Tetszett a cikk?

A Danubius Hotels Zrt. az elmúlt öt évben mintegy 35 milliárd forintot fordított szállodái megújítására. A szállodalánc organikusan valósítja meg a fejlesztéseket és a ráfordítás jelentős hányadát energiahatékonysági beruházásokra költi. A vállalat műszaki és beruházási igazgatója, Csanádi Péter, világos stratégiát fest le, amely a vendégélmény mellett az ökológiai lábnyomra is kiemelt figyelmet fordít.

A Danubius Hotels csütörtöki sajtótájékoztatóján közzétette a vállalat elmúlt öt évének figyelemreméltó eredményeit és újításait. Az első szembetűnő adat a vállalat beruházási politikáját érinti, ugyanis az angol tulajdonú szállodalánc az elmúlt öt év során mintegy 35 milliárd forintot fordított szállodáinak megújítására. A fejlesztések középpontjában a vendégélmény áll, melyet az átgondolt design, valamint a környezettudatos megújítás és a fenntartható működés is meghatároznak. Az idei évben befejeződött a budapesti Danubius Hotel Helia átalakítása, felújított szobákat és tereket adtak át a Danubius Hotel Bük, Danubius Hotel Annabella és Danubius Hotel Hungaria szállodákban, miközben a szállodalánc többi egységében is tovább folytatódnak a korszerűsítések. A volumen az elmúlt időszakban a Covid okozta visszaesés ellenére is dinamikusan nő, a legutóbbi három év alatt több mint ezer szobát újítottunk fel.

13 milliárd forintos beruházással folytatódik a megújulás a Danubius Hotelsnél 2025-ben

Csanádi Péter 2007-ben csatlakozott a Danubius Hotels Zrt. csapatához, központi műszaki és beruházási igazgatóként felügyeli a jelenleg is zajló, nagy volumenű fejlesztéseket:

„A nagy szállodaláncok között a magyar piacon egyedülálló árbevétel-beruházási aránnyal rendelkezünk. Minden ötödik forintot, amit megkeresünk, visszaforgatunk a cégbe, és ennek 10-15%-át energiahatékonysági beruházásokra fordítjuk.”

A legolcsóbb energia az el nem fogyasztott energia

A cég ötéves gördülő beruházástervezése most 2030-ra tekint előre, osztja meg velünk Csanádi Péter a szállodalánc terveit. A fő stratégiai cél, hogy ezen az időtávon belül teljesen megújított vendégterekkel és korszerű, energiahatékony gépészeti és elektromos rendszerekkel rendelkezzenek. Az energiahatékonyság eléréséhez és fenntartásához erősíteni kell a tudatosságot. Ez a gyakorlatban olyan mérési rendszerek telepítését jelenti, amelyekkel jól követhető és elemezhető az energiafogyasztás, így folyamatosan megvan a lehetőség a hiányosságok javítására, az energiamegtakarítási lehetőségek felderítésére. A Danubius Hotels szállodaépületei különböző stílusúak és korúak, a 19. század végétől a 20. század végéig épültek, vannak köztük történelmi épületek is. Ezek korszerűsítése másfajta kihívás elé állítja a vállalatot mint egy új építésű, eleve környezettudatosan tervezett zöldmezős szállodaberuházásé.

A másik fő stratégiai célunk az energiafogyasztás 25-30%-os csökkentése. Ebben rendkívüli szerepe van a használati szokások megváltoztatásának. A Danubius arra motiválja a munkavállalóit, hogy észre vegyék a feleslegesen fogyasztott energiát (pl. csöpögő csap, égve felejtett világítás, túlfűtött terek) szerencsére ez mára sikeresen beépült a mindennapi gyakorlatba is.” – teszi hozzá a szakember. A Danubiusnál kiemelt projektként kezelt okosszobák is lehetőséget adnak az energiafelhasználás kontrollálására, például a hőmérséklet távoli szabályozásával. A munkatársak mellett a vendégek tájékoztatására is kiemelt figyelmet fordítanak.

A harmadik stratégiai cél, hogy az elfogyasztott energián belül nőjön a megújuló vagy a saját maguk által megtermelt energia aránya. Erre a kihívásra napelemek és hőszivattyúk telepítésével válaszol a szállodalánc. Jelenleg 1MW teljesítményű napelem elhelyezése indult meg 6 helyszínen az első lépcsőben, amit egy hasonlóan nagy beruházás követ majd. A fűtéssel kapcsolatos energiafogyasztást érintő eredmények még látványosabbak: a fűtési időszakban kb. 74%-ban megújuló energiaforrást használnak azok a szállodák, ahol már megvalósult a hőszivattyús beruházás. A következő időszakban a Danubius Hotel Bük, a Radisson Blu Béke és a Danubius Hotel Helia szállodákban is elindulnak majd az ezt célzó lépések és kivitelezési folyamatok. Mindez összességében 1,6millió m3 gázmegtakarítást jelenthet.

„A sok apró intézkedés mind ugyanabba az irányba visz minket, azaz, hogy lehetőleg kerüljük a feleslegesen elfogyasztott energiát.  Tíz éve egy félházzal működő szálloda fogyasztása épp annyi volt, mint ha teltház lenne, mára ezek az energiahatékonysági intézkedéseink látható és mérhető különbséget hoztak.” – emelte ki Csanádi Péter. „Nagyon büszke vagyok arra a csapatra, amely ezek mögött a beruházások mögött áll, a műszaki csapat mellett a szállodamenedzsment, a szállodaüzemeltetéssel foglalkozó kollégák éppolyan fontos szerepet töltenek be. A beruházás egy epizód a szálloda életében, utána 10-15 évig a kollégák áldozatos munkája eredményezi azt, hogy az adott termék folyamatosan és nagyon magas színvonalon rendelkezésre álljon.”

Az ökológiai lábnyom csökkentésére vonatkozó intézkedések a Danubius Hotels partnerei számára máris láthatóak, sok esetben a döntésüket is befolyásolja ez a tényező, ugyanakkor a vállalat a jövőben a vendégek számára is szeretné majd mindezt megmutatni.

„Körülbelül 10 év múlva már az a generáció fog hozzánk járni, akik számára az energiahatékonyság, a fenntarthatóság már valóban mérvadó lesz.” – hívja fel a figyelmet a generációk eltérő gondolkodására a szakember.

Csanádi Péter a Danubius Hotels Zrt. központi műszaki és beruházási igazgatója, a szálloda felsővezetésének tagja. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen végzett gépészmérnökként, dolgozott kutatómérnökként, majd a Fővárosi Vízműveknél beruházási területen, folyamatszervezési projektvezetőként, majd az ingatlangazdálkodási terület vezetőjeként. A szakember 2007-től a Danubius Hotels munkatársa. Szakmai célja a vállalati ingatlanállomány megújítása, a Danubius Hotels előrelépése a fenntarthatóság és a magas színvonalú energiamenedzsment terén és professzionális műszaki szolgáltatások nyújtása vállalaton belül és kívül is.

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)