Az új akkumulátork egy tankolásnyi idő alatt töltődhetnek újra © sxc.hu |
A kondenzátorok két egymás mellett párhuzamosan elhelyezkedő fémlap között tárolják a töltéseket. A két lap közül az egyiket negatív töltéssel ellátva elektronokat von el a másik lapról, s ez az állapot addig fennmarad, amíg a két lap izolálva marad, így biztosítva az elektronok áramlását. A kondenzátorok hatalmas előnye, hogy azonnal tárolni tudják a töltést, így nincs szükség a kémiai-alapú akkumulátorok hosszas töltésére. Ez azért is hasznos, mert az ilyen jellegű energiatárolóknak – az elemekkel ellentétben – csaknem korlátlan az élettartama.
Felmerülhet a kérdés, hogy ez esetben miért nem használnak több helyen kondenzátorokat. Jelenleg ezen eszközöket a két lap közötti szigetelés mennyisége korlátozza, amely megakadályozza, hogy a töltések zavartalanul ugráljanak egyik oldalról a másikra. A jelenlegi szigetelőanyagok nem elég jók, hogy a kémiai elemekhez hasonló töltésmennyiséggel megbirkózzanak, illetve amelyekben kellő mennyiségű szigetelő anyag elférne, ott méretbeli problémák adódnának.
Erre a problémára talált választ az EEstor, amely már szabadalmaztatta is az új szigetelési technológiát, amely BaTiO3, vagyis bárium-titánátra épül. A becslések szerint egy ilyen módszerrel készült akkumulátor egy mai autós telep teljesítményének mintegy tízszeresét képes leadni.
Az AP értesülései szerint a ZENN Motor Company már az év vége előtt megkezdené az új típusú kondenzátorok alkalmazását kompakt elektromos autóiban.
Nincsen hiány szkeptikusokból sem, akik közül egyesek azt állítják, hogy, ha a szabadalomban foglaltak helytálóak, ez 400-szoros fejlődést jelentene a jelenlegi technológiákhoz képest. Ha azonban a ZENN tervei valóra válnak, ez azt fogja jelenteni, hogy egy elektromos autót körülbelül annyi ideig kell majd újratölteni, mint ma egy tank benzint betölteni a robbanómotoros járművekbe.