Radovits Dávid

Radovits Dávid

Jó lesz szedánnak is - Renault Megane Grand Coupé-menetpróba
 

Jó lesz szedánnak is - Renault Megane Grand Coupé-menetpróba

Háromtagúra bővült a Renault Megane modellcsalád: a ferdehátú és a kombi után megérkezett a szedán is, amelyet mostantól Grand Coupénak hívnak. A Fluence közvetlen utódjaként kissé indokolatlannak tűnik névválasztás, ennek ellenére egy kifejezetten praktikus, kellemes formavilágú, szerethető autót hoztak össze a franciák.






BMW M240i-teszt – jól álcázott brutalitás
 

BMW M240i-teszt – jól álcázott brutalitás

Szakavatott szemek viszonylag könnyedén kiszúrhatják, hogy az M240i lemezei alatt átlagon felüli technika lapul, a többség viszont csak egy szürke bajor kupét lát benne. Ez a furcsa kettősség lehetőséget ad arra, hogy elvegyüljön a tömegben, igény esetén viszont még a szomszéd Porschéját is gond nélkül legyorsulja.



Mazda MX-5 RF menetpróba – Ilyet máshol nem kapni
 

Mazda MX-5 RF menetpróba – Ilyet máshol nem kapni

A japánok kétüléses roadsteréből korábban is létezett keménytetős változat, de sosem volt átütő sikere. Az RF-nek viszont minden esélye megvan erre, hiszen mindent tud, amiért az MX-5-ért rajongani lehet, bónuszként pedig elképesztően vagány, és nem is drága. Van egy tippünk, melyiket érdemes választani!


Keresd a különbséget! – vezettük a megújult Mazda3-at
 

Keresd a különbséget! – vezettük a megújult Mazda3-at

A japánok Barcelonába invitáltak minket, hogy próbára tegyük felfrissített kompakt modelljüket, amelyen első pillantásra nehéz kiszúrni a változtatásokat, de ha megtaláltuk azokat, elégedetten dőlhetünk hátra. A 6-osból átszivárgó szoftveres újdonság révén pedig az anyós sem fog hányingert kapni a szerpentinen.





Egyeduralomra termett – Mercedes-Benz C300 Cabrio-teszt
 

Egyeduralomra termett – Mercedes-Benz C300 Cabrio-teszt

A Mercedes négyüléses kabriója jóformán egyeduralkodó a mezőnyben, hiszen ezen kívül csak az Audi kínál vászontetős kabriót a méretosztályban, utóbbi viszont épp kifutóban van, a BMW pedig a keménytetőre szavazott. Megnéztük hát, hogy mennyire van nyert ügye a stuttgarti luxusmodellnek a legerősebb négyhengeres benzinmotorral és minden földi jóval megpakolva.


Kipróbáltuk a megújult Opel Zafirát, amit nem érdemes ellopni
 

Kipróbáltuk a megújult Opel Zafirát, amit nem érdemes ellopni

Rendhagyó Zafira-bemutatót tartott a minap az Opel, ám az eseményen alig esett szó magáról az autóról, a hangsúly a szeptemberben elindított OnStar szolgáltatáson volt. Azért annak is érdemes még itt maradnia, aki a személyes online- és szolgáltatási asszisztenshez kapcsoló információkon túl arra is kíváncsi, hogy milyen lett a megújult családi egyterű.


Prága alatt ismerkedtünk az új Porsche Panamerával
 

Prága alatt ismerkedtünk az új Porsche Panamerával

A párizsi világpremier előtt a stuttgartiak a cseh főváros múzeummá alakított szennyvíztisztító üzemében tartották az új luxuslimuzinjuk régiós bemutatóját. Vezetni még nem lehetett, cserébe viszont minden fontos részletet elárultak róla.


Mindennapi kanyarunkat add meg nekünk – Mazda MX-5 teszt
 

Mindennapi kanyarunkat add meg nekünk – Mazda MX-5 teszt

A japánok negyedik generációs roadsterének már akkor nyert ügye lenne, ha csak újracsomagolták volna az előzőt, de a szorgos mérnökök teljesen új autót alkottak. Már csak az a kérdés, az eddigi legkisebb - másfél literes - benzinmotorral is képes-e beváltani a hozzá fűzött reményeket?


Mazda CX-5-teszt – Nem kell magyarázkodni
 

Mazda CX-5-teszt – Nem kell magyarázkodni

Nincs könnyű helyzetben, aki manapság középkategóriás szabadidő-autót szeretne vásárolni, hiszen márkapreferencia nélkül nehéz feladat kiválasztani a legjobbat a számtalan vonzónak tűnő ajánlat közül. Megnéztük hát, hogy a mezőnyből mire képes a Mazda nemrég megújult versenyzője csúcsfelszereltséggel, automataváltóval és összkerékhajtással szerelve.



Felturbózott élvezetek – szerpentinen teszteltük a Porsche újdonságait
 

Felturbózott élvezetek – szerpentinen teszteltük a Porsche újdonságait

Az utóbbi hónapokban komoly változáson ment keresztül a Porsche modellpalettája: a Boxster/Cayman páros elbúcsúzott a hathengeres szívó boxermotortól, a helyére új az fejlesztésű turbós négyhengeres blokk érkezett. Előtte nem sokkal a 911 belépőmodellje is elköszönt a feltöltő nélküli erőforrástól, így mostantól a 911 Carrerában biturbó hathengeres termeli a lóerőket. Megpróbáltuk kideríteni, hogy mindez milyen hatással volt a vezetési élményre!