szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legrövidebb és leggyorsabb útvonal mellett figyelembe veszi az útdíjakat, a fizikai, törvényi és veszélyes árura vonatkozó korlátozásokat, valamint a kamionok számára kialakított parkolókat a WebEye és a német PTV most induló, közös navigációs platformja, a Navigator Truck.

A legjobb útvonal kialakítását számtalan tényező befolyásolja, ha közúti árufuvarozásról esik szó. Míg a hétköznapi felhasználók számára tervezett új generációs applikációk esetében elegendő, ha a navigáció által kijelölt útvonal elkerüli a dugókat és a nagyobb útlezárásokat, a teherfuvarozásban egészen más elvárásoknak kell megfelelni – emlékeztet közleményében a WebEye. A belföldi szállítmányozást leggyakrabban az útdíjak és a súlykorlátozások állítják kihívás elé. A megtett úttal arányos díjfizetési rendszer 2013-as bevezetése óta a HU-GO egyik oldalon termeli a milliárdokat az államháztartás számára, a másik oldalon komoly tervezés elé állítja a szállítmányozással foglalkozókat. A logisztikai iparág szereplői folyamatosan azon dolgoznak, hogy ezeket az adminisztratív terheket levegyék a fuvarozók válláról.

A WebEye Navigator Truck, a logisztikai szoftverek fejlesztésével foglalkozó német PTV Group és a hazai járműkövetés egyik fontos szereplője, a WebEye közös platformja. A fejlesztők ígérete szerint lehetővé teszi az útvonal-tervezési folyamat felgyorsítását és leegyszerűsítését. A zárt online adatbázisokban tárolt közúti információk egy alkalmazásba tömörítésének köszönhetően a sofőrök és a diszpécserek hozzáférnek Európa teljes úthálózatához, útdíjakhoz és az utakon előforduló súly- és magasságkorlátozásokhoz.

A WebEye közleménye szerint a felhasználó életét egy beépített figyelmeztetési rendszer teszi könnyebbé: a Navigator jelzi a veszélyes helyeket, mint például emelkedőket, lejtőket, éles kanyarokat, benyúló fákat, egyenetlenségeket. Az adott időpontban ideális útvonalat és menetidőt TomTom HD Traffic rendszer közlekedési információi biztosítják, a Truck Parking Assistant funkció pedig több, mint húszezer parkolóhelyet ajánl fel a járművezető számára Európa-szerte, akár offline is. A nagyobb flották számára akár tizenkilenc elérhető nyelvet, egyszerűsített telepítést és kezelést garantálnak a fejlesztők. A fejlesztők azt ígérik, az app könnyen integrálható a meglévő vállalati informatikai rendszerekbe, az útvonalak közvetlenül elküldhetők a Map&Guide és a Smartour felületekről is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!