szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kutatásban részt vevő francia és brazil hajók további nyolc holttestet találtak meg hétfőn az Atlanti-óceánban, ott, ahol feltételezések szerint az Air France repülőgépe egy héttel ezelőtt lezuhant. Így a gépen tartózkodó 228 emberből összesen huszonnégynek a holttestét emelték már ki a vízből - jelentette be hétfő este egy brazil katonai szóvivő.

Henry Munhoz alezredes ezúttal nem említette az újonnan megtaláltak nemét. Hasonlóan a korábban megtalált holttestekhez, ezeket is a katasztrófa helyszínétől mintegy 800 kilométerre fekvő Fernando de Noronha szigetre szállítják egy elsődleges igazságügyi vizsgálat céljából, majd onnét Recife városba - tette hozzá.

A kutatást végző brazil és francia hajók az Airbus több tucatnyi alkotóelemét és több száz egyéb tárgyat is kifogtak már a vízből. Hétfőre várták a helyszínre az amerikai haditengerészet két nagyteljesítményű detektorát, hogy segítségükkel megtalálják a gép két fekete dobozát. Ugyanebből a célból érkezik oda szerdán a francia haditengerészet egyik atom-tengeralattjárója, az ultraérzékeny szonárokkal felszerelt Emeraude.

Az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata május 31-én tűnt el viharos időjárási körülmények között, fedélzetén 228 emberrel, akik feltehetőleg mindannyian életüket veszítették. A szerencsétlenül járt gépen négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utas is volt. A vizsgálatok főleg arra irányulnak, hogy megállapítsák, vajon a gép külső műszerei eljegesedtek-e, ami zavarhatta volna a sebességmérőt, ugyanis így a számítógép túl gyors vagy túl lassú tempót diktált volna, ez pedig végzetes hibához vezethetett. A szerencsétlenséget kivizsgáló BEA francia ügynökség szerint a fedélzeti sebességmérőt nem cserélték le, szemben a gyártó cég ajánlásával, de ebből még korai volna arra következtetni, hogy ez milyen szerepet játszhatott a szerencsétlenségben. A BEA szerint a gép egymástól eltérő információkat kapott a sebességmérőktől, miközben a hatalmas viharba került.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Airbus: a sebességmérő meghibásodása is okozhatta a tragédiát

Az illetékesek komolyan vizsgálják azt az eshetőséget, hogy a sebességmérő műszerek zavara okozta a hét elején az Atlanti-óceánba zuhant francia utasszállító repülőgép katasztrófáját - mondták el csütörtökön bennfentes repülésügyi szakértők.

hvg.hu Világ

Airbus-katasztrófa: továbbra is rejtély, mi történhetett

Nemcsak a fekete dobozok, de még a roncsok sincsenek meg, így a szakértők egyelőre értetlenül állnak az Air France repülőgépét ért tragédia előtt. A vizsgálatot végző francia hatóság kihallgatná azokat a pilótákat, akik gépeikkel ugyanazon a területen haladtak át, ahol a katasztrófa bekövetkezett.

hvg.hu Világ

Miről árulkodnának a lezuhant Airbus roncsai?

Miközben az Air France szerencsétlenül járt repülőgépének fekete doboza után kutatnak, a tragédia körülményeit vizsgáló szakemberek az óceánba zuhant gép maradványait is igyekeznek összegyűjteni. Ezek révén legalább olyan fontos adatokhoz lehet hozzájutni, mint a fekete doboz „megszólaltatásával”. A legfrisseb hírek szerint ugyanakkor eddig nem találtak semmit, ami a gépből származna.

hvg.hu Világ

Airbus-tragédia: elhallgatják az igazságot egy pilóta szerint

Egy nyugdíjas francia pilóta egy nyilatkozatból arra következtet, hogy a szerencsétlenül járt francia Airbus tragédiáját vizsgáló hatóság pontosa tudja, miért zuhanhatott le a gép. Eszerint a pilóták túlságosan lecsökkentették a repülő sebességét.

hvg.hu Világ

Levegőben törhetett szét az Airbus, öt magyar volt a fedélzeten

A legújabb feltételezések szerint már a levegőben darabokra tört az Air France Atlanti-óceánba zuhant repülőgépe. Erre utal az is, hogy a gép roncsai óriási területen szóródtak szét, egyes darabok egymástól több mint 300 kilométer távolságra. Mindeközben kiderült, hogy összesen öt magyar utas volt a gépen.