Tetszett a cikk?

Fodor Bettina online könyvelő turistaként tapasztalta meg, mekkora a különbség a készpénzes és a bankkártyás fizetési lehetőség között. A nyaralásai alatt átélteket szakmai szemmel is elemezte.

 

Fodor Bettina
Mivel a munkám miatt sokat ülök a gépem előtt és naphosszat bámulom a monitort, olyan hobbit választottam, amihez nem kell egy helyben maradni: a lehetőségeimhez mérten sokat és sokfelé utazom. A családommal és a barátaimmal az utóbbi időben európai úti célokat választottunk. Az utolsó horvátországi nyaralásunkra a társaságból szinte senki nem vitt magával készpénzt, így nagyon meglepődtünk azon, hogy sok helyen a „Cash only”, vagyis a kizárólag készpénzes fizetés lehetőségét hirdető feliratot láttuk. Hasonló erejű meglepetés ért minket, amikor egy bécsi kiruccanás során a street food-árusoknál szerettünk volna inni valamit: „Cash only!” – hirdette szintén több kis táblácska. Egy lengyelországi, tátrai kirándulás alkalmával megint csak készpénzt kellett elővennünk, mert mind a złotyos, mind az eurós fizetést csak így engedélyezték, és a bankkártyáinkat kizárólag az éttermekben fogadták el.

Ezen tapasztalatok után felüdülés volt az itthoni bevásárlóközpontok önkiszolgáló kasszáinál sorban állni, ahol bankkártyával, telefonnal vagy okosórával is fizethettünk, hiszen itthon ez a megszokott. Bankkártyahasználattal történő fizetés alkalmával azért is érezhetjük biztonságban magunkat, mert legalább egy, a POS-terminál által kibocsátott tranzakciós bizonylatot kapnunk kell. Külföldön azonban leginkább azzal találkoztunk, hogy azon árusok és szolgáltatók, akik visszaálltak a készpénzes fizetésre, ritkán adtak a kezünkbe blokkot, nyugtát vagy bármilyen fizetést hitelesítő bizonylatot. Könyvelőként jól tudom, hogy a készpénzben kapott bevétel bevallása csak a vállalkozó lelkiismeretén múlik – ha egyáltalán lehetséges bevallani a pénzmozgást igazoló bizonylat nélkül is. Vásárlóként pedig nehéz helyzetben van az, akinek gondja adódik a termékkel és vissza szeretné azt vinni, mert nem lehet biztos abban, hogy az eladó bizonylat nélkül visszaveszi-e.

Magyarországon jobban szeretek pénztárca nélkül közlekedni, és ha fizetnem kell, akkor a telefonommal intézem a bankkártyás tranzakciókat, mert ezt a megoldást érzem biztonságosnak. Ilyenkor a tranzakciónak mindkettőnk bankszámláján nyoma van, amiről a kereskedő vagy a szolgáltató köteles legalább nyugtát vagy számlát adni – ami egyúttal a vásárlónak is biztosítja a visszavétel vagy csere lehetőségét, ha nincs megelégedve a termékkel.

Miért érdemes vállalkozóként az elektronikus fizetést választani? Azért, mert:

  • Az emberek szívesen fizetnének kártyával, akkor is, ha nem beszélnek róla.
  • Kártyával az élet gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb!
  • A kártyaelfogadás ma már alap!
  • Kártyaelfogadással népszerűbbé tehető egy vállalkozás másokénál.
  • Kártyával az emberek többet költhetnek és nőhet az előre nem tervezett vásárlások száma is!
  • Kártyával is adható borravaló!

Aki eddig bevezette a terminált, az megszerette!

Ha kis- és középvállalkozásod van, de még nem vagy bankkártya-elfogadó, az elinduláshoz hasznos segítséget találsz erre az oldalra kattintva!

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat:  (link)