Radovits Dávid

Radovits Dávid
Honda Civic Type R-teszt: szoknyás szárnyas szörnyeteg
 

Honda Civic Type R-teszt: szoknyás szárnyas szörnyeteg

Sokévnyi várakozás után megérkezett a Honda legújabb sportkompaktja, amely a korábbi generációkkal ellentétben már turbófeltöltő segítségével termeli a lóerőket, méghozzá nem is keveset, hiszen a kétliteres benzinmotorból 310 paripát csaltak elő a japán mérnökök. Vajon a nyers erő mellé társul-e olyan technikai tudás, amely segít megelőzni a konkurenciát?



BMW 2-es Cabrio-teszt: bejön a bajor topless
 

BMW 2-es Cabrio-teszt: bejön a bajor topless

A propelleresek legkisebb négyszemélyes kabriója a 228i nyitható tetős változata, amely 245 lóerős, négyhengeres benzinmotorral és a látványos M sportcsomaggal igazi élményautó. Sőt konkurenciája sem nagyon akad.


Toyota Avensis-teszt: tökéletes középpályás
 

Toyota Avensis-teszt: tökéletes középpályás

A japánok alaposan átdolgozták középkategóriás modelljüket: megújult a külseje, az utastere, BMW-eredetű dízelmotorokat kapott, sőt az elődnél alacsonyabb üzemeltetési költség is rákerült az újdonság ígéretlistájára.


Skoda Superb menetpróba: vigyázz, Passat, előznek!
 

Skoda Superb menetpróba: vigyázz, Passat, előznek!

A csehek mindent megtettek, hogy kijavítsák a Superb előző generációjának hibáit. A középkategória óriása elképesztően tágas, jól felszerelt és határozottan elegáns. A minőségben sincs hiba, sőt a kedvező árazás is összejött. Hol van itt zsákbamacska?



Kia Optima menetpróba – A Passaton túl is van élet
 

Kia Optima menetpróba – A Passaton túl is van élet

A dél-koreai gyártó limuzinja mindig is fekete ló volt a kategóriáján belül, amelyik igényes műszaki tartalommal és minőségi utastérrel próbálta felvenni a versenyt a D-szegmens versenyzőivel. Megnéztük, hogy az 1.7 literes turbódízel motorral szerelt csúcsváltozat milyen esélyekkel indul a kategória uralkodójával szemben.


Akár tetszik, akár nem - Mercedes-Benz GLE Coupé-teszt
 

Akár tetszik, akár nem - Mercedes-Benz GLE Coupé-teszt

A stuttgartiak a BMW X6 sikerén felbuzdulva piacra dobták a saját kupésított terepjárójukat, amely a szabadidő-autók praktikumát ötvözné a sportkupék eleganciájával és a közvetlenebb vezetési élménnyel. Utánajártunk, hogy az AMG-csomagos GLE Coupénak vajon sikerül-e megfelelnie az egymásnak ellentmondó kritériumoknak.


Ford Mustang Convertible-teszt: megérte 50 évet várni?
 

Ford Mustang Convertible-teszt: megérte 50 évet várni?

Tavaly óta Magyarországon is megvásárolható bármelyik Ford szalonban a hőn áhított Mustang, akár szívó V8-as motorral, akár az új fejlesztésű, ikerturbós négyhengeressel. Hozzánk ez utóbbi érkezett egy téli tesztre, hogy kiderítsük, vajon feleannyi hengerrel is képes-e élményautó lenni, illetve négyévszakos kabrióként is megállja-e a helyét.


Beülhettünk a jövőre megjelenő, új E-osztályú Mercedesbe
 

Beülhettünk a jövőre megjelenő, új E-osztályú Mercedesbe

A januári világpremier előtt egy hónappal már most beülhettünk az új E-osztályba, hogy megismerkedjünk az utastér világújdonságnak számító részleteivel, valamint minimális betekintést kapjuk a tervezés kulisszatitkaiba. Bónuszként pedig még az is kiderült, hogyan kapcsolódik a Tejútrendszer az E-osztály hátsó lámpájához.


Mini John Cooper Works-teszt: csak dobálnád bele a zsetont, mint a dodzsembe
 

Mini John Cooper Works-teszt: csak dobálnád bele a zsetont, mint a dodzsembe

Az új Mini már alapmotorral is a legélvezetesebb városi kisautók közé tartozik, a 231 lóerős John Cooper Works csúcsváltozat viszont igazi zsebrakéta, ami automataváltóval szerelve percek alatt raliversenyzőt farag mindenkiből. Az élménynek viszont jelentős felára van, ami felveti a kérdést: vajon megér plusz másfél millió forintot a szintén virgonc Cooper S-hez képest?



Menetpróbán a Porsche modellpaletta: bárcsak minden hét így indulna
 

Menetpróbán a Porsche modellpaletta: bárcsak minden hét így indulna

A hazai importőr jóvoltából élménydús ízelítőt kaphattunk a stuttgartiak aktuális modellpalettájából, melynek köszönhetően azóta is fülünkben cseng a boxermotor érces hangja és a V8-as blokk orgánuma. Emellett arra is fény derült, hogy milyen érzés átélni a 3 másodperces nulla-százas gyorsulást, valamint tényleg hozható-e a 4 liter alatti átlagfogyasztás egy kéttonnás luxusterepjáróval.



Suzuki Jimny-teszt: a divat antitézise, és ez nagyon jó
 

Suzuki Jimny-teszt: a divat antitézise, és ez nagyon jó

A japánok aprócska terepjárója a manapság divatos szabadidő-autókkal ellentétben tényleg jól érzi magát terepen. Hihetetlen, de 17 év alatt mindössze két komolyabb ráncfelvarráson esett át, akkor is úgy, hogy a műszaki alapokhoz nem is nyúltak. Adja magát a kérdés, vajon mire képes 2015-ben egy olyan autó, amit az előző évezredben mutattak be?


Volvo V60 R-Design-teszt: ezt nem fogják cégautónak nézni
 

Volvo V60 R-Design-teszt: ezt nem fogják cégautónak nézni

Látványos optikai csomaggal és 306 lóerős benzinmotorral a svédek középkategóriás kombija megpróbálja ötvözni a családi autók praktikumát a sportautók menetdinamikájával, mindezt fronthajtással és nyolcfokozatú automataváltóval kombinálva. Vajon az ígéretes részletek végül összeállnak egy tökéletes egésszé?


Mazda2-teszt: kicsi, aki nagyon igyekszik
 

Mazda2-teszt: kicsi, aki nagyon igyekszik

A japánok legkisebb modellje csúcsfelszereltséggel és a legerősebb benzines motorral igazi pörgős városi vagány, amely formai és műszaki téren is tartogat csemegéket, emellett pedig büszkén képviseli mindazokat az értékeket, amiért a japán autókat szeretni lehet.


Suzuki Celerio-bemutató: az ár-érték bajnokságban verné a mezőnyt
 

Suzuki Celerio-bemutató: az ár-érték bajnokságban verné a mezőnyt

A Splash helyén keletkezett űrt hivatott betölteni a hazánkban most debütáló Celerio, amely a kategóriájához képest tágas beltérrel és csomagtartóval, valamint kedvező ár-érték aránnyal hódítana. A zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai pályán tettük próbára a Thaiföldön gyártott kisautó képességeit.


Vicc, hogy unalmas a kombi – Menetpróbán a 300 lóerős Golf R Variant
 

Vicc, hogy unalmas a kombi – Menetpróbán a 300 lóerős Golf R Variant

A 300 lóerős R, a sportosan takarékos GTD kiviteleknek köszönhetően mostantól versenypályán és az autópályák belső sávjában is bérelt helye van a Golf Variantnak. Az emelt hasmagasságú Alltrack bevezetését pedig a mostanság mindent letaroló szabadidő-autós őrület indokolja. Malaga környékén, nemzetközi bemutatón fogtuk hadra az említett újdonságokat, hogy kiderítsük, mit lehet még kihozni a wolfsburgiak kompakt kombijából.


Az üzemanyagon spórol, nem az élményen - a Ford Focus ST kombit teszteltük
 

Az üzemanyagon spórol, nem az élményen - a Ford Focus ST kombit teszteltük

A harmadikgenerációs Focus ráncfelvarrása az ST kivitelt is utolérte. Ennek legfontosabb hozományaként megjelent a kínálatban a turbódízel változat. A szokatlan párosítást tovább lehet fokozni a Tournier, azaz kombi verzióval, mellyel kapcsolatban felmerül a kérdés, vajon sikerült-e a Fordnak spórolós családi élményautót alkotnia.