szerző:
hvg.hu

A legrövidebb és leggyorsabb útvonal mellett figyelembe veszi az útdíjakat, a fizikai, törvényi és veszélyes árura vonatkozó korlátozásokat, valamint a kamionok számára kialakított parkolókat a WebEye és a német PTV most induló, közös navigációs platformja, a Navigator Truck.

A legjobb útvonal kialakítását számtalan tényező befolyásolja, ha közúti árufuvarozásról esik szó. Míg a hétköznapi felhasználók számára tervezett új generációs applikációk esetében elegendő, ha a navigáció által kijelölt útvonal elkerüli a dugókat és a nagyobb útlezárásokat, a teherfuvarozásban egészen más elvárásoknak kell megfelelni – emlékeztet közleményében a WebEye. A belföldi szállítmányozást leggyakrabban az útdíjak és a súlykorlátozások állítják kihívás elé. A megtett úttal arányos díjfizetési rendszer 2013-as bevezetése óta a HU-GO egyik oldalon termeli a milliárdokat az államháztartás számára, a másik oldalon komoly tervezés elé állítja a szállítmányozással foglalkozókat. A logisztikai iparág szereplői folyamatosan azon dolgoznak, hogy ezeket az adminisztratív terheket levegyék a fuvarozók válláról.

A WebEye Navigator Truck, a logisztikai szoftverek fejlesztésével foglalkozó német PTV Group és a hazai járműkövetés egyik fontos szereplője, a WebEye közös platformja. A fejlesztők ígérete szerint lehetővé teszi az útvonal-tervezési folyamat felgyorsítását és leegyszerűsítését. A zárt online adatbázisokban tárolt közúti információk egy alkalmazásba tömörítésének köszönhetően a sofőrök és a diszpécserek hozzáférnek Európa teljes úthálózatához, útdíjakhoz és az utakon előforduló súly- és magasságkorlátozásokhoz.

A WebEye közleménye szerint a felhasználó életét egy beépített figyelmeztetési rendszer teszi könnyebbé: a Navigator jelzi a veszélyes helyeket, mint például emelkedőket, lejtőket, éles kanyarokat, benyúló fákat, egyenetlenségeket. Az adott időpontban ideális útvonalat és menetidőt TomTom HD Traffic rendszer közlekedési információi biztosítják, a Truck Parking Assistant funkció pedig több, mint húszezer parkolóhelyet ajánl fel a járművezető számára Európa-szerte, akár offline is. A nagyobb flották számára akár tizenkilenc elérhető nyelvet, egyszerűsített telepítést és kezelést garantálnak a fejlesztők. A fejlesztők azt ígérik, az app könnyen integrálható a meglévő vállalati informatikai rendszerekbe, az útvonalak közvetlenül elküldhetők a Map&Guide és a Smartour felületekről is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!