Bizonyos korok eszményei szinte örökké élnek, míg mások elfelejtődnek hamar – hogy melyik stílust, trendet találják a későbbi nemzedékek vonzónak, az előre megjósolhatatlan, de még utólag is nehéz felfedezni a háttérben munkáló okokat.
Michaela Frey annak idején remekül ráérzett a romantika és a szenvedély iránti igényre a második világháború után, amikor saját tervezésű, egyedi tűzzománc ékszereket kezdett el készíteni. Az üzlet azonban akkor indult be igazán, amikor a céghez Friedrich Wille is csatlakozott. Az eredetileg könyvelő képesítésű úriember mondhatni, véletlenül csöppent a történetbe, amikor Frey asszony ügyvezetőjét letartóztatta a rendőrség egy korábbi sikkasztása miatt és egyszeriben csak ott áll a cég irányító nélkül. Wille úr egy darabig még kérette magát, de végül elvállalta a megmentő szerepét és ezzel saját maga és az ékszergyártó cég számára is meghatározta a jövőt.
A
Frey Wille a hetvenes évektől kezdve vált igazán sikeressé, többek között Magyarországon, az Intertourist boltokban is folyamatosan jelen volt – de persze ez kevéssé érintett minket, sokkal inkább a turistákat. Michaela Frey halála után Friedrich Wille vette át a vállalat vezetését és egy új művészeti vezető segítségével friss koncepciót dolgozott ki, amely a cég mai arculatának közvetlen előzményének mondható. A történelmi stílusokat bemutató kollekciók közül az egyiptomi volt az egyik első, majd következett a Monet alapítvánnyal való együttműködés. A Frey Wille azóta számos más művész munkásságát dolgozta fel tűzzománcban és aranyban, tökéletesen sajátságos stílust teremtve ezzel. A kultúra és design találkozása hamar népszerűvé tette a kézzel gyártott, alacsony szériás ékszereket a Frey Wille nevet pedig ismert branddé emelte.
“Nekünk rajongóink vannak, nem ügyfeleink.” - mondta Friedrich Wille úr vásárlóikról, akikre a magas végzettség, a romantika iránti vágy és persze a stabil anyagi háttér a jellemző, hiszen a kézi munka és az arany felhasználása magasabb árkategóriába sorolja a termékeket. Akad olyan német hölgy, akinek már szinte szenvedélyévé vált a Frey Wille ékszerek vásárlása, egy egész szobát szentelt gyűjteményének.
Monet, Klimt, Hundertwasser és Mucha után a következő művész, akinek munkásságát a tervező csapat feldolgozza, a kijevi születésű, a XX. század elején alkotott Kazimir Malevich lehet, akinek stílusa valódi újdonságot jelent az eddigi képzőművészeti ihletésű sorozatokhoz képest. Harsány, erős színeivel és geometriai formáival Malevich érdekes választás a szenvedélyről és a romantikáról ismert Frey Wille részéről, meglepően friss kollekció lehet az eredmény.
KM