szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Két különleges technológia szabadalmát szúrta ki a Facebook, amik a helyadatok, illetve más felhasználók szokásai alapján képesek meghatározni, hová fogunk menni legközelebb.

Azt ma már mindenki természetesnek veszi, hogy a Facebook a helymeghatározás segítségével pontosan tudja, hol tartózkodunk épp. Ezzel a funkcióval találkozunk, amikor be akarunk jelentkezni mondjuk a repülőtéren, a nyaralásból vagy épp egy étteremből. A jövőben viszont már nemcsak azt fogja tudni, hogy hol vagyunk, hanem azt is, hogy hová fogunk menni.

A Buzzfeed News szúrta ki a Facebook által készített Offline Trajectories nevű technológia szabadalmát, ami képes megmondani a jövőbeni pozíciónkat. A fejlesztés a felhasználó, valamint más emberek korábbi helyadatai alapján határozza meg az úti célunkat. Például ha valaki az edzőterem után rendszeresen egy megadott étterembe megy, akkor ha ismert az aktuális pozíció (az edzőterem), akkor a rendszer kiszámolja, milyen valószínűséggel megyünk majd el az étterembe.

A Facebooknak nem ez az első furcsa szabadalma. Korábban a telefon mikrofonjának távoli aktiválásával gyűjtöttek volna be olyan hangokat, amelyek az emberi fül számára nem érzékelhetők.

Egy másik szabadalom, amely a beszédes Location Prediction Using Wireless Signals on Online Social Networks címet kapta (ez magyarul nagyjából: Jövőbeni hely meghatározása a vezeték nélküli jelek alapján az online közösségi oldalakon), ami lényegében a wifi, a Bluetooth, a cellainformációk és az NFC-adatokra támaszkodik. Ez a fenti információk segítségével a velünk azonos korosztályba tartozó felhasználók szokásai alapján találgat: ha a hasonló "profilú" felhasználók általában kávézóba mennek egy mozi után, akkor ezt a Facebook képes lesz előre jelezni.

Mindez elég egyértelműen arra utal, hogy a tech cégek még több információt szeretnének tudni a felhasználókról. A szokások alapján történő meghatározás arra is lehetőséget ad, hogy még pontosabban célzott hirdetéseket jelenítsen meg nekik – ez pedig a hirdetőket is arra ösztönzi majd, hogy pluszpénzt toljanak a reklámokra.

Persze maga a szabadalom még nem jelenti azt, hogy a technológiát valóban el is készíti a Facebook, de mivel komoly pénzügyi potenciál lenne benne, nem biztos, hogy kihagyják a ziccert.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!