szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A TEVA Lactiv Kid élőflórát tartalmazó étrend-kiegészítő szuszpenzió, fekete cseresznye ízű terméke, a Doppelherz aktív folsavval, amely B6, B12, C és E vitamint tartalmazó étrend-kiegészítő tabletta, és a BELLY-FITR étrend-kiegészítő nem felelt meg az ellenőrzésen - olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közleményében.

Három étrend-kiegészítő termék elbukott a Nemzeti fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) által vizsgált mintegy 54 étrend-kiegészítőből. A hatóság azt értékelte, a termékek valóban annyi ásványi anyagot, vitamint, illetve "jótékony" baktériumot tartalmaznak-e, mint amennyi a címkén szerepel – közülte az NFH az MTI-vel.

A közlemény szerint az 54  vizsgált termék közül 9-féle volt probiotikus termék, a többi egyéb étrend-kiegészítő (tabletta, pezsgőtabletta, rágótabletta) készítmény vitamin-, illetve ásványi anyagot tartalmazott, a címkén feltüntetettek szerint. A szakemberek az egyes termékekben vizsgálták a C-, B1-, B2-, B6-vitaminok és a niacin elnevezésű vitamin mennyiségét, valamint ellenőrizték a termékek kalcium, magnézium, cink és vas tartalmát is.   

A hatóság által elvégzett vizsgálatok

Kifejtették: a Doppelherz aktív folsavval rendelkező terméke a címkén feltüntetett vitamintartalma a vizsgálatok szerint lényegesen kevesebb volt a magyar nyelvű tájékoztató hibája miatt, ugyanis a mért értékek megfeleltek az eredeti német nyelvű címkén szereplő értékeknek.

A TEVA Lactiv Kid esetében azt állapították meg, hogy a termékben lévő baktériumok közül több baktérium ampullánkénti mennyisége nem érte el a címkén szereplő értékeket.

A "BELLY-FITR készítménye esetében pedig a laborvizsgálatok szerint még kimutatható mennyiségben sem volt jelen a címkén feltüntetett két "jótékony" baktérium.

Az elvégzett laboratóriumi vizsgálatok a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) keretében, a Széchenyi 2020, az Európai Unió és az Európai Szociális Alap közel 487 millió forintos támogatása révén megvalósuló az egészségtudatos fogyasztóvá válás elősegítését célzó, több mint 618 millió forint összköltségvetésű kiemelt projekt részei. A projekt keretében még július végén országos kampánysorozatot is indított az NFH.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!