HVG Extra Business
HVG Extra Business
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A fiatal generációk számára már egyértelmű, hogy márkájuk létrehozása során nem elsősorban a hazai piacra kell lőniük. Egyre több induló magyar márka ismeri fel, hogy a nemzetközi piacot hibátlan termékkel, jó dizájnnal, tökéletes szolgáltatással, illetve profi kommunikációval lehet bevenni. E tudatosság gyakran nem is eredménytelen: számos hazai márka ismert ma már világviszonylatban is, részben a dizájn tudatos használatának köszönhetően.

1. Áeron

©

Az alapító Áron Eszter fiatalon csöppent bele a divat világába, hiszen a nagyapja az egyik nagy hazai textilgyár igazgatója volt, édesanyja pedig szintén a ruhaiparban dolgozott. A Krea Művészeti Iskola elvégzése után több magyar márka számára is tervezett, majd 2011-ben megalapította saját márkáját. Már a kezdetekkor azt tűzte ki célul, hogy a szezononként változó trendektől kissé eltávolodva, értékálló, minőségalapú termékeket kínál kortalan, kreatív, nyitott és független hölgyeknek.

Az Áeron sikere – a tudatos márkaépítésnek, a konzekvens tervezői hozzáállásnak és a célcsoport tanulmányozásának köszönhetően – már a kezdetektől nemzetközi volt: mindjárt a legelső kollekciót felfedezte egy New York-i ügynökség. Az utóbbi hat évben a márka folyamatosan fejlődött, termékei már kaphatók Európa több divatfővárosában. Az évi két kollekció mintái (60–70 modell) a mai napig Budapesten készülnek, a rendeléseket pedig egy vidéki varrodában készíti el az Áeron – épp azért, mert fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy ízig-vérig magyar termékről van szó, annak ellenére, hogy az alapanyagok főként Olaszországból érkeznek. aeron.hu

2. Ivanka

Ivanka András és Katalin egyetemistaként került Kanadába, ahol egy kertépítő vállalkozásnál dolgoztak több nyáron át. 2004-ben, konyhapult formájában ott találkoztak az első olyan betontárggyal, amely elindította őket a betondizájn útján. András szüleinek garázsában létrehozták saját vállalkozásukat, amelynek első beruházása egy betonkeverő megvásárlása volt. Az új összetételű beton konyhaszigetként debütált, és nyerte el a Magyar Formatervezési Díjat. Az ezzel járó nyilvánosság néhány hónap alatt annyi megrendelést generált, hogy a házaspár mindkét tagja feladta korábbi állását, és létrejött az Ivanka.

A cég először egyedi megrendelésekre gyártott: mosdó- és konyhapultokat, bútorokat és kiegészítőket. 2009-ben aztán jött a külföldi áttörés, amikor a milánói iSaloni bútorvásáron bemutatták egyedi terméküket, a tabudöntögető síremléket. 2012-ben befektetőt szerzett a cég, és akkor tudott átállni a nagyobb volumenű, sorozatgyártott termékekre. Az azóta eltelt években a márka szállított már a divatvilág egyik központjának számító londoni Liberty áruházba, Marcel Wanders sztárdizájnerrel együttműködve berendezett egy szállodát Hollandiában, de ügyfelei között van a G Star Raw, a Stella McCartney, a Vodafone és az Andaz Hotels by Hyatt szállodalánc is. A márkát a folyamatos kísérletezgetés jellemzi: betontextiljéből kísérleti ruhadarabok és öltözékkiegészítők, hangfalak és bútorok is készültek már. ivanka.hu

©

3. Artica

Az Artica története remek példa arra, hogy a jó dizájn és a sikeres vállalkozás az egyszerű halandók számára kevésbé látványos területeken is összekapcsolódhat. A vállalkozás 1994-ben indult, a díjnyertes formatervező Gyimóthy György és Tóth Ildikó, valamint Kertész István együttműködésével. Az Artica eleinte a letisztult, távol-keleti esztétika és az akkor divatos, minimalista lakberendezési trendek mentén alkotta meg szebbnél szebb bútorkollekcióit, majd 2001-ben a Megaholz csoport része lett. Ma már az üzletberendezés az Artica fő profilj: az Európa-szerte több száz üzlet, kávézó, iroda és áruház belső terének megtervezéséért és kivitelezéséért felelős vállalkozás jelenleg is olyan márkák számára dolgozik, mint a Moncler, a Furla, a Gas, a Starbucks, a Galeries Lafayette, a Cerrutti vagy épp a H&M. Kétszáz alkalmazottal, saját gyárban készíti az üzletberendezési elemeket, a legújabb technológiák és felkészült szakembergárda segítségével. articashop.com

©

4. Manooi és Inarchi

A Manooi márkát a Héder János – Zoltai Judit művészpáros alapította, elsődleges inspirációjuk a természetes fény volt. Lámpatestjeikben hatalmas mennyiségű kristályt használnak fel, melyeknek köszönhetően csillárjaik látványosak, hatásosak. A házaspár Inarchi néven néhány éve új vállalkozást indított, amely a Manooi elegáns világával szemben kifejezetten minimalista vonalvezetésű lámpatesteket alkot. És míg a Manooi elsősorban az orosz és arab piacokon, a luxusszegmensben erős, a legismertebb dizájndíjat, a Red Dotot 2016-ban elnyert Inarchi világszerte egyre népszerűbb a dizájnérzékeny építészek és megrendelők körében. manooi.com

5. Sixay

Szikszai László bútortervező Sopronban hozta létre saját nevét viselő márkáját. A kompromisszumot nem ismerő alkotó tömörfával dolgozik, kézműves módszerekkel, a kortalan szépség, a kényelem és a minőség jegyében. A divathullámoknak ellenálló, igényes bútorai elsősorban a német nyelvterületen népszerűek (Németországban, Ausztriában és Svájcban több tucat forgalmazónál kaphatók), de legújabb termékeinek egyike, a felnőtt- és gyermekméretben is gyártott Paripa hintaló biztosan Magyarországon is sikert arat majd. sixay.com

6. Nanushka

A 2005-ben, Sándor Szandra divattervező által alapított, saját gyerekkori becenevéről elnevezett Nanushka az egyik legismertebb hazai sikertörténet. A mai napig Budapesten tervezett és gyártott, a kényelemre fókuszáló, jól funkcionáló darabokkal teli kollekciók jelenleg több mint harminc országban (és a webshopban) kaphatók. A márkát könnyed önbizalom, finom nőiesség, humor és természetesség – és mintegy 50 ezer Instagram-követő jellemzi. nanushka.com

©

7. Ykra

Saját szegmensében – Z generációs szlenggel élve – nagyot megy az Ykra márka mostanában. A hetvenes évek kelet-európai forma- és színvilága által ihletett dizájnhátizsákok kézműves minőségben, a hegymászás, a kirándulás és más aktivitások kedvelőinek készülnek. Az Ykrának ma már masszív a rajongóbázisa világszerte, elsősorban a retrónosztalgia iránt fogékony harmincasok körében. ykra.net

8. Bomo Art

A kézműves módszerekkel, a boldog békeidőket idéző grafikákkal, hagyományos kötészeti eljárásokkal készülő Bomo Art noteszek, naptárak, füzetek és más papíráruk apró manufaktúrában születnek Budapesten, és számos nemzetközi múzeum boltjában és ajándéküzletekben kaphatók. A siker titka az egyedi könyvkötési technika és a saját grafika mellett az a variációs lehetőség, amelynek köszönhetően a cég szinte minden terméke teljesen egyedivé tehető. bomoart.hu

9. Teqball

A teqball olyan, futballalapú sport, amelynek elsődleges célja a felhasználók technikai készségeinek, koncentrációjának és állóképességének fejlesztése, növelése. A Co&Co Design Communications által tervezett, Red Dot-díjjal kitüntetett, speciális teqballasztal, amellyel a sport művelhető, minimalizálja a sérüléseket és hatékonyabbá teszi az edzést – nem véletlenül használja számos futball-liga világszerte, és nyert meg magának olyan rajongókat, mint Ronaldinho. teqball.com

10. Hard Body Hang

Egyedi elemekből, modulárisan építkező sporteszközrendszer, amely kül- és beltéren egyaránt használható, és kis illetve nagyobb területen is felépíthető. A Hard Body Hang biztonságos, időjárásálló, egyedi igények alapján testre szabható, elsősorban kültéri eszközeivel felszerelt „parkok” ma már Európa több tucat pontján megtalálhatók, többségük városi finanszírozásban létesült. hardbodyhang.com

©
Platio, a jövő egyik ígérete

A Platio olyan napelemes burkolatrendszer, amely a napsugárzás energiáját nagy teljesítményű szilíciumcellák segítségével alakítja át energiává. A cellákat edzett és csúszásmentesített üveglapok védik, így az elemek teljes mértékben egyediesíthetők, de akár bővíthetők is ledes fényforrásokkal, fűtőszálakkal vagy más elemekkel (így például fagyásmentesítésre is alkalmasak). A termék egy következő lépcsőben a járókelők lépéseinek energiáját is képes lesz elektromos árammá alakítani, ezáltal pedig akár adatgyűjtésre is felhasználható. A Platio már több nemzetközi felületen működik, így például egy svéd kikötőben is, ahol a mellette kikötő hajók áramellátását fogja szolgálni. platio.cc

Osvárt Judit cikke teljes terjedelmében elolvasható a HVG Extra Business 2017/3-as számában.

A téli lapszám középpontjában a tudásmegosztás és a mentorálás témája áll. Interjúkkal, portrécikkekkel, szakértői anyagokkal próbáljuk bemutatni az életen át tartó tanulás egyik módját, amely megkülönböztethető képességeket kölcsönözhet nekünk. Arról is szót ejtünk, hogy a tudásmegosztás és a mentorálás a minőségi emberi kapcsolatok kialakításában is rendkívüli jelentőséggel bír.

Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha pedig érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!