A lenta.ru orosz hírportál emlékeztetett, hogy a Déli Áramlat tenger alatti szakasza megépítésének elkezdését novemberre tervezték.
Markov azt mondta, hogy minden előkészületi munkát befejeztek, és december 15-én megkezdődhet a tenger alatti szakasz építése, de ez akár még akár csúszhat is. Arról is beszámolt, hogy a Déli Áramlathoz csatlakozó oroszországi vezetékrendszer építésében viszont állítólag nincs csúszás.
Az orosz gázt Ukrajna elkerülésével Európa több országába, így Magyarországra is eljuttató vezetékrendszeren a Gazprom szerint 2015 végén indulhatnak meg a szállítások. A Déli Áramlat teljes kapacitását, évi 63 milliárd köbméter földgáz továbbítását 2018-ra érné el.
A Gazprom főosztályvezetője arról is beszélt moszkvai tájékoztatóján, hogy a Déli Áramlat költségeinek megnövekedése sem haladja meg az állami cég pénzügyi lehetőségeit, és szerinte a nyugati büntetőintézkedések nem befolyásolják a gázvezeték Fekete-tenger alatti szakaszának megépítését. Kijelentette, hogy a Gazprom képes nagyszabású beruházásainak megvalósítására elsősorban saját forrásaiból, de nem mond le a hitelfelvételi lehetőségekről sem.
Alekszandr Ivannyikov, a Gazprom pénzügyi és gazdasági osztályvezetőjének első helyettese októberben egy szentpétervári nemzetközi gázfórumon azt mondta, hogy a Déli Áramlat összköltsége az eredeti 16 milliárd euróhoz képest 7,5 milliárd euróval többe kerülhet, azaz 23,5 milliárd euróra emelkedhet. Ez 47 százalékos drágulás volna.
Orosz elemzők szerint a drágulás elsősorban azzal függ össze, hogy az amerikai szankciók miatt a Gazprom csak drágán juthat kölcsönhöz.