Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f312d9b6-96bf-4e83-aafe-a72fd869a34d","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"A Las Vegasban zajló CES 2025 technológiai kiállításon mutatta be játékos fejlesztéseit az Asus. A Republic of Gamers (ROG) márka újdonságai között új ROG Strix Scar laptopokat és ROG Flow Z13 gamer táblagépet is találni, de megújult a ROG XG Mobile külső grafikai vezérlő is, mellyel bármely laptop felturbózható.","shortLead":"A Las Vegasban zajló CES 2025 technológiai kiállításon mutatta be játékos fejlesztéseit az Asus. A Republic of Gamers...","id":"20250107_asus-rog-strix-scar-flow-z13-xg-mobile-gamer-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f312d9b6-96bf-4e83-aafe-a72fd869a34d.jpg","index":0,"item":"e47f88d4-9873-4c37-b600-03169b4afdf3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_asus-rog-strix-scar-flow-z13-xg-mobile-gamer-ces-2025","timestamp":"2025. január. 07. 05:30","title":"Mi lehetséges a játékban? Az Asus azt állítja, hogy új ROG gépei újradefiniálják a választ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aba4ac18-4bc6-4885-b549-982053de1f6b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A fivérek egy boltban szemelték ki áldozatukat, majd a saját otthonában törtek rá.","shortLead":"A fivérek egy boltban szemelték ki áldozatukat, majd a saját otthonában törtek rá.","id":"20250107_ugyeszseg-vademeles-eletveszelyt-okozo-testi-sertes-rablas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aba4ac18-4bc6-4885-b549-982053de1f6b.jpg","index":0,"item":"b4e9a9dd-142d-4bc8-a2bb-aa8dc726e162","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_ugyeszseg-vademeles-eletveszelyt-okozo-testi-sertes-rablas","timestamp":"2025. január. 07. 10:11","title":"Félholtra vert egy 85 éves férfit egy kiskunhalasi testvérpár, négyszázezret zsákmányoltak tőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b27c1b3-2e9f-443e-9791-9ac37902693d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A rendszerek olyan kulcsfontosságú objektumokat védtek, mint például a Kercsi híd. ","shortLead":"A rendszerek olyan kulcsfontosságú objektumokat védtek, mint például a Kercsi híd. ","id":"20250107_orosz-ukran-haboru-legvedelmi-rendszer-csapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b27c1b3-2e9f-443e-9791-9ac37902693d.jpg","index":0,"item":"36241ee5-7a5c-465b-8627-8271b1144837","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_orosz-ukran-haboru-legvedelmi-rendszer-csapas","timestamp":"2025. január. 07. 09:00","title":"Az ukránok azt állítják, hogy egyetlen nap alatt öt méregdrága orosz légvédelmi rendszert semmisítettek meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ce1e485-c9de-4d6e-9e26-66a511c018ce","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"Az osztrák Szabadságpárt vezetője kapott felkérést a kormányalakításra a köztársasági elnöktől, miután összeomlottak a koalíciós tárgyalások a jobbközép és a szociáldemokraták között Ausztriában. A jobbközép lecserélte a vezetőjét, az új hajlandó kormányalakításról tárgyalni a választáson győztes szélsőjobboldali párttal, az FPÖ-vel. A szélsőjobbnak az ölébe hullhat a hatalom, mert a politikai elit nem tudott túllépni a saját árnyékán. Váratlan külpolitikai győzelem ez Orbán Viktornak és Vlagyimir Putyinnak. Németországnak vészjelzés az osztrák belpolitikai fordulat. ","shortLead":"Az osztrák Szabadságpárt vezetője kapott felkérést a kormányalakításra a köztársasági elnöktől, miután összeomlottak...","id":"20250106_1945-utan-eloszor-ismet-szelsojobboldali-vezetoje-lehet-Ausztrianak-a-politikai-elit-nem-tudott-elni-az-utolso-lehetoseggel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ce1e485-c9de-4d6e-9e26-66a511c018ce.jpg","index":0,"item":"e80c82a3-0138-496d-9366-1a2f698b1075","keywords":null,"link":"/360/20250106_1945-utan-eloszor-ismet-szelsojobboldali-vezetoje-lehet-Ausztrianak-a-politikai-elit-nem-tudott-elni-az-utolso-lehetoseggel","timestamp":"2025. január. 06. 13:28","title":"1945 után először ismét szélsőjobboldali vezetője lehet Ausztriának, Herbert Kickl a kormányalakításról tárgyalhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b23185a-b5c0-4521-b409-484ba19c7f9b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke továbbra is arra kíváncsi, mivel utazott Ázsiába a kormányfő. ","shortLead":"A Tisza Párt elnöke továbbra is arra kíváncsi, mivel utazott Ázsiába a kormányfő. ","id":"20250107_Magyar-Peter-Orban-Viktornak-Remelem-elnyerte-tetszeset-az-indiai-fuszeres-konyha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b23185a-b5c0-4521-b409-484ba19c7f9b.jpg","index":0,"item":"655b9718-1ec6-4c99-a0f2-47178e876c76","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_Magyar-Peter-Orban-Viktornak-Remelem-elnyerte-tetszeset-az-indiai-fuszeres-konyha","timestamp":"2025. január. 07. 10:48","title":"Magyar Péter Orbán Viktornak: Remélem, elnyerte tetszését az indiai fűszeres konyha","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt tanácsolja a német politikának, vigyázó tekintetét vesse Ausztriára, mert ott már látszik, hogy reménytelen tűzfallal körbezárni a szélsőjobbot. A Financial Times szerint Ukrajnában csak akkor lehet szó elfogadható megállapodásról, ha a Nyugat nyomást gyakorol Putyinra, és biztonsági garanciákat nyújt Kijevnek. A Neue Zürcher Zeitung szerint Zelenszkij attól fél, hogy Trump békediktátumba kényszeríti bele. Válogatás a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt...","id":"20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"50a9062a-a6ed-48bc-8231-d35292ea7d1a","keywords":null,"link":"/360/20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","timestamp":"2025. január. 06. 10:55","title":"Jan-Werner Müller: A Trump 2.0 minden idők egyik legkorruptabb kormányzata lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86718ff8-9844-4cfc-a256-4a09e84ff3ea","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újfajta akkumulátort fejleszt az Apple, ami nagyobb üzemidővel és hosszabb élettartammal kecsegtet. Először 2026-ban találkozhat vele a közönség.","shortLead":"Újfajta akkumulátort fejleszt az Apple, ami nagyobb üzemidővel és hosszabb élettartammal kecsegtet. Először 2026-ban...","id":"20250106_apple-iphone-18-akkumulatora-szilicium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86718ff8-9844-4cfc-a256-4a09e84ff3ea.jpg","index":0,"item":"a709e224-0fb0-45b4-9c36-f184e308aa28","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_apple-iphone-18-akkumulatora-szilicium","timestamp":"2025. január. 06. 12:03","title":"Olyan akkumulátor kerülhet az iPhone 18-ba, amire eddig nem volt példa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ee8362e-686b-496d-9855-62850f5c9ab7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő éppen az újévi koncertjére tartott, szerencsére sérülés nélkül megúszta a balesetet. ","shortLead":"A színésznő éppen az újévi koncertjére tartott, szerencsére sérülés nélkül megúszta a balesetet. ","id":"20250106_Xantus-Barbara-baleset-szalagkorlat-osszetort-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ee8362e-686b-496d-9855-62850f5c9ab7.jpg","index":0,"item":"dcb8c851-b2dc-488f-96db-48e22ced1f68","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Xantus-Barbara-baleset-szalagkorlat-osszetort-auto","timestamp":"2025. január. 06. 08:33","title":"Autóbalesetet szenvedett Xantus Barbara, szalagkorlátnak csapódott a kocsijával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Prága alatt ismerkedtünk az új Porsche Panamerával
szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?
A párizsi világpremier előtt a stuttgartiak a cseh főváros múzeummá alakított szennyvíztisztító üzemében tartották az új luxuslimuzinjuk régiós bemutatóját. Vezetni még nem lehetett, cserébe viszont minden fontos részletet elárultak róla.
Az autógyártók a nemzetközi sajtóbemutatók alkalmával általában valamelyik német vagy mediterrán városba viszik a média képviselőit, ahol gondosan megtervezett útvonalakon vezethetik az előszériás tesztautókat. Ha kiemelt modellről van szó, előfordulhat, hogy ezt megelőzően statikus bemutatót is szerveznek, ahogy tette ezt nemrég a Porsche is az új Panamera kapcsán Drezdában. Ezek után azt hittük, hogy legközelebb már csak a hivatalos premiernek helyet adó Párizsi Autószalonon fogunk találkozni a második generációs sportlimuzinnal, a stuttgartiak viszont úgy gondolták, hogy van annyira érdekes az újdonságuk, hogy elbír még egy statikus bemutatót.
R.D.
Egy hónappal tehát a párizsi világpremier előtt Prágába invitáltak minket, hogy egy meglehetősen szokatlan helyszínen, a város alatti, múzeummá alakított szennyvíztisztító üzem pincerendszerében ülhessünk be a 4.0 literes, V8-as motorral szerelt Turbo csúcsmodellbe. A visszhangos teremben adta volna magát helyzet, hogy beindítsák az 550 lóerős duplaturbós blokkot, és kicsit kiengedjék a hangját a régiónkból összegyűlt újságírók legnagyobb örömére, erre azonban sajnos nem került sor.
Helyette besétált a színpadra dr. Stephan Utsch, a Panamera értékesítési és marketinvezetője, aki személyesen mutatta be az eddigi leggyorsabb négyszemélyes sportlimuzinként felvezetett autót. Mint mondta, nagyon büszkék a formatervre, melynek legnagyobb újdonsága a 911-től megörökölt hátsó traktus, valamint az extrém laposan ívelt tetőív. Utóbbi 20 milliméterrel alacsonyabban végződik, mint az elődmodellnél, de a kellően mélyre tervezett üléspozíció miatt mégsem csorbult a hátsó fejtér, a lábér pedig nagyobb lett a 3 centis tengelytáv-növekedés révén. A 187 centis magasságomhoz belőtt, szokatlanul mélyre süllyeszthető első ülések mögött tényleg bőséges a helykínálat, ami a 495 literes (és egészen 1304 literig) bővíthető csomagtérrel mindenképpen dicséretes.
R.D.
Mivel a kiállított modell Turbo csúcsváltozat volt, senki nem tudta megállni, hogy ne próbálja ki az autóipar egyik legmenőbb hátsó szárnyát, amely gombnyomásra is nyitható, és nem csak kiemelkedik a lámpatesteket összekötő LED-sor fölé, hanem széltében is kinyílik. Az alatta található Turbo felirat egyébként továbbra is csak a csúcsmodell privilégiuma, noha a kisebbik benzines V6-os blokkot és a frissen debütált V8-as dízelt is duplaturbós feltöltéssel lélegeztetik.
A szervezők valószínűleg gondosan felmérték a terepet a bemutató előtt, ezért a fényképezés szempontjából korántsem ideális fényviszonyok miatt egy fehér bőrbelsős autót hoztak. Beülve a már említett üléspozíción túl a másik azonnal szembetűnő változás a minőségérzet javulása. Hibátlanul varrott díszvarrás, rendkívül kellemes tapintású és puha bőrkárpit, valamint az elődhöz képest teljesen megújult középkonzol fogadja a sofőrt, részben digitálissá alakított műszerfallal. A középkonzol gomberdejét érintésérzékeny felületekre és kapcsolókra cserélték, a tetején pedig egy tablet méretű érintőképernyő kapott helyet. Kezelőszervekből és érintőképernyőből a hátsó utasoknak is jutott, amit biztosan értékelni fognak a legnagyobbnak számító kínai piacon, ahol sokan használják sofőrös autóként a Panamerát.
R.D.
Utóbbi viszont elég nagy butaság, hiszen a vétek lenne kizárólag a hátsó ülésből élvezni az általa nyújtott vezetési élményt. Ugyan személyes tapasztalatunk csak elődmodellről van, de a stuttgartiak magabiztosan állítják, hogy továbbra is egy sportautó lapul a négyajtós karosszéria alatt. Ezt bizonyítja a 306 km/h-s végsebességre képes Turbo 7:38-as Nürburgring körideje is, amivel nem csak a leggyorsabb luxuslimuzinnak számít a Zöld Pokolban, de olyan kétüléses sportkupékat is megelőz, mint például Lamborghini Murcielago vagy az előző generációs Audi R8 V10. Ez pedig igazán szép teljesítmény egy öt kiló híján kéttonás, összkerék-hajtású, négyszemélyes limuzintól.
Nem szabad azonban, hogy a rivaldafényből kizárólag a csúcsmodellnek jusson, hiszen az értékesítés nagyobb szeletét a kisebbik benzines 4S és a 4S Diesel változat fogja kitenni. Előbbi mozgatásáról a szintén új fejlesztésű 2.9 literes V6-os biturbó motor gondoskodik 440 lóerővel és 550 Nm-es maximális nyomatékkal. A nulla-százas sprinthez már ennek is csak 4,4 (Sport Chrono csomaggal 4,2) másodpercre van szüksége, míg a végsebességét egészen 289 km/h-ig kitolták. Kevés olyan típus létezik a szupersportautókon innen, amely ennyire impozáns belépőmodellel büszkélkedhet, a dízel verzióról nem is beszélve.
R.D.
Abba ugyanis az Auditól érkező 4.0 literes ikerturbós V8-as erőmű kerül 422 tagú ménessel és gőzmozdonyokat megszégyenítő 850 Nm-es csúcsnyomatékkal, amiből utóbbi már viccesen alacsony (1000 rpm) fordulatszámtól rendelkezésre áll. Nem is csoda, hogy álló helyből 4,5 szekundum alatt ugrik százra, a végsebessége pedig alig marad el a V6-ostól. Ellenben a fogyasztása a gyári adat szerint 7,9 liter, vagyis a valóságban nyugodtan számolhatunk majd 10-zel, de még ez érték is tapsot érdemel, ha tényleg képes lesz hozni.
A fokozatok kapcsolgatását mindhárom változat esetében az új fejlesztésű 8-sebességes duplakuplungos automatára bízták, valamint az összkerék-hajtás is szériafelszereltség a modellpaletta bővüléséig. Szintén alapáras mindegyikben a hatdugattyús első, és négydugattyús hátsó tárcsafék, de a Turbo szokás szerint nagyobb tárcsákat kapott (elöl 410, hátul 380 mm-es átmérővel). A 911 és a 918 Spyder csúcsmodellekből átszivárgó fontos újítás, hogy mostantól felárért cserébe hátsókerék-kormányzással és nyomatékvekotoros összkerékkel is rendelhető a Panamera, az adaptív futóművön felül pedig a Turbo csúcsmodell háromkamrás légrugókat kapott.
Természetesen az új hajtáslánchoz új generációs és kibővített vezetéstámogató asszisztensek is járnak, így többek közt az Audi által kifejlesztett LED-Mátrix fényszóró is megjelent éjjellátóval megspékelve, továbbá az adaptív tempomat mostantól nem csak a radarokkal dolgozik össze, de a navigációtól érkező információk alapján már három kilométerrel előre kiszámolja az ideális sebességet és a fokozatot, az emelkedők, kanyarok és sebességkorlátozások figyelembevételével.
R.D.
A Porsche Panamera első generációja 2009-ben mutatkozott be, és az azóta eltelt időben összesen 164.503 példány gurult ki a lipcsei üzemből, a legutolsó épp a napokban. A modellciklus vége felé haladva egy kicsit elkezdett csökkenni iránta az érdeklődés, de tavaly még így is gazdára talált belőle több mint 17 ezer darab. Az új modell kapcsán borítékolható a siker, az előrendelést pedig már meg is nyitották.
Németországban 113 ezer euróról indul a Panamera 4S listaára V6-os benzinmotorral. Ugyanez a V8-as dízellel 4 ezerrel kerül többe, míg a Turbo csúcsmodell 153 ezer uniós valutát kóstál. Ebben persze még nincsenek benne a feláras extrák, például a masszázsülés, a panorámatető és a 3D-s hangzású Burmester hi-fi, így aki komolyan gondolja, az pár tízezer eurót még nyugodtan rászámolhat.