Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A jövőben nagyobb csomagot lehetne felvinni a repülőgépek fedélzetére, amit a cégek belekalkulálnának a jegyárba.
Egy legfeljebb hét kilós kézipoggyászt is tartalmaznia kell a repülőjegy árának – ezt a javaslatot hagyta jóvá múlt héten az Európai Parlament közlekedési bizottsága. Az RTL híradónak nyilatkozó szakújságíró szerint, ha az ötletből valóság lesz, a fapados társaságok emelhetik a jegyáraikat. Ugyanezt közölte a Wizz Air is, amely közleményben tiltakozik.
A légitársaság szerint a készülő rendelet megszüntetné a jelenlegi szabadkereskedelmet, és drágábbá tenné a repülést több millió utazó számára. A cég szerint a változást be kellene építeni a jegyárba, így drágulna a repülés, és azoknak is ki kellene ezt fizetniük, akiknek egyébként nem is lenne erre szükségük.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.