szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A gazdaság visszaesés jelenlegi időszakában az üzleti élet szereplői és a kormány is bízik abban, hogy az április 29-i...

A gazdaság visszaesés jelenlegi időszakában az üzleti élet szereplői és a kormány is bízik abban, hogy az április 29-i esküvő ösztönzően hat majd a gazdaságra. A szállodák már elkezdték összeállítani a királyi esküvőhöz igazított különleges ajánlatcsomagjaikat, egy kiskereskedő Vilmos és Kate eljegyzési gyűrűjének másolatát árulja, egy sörfőzde pedig a híres musical címét kölcsönvéve Kiss me Kate nevű sört hozott forgalomba...

MTI

"Nagyszerű, hogy vannak még igazán jó hírek, amelyeknek mindenki tud örülni" - lelkendezett David Cameron miniszterelnök, miután a pár múlt év novemberében bejelentette az eljegyzést, és támogatta azt az 50 millió fontos - durván 16,5 milliárd forintos - programot, amelynek célja az esküvő és a 2012-es nyári olimpiai játékok felhasználása Nagy-Britannia turistacélpontként történő népszerűsítésére. Több mint egymillió látogatót várnak Londonba az esküvőre a főváros hivatalos turistaügynöksége, a Visit London szerint: ez jóval több, mint az a 600 ezer ember, aki 30 évvel ezelőtt, Vilmos apjának, Károly hercegnek és Diana Spencernek az esküvőjén sorfalat állt az utcákon.
   
A Verdict nevű, ágazati kutatásokat végző cég becslése alapján ilyen sok látogató esetén a kiskereskedők 620 millió fonttal növelhetik bevételeiket. A derűlátó előrejelzések sem söpörhetik azonban szőnyeg alá a kérdést, hogy a növekvő munkanélküliségtől és a kormány szigorú kiadáscsökkentésétől sújtott britek hogyan reagálnak az egész biztosan pazar ünneplésre. Az esküvői fogadásokat és a költségek többségét a királyi család állja, de a kormány fizeti a mozgósított rendőröket és a Westminster-székesegyháztól a Buckingham-palotáig húzódó 2,25 kilométeres útlezárást. A kormányt máris bírálatok érik a szűkös időkben vállalt kiadásokért.

MTI

Néhány közgazdász viszont azt mondja, hogy a királyi esküvő akkor is segítséget jelent, ha nem lesz annyira nyereséges, mint ahogy azt a kormány várja. "Olyan, mint egy jó futballtorna - fejtette ki véleményét Brian Hilliard, a Société Générale londoni részlegének közgazdásza. - A szállodai és az éttermi kiadások biztosan a magasba szöknek majd."
   
Bizonyos üzletágakra már jótékonyan hatott az esemény. A Tesco, Nagy-Britannia legnagyobb szupermarketlánca 16 fontért kezdte árulni annak a sötétkék Isa London-ruhának a másolatát, amelyben Kate Middleton az eljegyzés bejelentésekor tündöklött. Egyetlen óra alatt interneten megvették az összest. Ugyanez történt azzal a QVC televíziós áruház által ajánlott gyűrűvel is, amely a mennyasszony eljegyzési gyűrűjére emlékeztet.

A szállodák csomagokkal rukkoltak elő. A Hyatt Regency 340 fontért ajánlja a Vilmos és Kate: a Love Story elnevezésű csomagot, amelyben egy éjszakai szállás, egy, a koronaékszerek inspirálta koktél, egy doboz Royal Wedding (Királyi Esküvő) desszert és egy belépő szerepel, amellyel három londoni nevezetességet lehet megtekinteni.

A TUI nevű német utazási iroda vezetett túrát ajánl Vilmos&Kate királyi esküvői séta mottóval, amelynek az elnevezése sokkal vonzóbb, mint a tartalma. Egy ruhaüzletbe vezet ugyanis, ahol Middleton valaha dolgozott, illetve a Mahiki nevű nightclubba, amelyet a pár többször is felkeresett.
   
A Franklin Mint - amely gyűjtőknek szánt holmikat gyárt az Egyesült Államokban - 195 dollárért árulja az eljegyzési ruhás  Middletont ábrázoló műanyag babáját, és tervezi, hogy esküvő ruhásat is piacra dob, miután az öltözéket bemutatták.
   
Nagy-Britanniában az Asda, a Wal-Mart tulajdonában lévő fűszerüzlet teás csuprokat árul, az Aynsley China nevű 236 éves porcelángyártó pedig a mosolygó királyi pár képét festette tányérjaira, csészéire, pohár- és üvegalátéteire. A Dartington Crystal arra számít, hogy metszett pezsgőspoharainak nagy lesz a keletjük, és a királyi esküvői választék legalább öt számjegyű összeggel fogja növelni eladásait.

A Paddy Power fogadóirodánál mindenre lehet fogadni, kezdve Kate Middleton esküvői ruhája uszályának hosszától odáig, hogy hová megy nászútra az ifjú pár. Van ennél gonoszabb fogadás is: a válásuk dátuma.
   
Több, a kiskereskedelemben dolgozó szakember óva int azonban attól, hogy a királyi esküvőben bárki olyan csodagyógyszert lásson, amely kikúrálja a növekedést hozó négy egymás utáni negyedév után a múlt év utolsó negyedévében csökkenést mutató brit gazdaság bajait.
   
"Egész biztosan segíteni fog a gazdaságnak, de fennáll a veszélye annak, hogy az emberek túl sokat várnak tőle" - magyarázta Neil Saunders a Verdicttől. "Komoly gond lehet, ha a kereskedők nem tudják eladni mindazt az árut, amit szeretnének."

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!