Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Süddeutsche Zeitung, a The Times és a The Guardian is Calin Georgescu első körös vezetését tárgyalja. Az Orbán-féle „haveri kapitalizmus” egyesült államokbeli beköszöntétől tart Paul Krugman. A Der Standard szerint ha leáll a Trump elleni eljárás, az amerikai jogállam kiteszi a fehér zászlót. A The Hill szerzője szerint Trump ugyan megnyerte a választást, de most éppen afelé tart, hogy elveszítse. Egyedül Friedrich Merz,<strong> a német kereszténydemokraták </strong>vezetője mentheti meg Európát, írja a The Times. A magyar kormány hoppon maradt az EU legutóbbi nagyköveti egyeztetésén, írja a Euronews. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Süddeutsche Zeitung, a The Times és a The Guardian is Calin Georgescu első körös vezetését tárgyalja. Az Orbán-féle...","id":"20241126_nemzetkozi-lapszemle-romania-georgescu-egyesult-allamok-trump-merz-orban-northvolt-izrael-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"a52f5071-8ca1-47f1-a7f0-5d56b224b27f","keywords":null,"link":"/360/20241126_nemzetkozi-lapszemle-romania-georgescu-egyesult-allamok-trump-merz-orban-northvolt-izrael-ukrajna","timestamp":"2024. november. 26. 10:41","title":"Új barátja van Putyinnak – a romániai elnökválasztás első körének eredményét elemzi a nemzetközi sajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9723265b-cc2a-4fa6-a790-b91841983b6d","c_author":"Mérlegen","category":"kkv","description":"Vívónak készült, tévékapcsolgatás közben azonban ráakadt egy borászról szóló műsorra, és azonnal eldöntötte, ő is ezt akarja csinálni. Földi Bálint a barátaival kezdett bort készíteni a Balaton-felvidéken, azóta a palackjai eljutottak Budapest legjobb éttermeibe is.","shortLead":"Vívónak készült, tévékapcsolgatás közben azonban ráakadt egy borászról szóló műsorra, és azonnal eldöntötte, ő is ezt...","id":"20241126_Foldi-Balint-borasz-Merlegen-podcast-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9723265b-cc2a-4fa6-a790-b91841983b6d.jpg","index":0,"item":"b1f485b2-2ba9-46be-a66a-7cba2332e4bb","keywords":null,"link":"/kkv/20241126_Foldi-Balint-borasz-Merlegen-podcast-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 15:30","title":"A balatoni borászok télen érnek rá igazán vendéget fogadni – Földi Bálint a Mérlegen podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7631e5c1-6440-48bf-be6e-81699253f2cc","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint mint európai parlamenti képviselőként joga van ellenőrizni, milyen körülmények között élnek a gyermekotthonokban a gyerekek.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint mint európai parlamenti képviselőként joga van ellenőrizni, milyen körülmények között élnek...","id":"20241124_magyar-peter-tisza-part-gyermekotthon-kitiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7631e5c1-6440-48bf-be6e-81699253f2cc.jpg","index":0,"item":"fdc78865-a5f5-429f-a8d3-3e266b2b61f7","keywords":null,"link":"/itthon/20241124_magyar-peter-tisza-part-gyermekotthon-kitiltas","timestamp":"2024. november. 24. 18:53","title":"Magyar Péter szerint nem tilthatják ki őt a gyermekotthonokból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87fc41db-ec76-4d9e-8e3d-e095c29de64c","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"2035-ig évente 300 milliárd dollárt költenének a világ országai a klímafinanszírozásra. Szakértők szerint az ideális vállalás az évi 1000 milliárd dollár lett volna.","shortLead":"2035-ig évente 300 milliárd dollárt költenének a világ országai a klímafinanszírozásra. Szakértők szerint az ideális...","id":"20241124_klimavaltozas-klimakonferencia-cop29-ensz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87fc41db-ec76-4d9e-8e3d-e095c29de64c.jpg","index":0,"item":"af5bfa58-4ad2-4d1d-8699-cbbed70d9057","keywords":null,"link":"/tudomany/20241124_klimavaltozas-klimakonferencia-cop29-ensz","timestamp":"2024. november. 24. 18:33","title":"Megszületett az új megállapodás az ENSZ klímakonferenciáján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2081884e-cd06-455b-a5fb-9341169e5ad2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Így esett e szegedi baleset. ","shortLead":"Így esett e szegedi baleset. ","id":"20241125_villamos-auto-video-szeged-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2081884e-cd06-455b-a5fb-9341169e5ad2.jpg","index":0,"item":"38d95f2d-51bf-4cf1-a7b4-d74da807e565","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_villamos-auto-video-szeged-baleset","timestamp":"2024. november. 25. 08:55","title":"Akkor megvan a mai eset – csak ennyit tudott mondani a villamosvezető, amikor elé hajtott egy autós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af10a2a4-1567-490c-baf4-33409899069d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az utazásnak a pihenésről kell szólnia, egy járattörlés vagy egy eltűnt poggyász azonban tönkreteheti az élményt. Erre egyetlen megoldás van, felkészültnek kell lenni, legyen szó a jogaink ismeretéről vagy egy utasbiztosításról.","shortLead":"Az utazásnak a pihenésről kell szólnia, egy járattörlés vagy egy eltűnt poggyász azonban tönkreteheti az élményt. Erre...","id":"20241125_Kasszakulcs-36-utazasi-jogok-fogyasztovedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af10a2a4-1567-490c-baf4-33409899069d.jpg","index":0,"item":"fe15fb6b-06e3-4aee-8c21-69cd8f1d3b92","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241125_Kasszakulcs-36-utazasi-jogok-fogyasztovedelem","timestamp":"2024. november. 25. 05:50","title":"Mit tegyünk, hogy ne legyen rémálom az utazás? - Kasszakulcs #36","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","shortLead":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","id":"20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4.jpg","index":0,"item":"36f9b997-175d-455a-a032-8a61ed70f9a0","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","timestamp":"2024. november. 26. 06:45","title":"Két irányból két vonat szakított szét egy sínen ragadt autót Komáromnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa7fe3a2-d08c-4dc0-b968-2b1d84f246b9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Valami véget ért, de biztosan nem örökre.","shortLead":"Valami véget ért, de biztosan nem örökre.","id":"20241125_Adele-nem-tudja-mikor-ter-vissza-a-szinpadra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa7fe3a2-d08c-4dc0-b968-2b1d84f246b9.jpg","index":0,"item":"d56d587a-e885-4a32-ae65-97fa04911b69","keywords":null,"link":"/kultura/20241125_Adele-nem-tudja-mikor-ter-vissza-a-szinpadra","timestamp":"2024. november. 25. 09:13","title":"Búcsú: Adele nem tudja, mikor lép fel újra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az építőipar drasztikus visszaesése azzal fenyeget, hogy az elkövetkezendő években tovább fokozódik az európai lakáshiány, ami egyfelől fékezi a gazdasági fejlődést, másfelől erősíti a bevándorlásellenességet és a szélsőjobb előretörését.
Portugália nem Magyarország. Van, ahol semmilyen érdek nem írhatja felül a szabályokat és a helyiek jogos érdekeit. És ahol a kormányfői székbe kerül a korrupciógyanú. Íme a botrányba fulladt projektek, valamint a vizsgálatok célpontjául szolgáló hazai és külföldi vállalatok.
Az Izrael és a Hamász között zajló háború kérdésessé teszi az India – Közel-Kelet – Európa gazdasági folyosó jövőjét. A projekt több milliárd dolláros beruházást igényel, de ebben a helyzetben a befektetők lelkesedése gyorsan elpárologhat.
Végignéztük, a magyar kormány mely orosz üzleti kapcsolatai szúrhatják leginkább David Pressman budapesti amerikai nagykövet szemét, melyekre a pekingi Putyin–Orbán-találkozó kapcsán utalhatott. És megvizsgáltuk, túlozhatott-e Szijjártó Péter külügyminiszter és Orbán Balázs, a miniszterelnök politikai igazgatója, amikor azzal vágtak vissza, hogy az Egyesült Államok idén kétszer annyi orosz nukleáris fűtőelemet vett.
Németország lesz a világ egyetlen nagy gazdasága, amely 2023-ban zsugorodik. A bajok ugyan eltérnek a 90-es évek végitől, de ismét nagy adag reformra lenne szükség a versenyképesség helyreállításához. A német visszaesést pedig hazánk hatványozottan megszenvedi.
Jelenleg a bolgár ingatlanvásárlás a legjobb befektetés az európai ingatlanpiacon, de aki itt ingatlant vásárol, nem szerelemből, hanem racionális döntésből teszi - állítja a szakértő. Nagy hozamot viszont ne várjon senki.
Mi a Hamász, ki a vezetője, ki finanszírozza, mi köze a Hezbollahhoz, a Palesztin Iszlamista Dzsihádhoz, hol van a Gázai övezet, mit jelent a „két állami megoldás”, mi az a Vaskupola, és mik azok a kibucok, amelyekbe betörtek a Hamász fegyveresei? Körbejártuk az izraeli-palesztin háború kapcsán legtöbbször említett fogalmakat, hogy kevesebb legyen a fekete lyuk a hírek olvasása közben.
Az olajárakat hosszabb távon az fogja meghatározni, hogy a konfliktus átterjed-e a közel-keleti régió más részére is. Az olajkereskedők ezért főként Iránra figyelnek, amely Washington hallgatólagos áldásával jelentősen növelte olajexportját. Így már az is beláthatatlan következményekkel járhat, ha kiderülne, Teherán közvetlenül támogatta a Hamász akcióját. Elmondjuk pontosan, miért.
A luxus és a turizmus fővárosában, Dubajban csak útlevél kell és pénz – mondják –, és külföldiként is néhány nap alatt lakáshoz juthatunk. Mivel sem ingatlanadó, sem jövedelemadó nincsen, kiadásból világelső hozamokat zsebelhetünk be, de maguknak az ingatlanoknak az ára is erősen növekszik. Ha pedig vásároltunk, tartózkodási engedély is járhat, amellyel az ottani szabályok szerinti adózóvá válhatunk. Nem csoda, hogy az utóbbi időben a magyar milliárdosok a legaktívabbak a dubaji piacon.
Húsz évvel ezelőtt albán tengerparti nyaralásra még alig-alig ment valaki, mára viszont rohamos tempóban épülnek a hatalmas tengerparti hotelek és társasházak. Nem csoda tehát, hogy sokak szerint most kell menni, sőt ingatlant vásárolni is még most érdemes, mert néhány év múlva már itt is elviselhetetlen tömeg és drágaság lesz. Most viszont még egy vidéki lakótelepi lakás árából az Adrián is vásárolhat.
A nyugat-európaiak döntő többsége a dunántúli kis falvakban vásárol, ahol finoman szólva sem tapossák egymás sarkát a vevők, míg a kínaiak, vietnámiak, izraeliek és oroszok szinte csak Budapestet célozzák. Arra kerestünk választ, hogy miből származnak ezek a különbségek.
A fővárosi ügyfelek adóügyeit eddig kezelő platform új helyre került át, de az átállás nem ment zökkenőmentesen. Akár a budapesti ügyfelek több mint tíz százalékának nem dolgozták fel a beadványát, pedig pénteken jár le egy fontos fizetési határidő.
A vonzó környezet mellett komoly befektetési érvek is szólnak amellett, hogy Floridát választják nemcsak a költözni, de a pénzüket fialtatni kívánó magyarok is.
Az idei, már amúgy is igencsak ingatag lábakon álló költségvetés helyzetét pecsételheti meg végleg, hogy a kormány mindenáron megvásárolná a Budapest Airport Zrt. többségi tulajdonrészét.
Egyre több magyar adja el hazai ingatlanát, és fektet be olyan helyeken, ahol nagyobb hozam származik a kiadásból, vagy biztonságosabbnak érzik a jogi és gazdasági környezetet. Noha első látásra Erdély megfelelne preferenciáiknak, mégis sokan inkább megválnak az ottani ingatlanjuktól. De miért?
Tízenévvel ezelőtt még inkább az volt a jellemző, hogy nyaralónak vásároltak magyarok horvát ingatlanokat, mára azonban egyre többen ki is költöznek: ott a tenger, jó az idő, kedvesek a szomszédok, könnyen megközelíthető. És egészen más a hangulat.
Míg az utóbbi években gumiabroncsok jó pénzért történő behozatalán és feldolgozás nélküli illegális hátrahagyásán alapulhatott egy sor vállalkozás üzleti modellje, óriási veszély, hogy lesznek, akik az akkuhulladék lerakásában még ennél is nagyobb lehetőséget látnak majd.
A városi légitaxik piaca a következő három évtizedben 150 ezer járművel milliárd dollárosra nőhet a világon. Máshol a légitaxizás már terjed, itthon még gyerekcipőben jár, és most a Forma-1-es nagydíj miatt került megint az érdeklődés középpontjába.
A piacvezető Bolt Taxi ellehetetlenítését célzó kísérlet bár hivatalosan a taxik logójáról szólt, ennél sokkal mélyebb problémákra utal, amelynek a vége akár törvénymódosítás is lehet, de az is, hogy tömegesen teszik át külföldre a székhelyüket a magyar taxistársaságok.
Milyen fázisban lehetnek a soroksári vagy záhonyi vegyianyag-elosztó terminállal kapcsolatos tárgyalások, és a Direkt36 cikkében napvilágra került információk alapján mennyi realitása lehet egy budapesti beruházásnak? – erről beszélgettünk Salát Gergely Kína-szakértővel.