szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Népszabadság úgy tudja, hogy a fékek közül több ki volt iktatva a hosszú CAF-villamos múlt hétfői balesetekor, de ezt semmi sem jelezte a vezetőfülkében. Mindez a lap szerint súlyos koncepcionális hibára utalhat, ami nem volt előre jelezhető. A hiba pontos okát továbbra sem tudják.

A fővárosi 1-es villamos vonalára szánt egyik hosszú CAF-villamos ráfutott próbajárat közben az előtte álló Tatra villamosra a Hengermalom útnál. A BKV öt nappal később bejelentette, hogy nemcsak a hosszú, hanem a 3-as vonalon már forgalomba állított rövid szerelvényeket is leállítják, amíg tart a vizsgálat.

A szakértők a sínfékrendszer mellett a spanyol villamosok vezérlését is vizsgálják, de egyelőre nem tudják, mi okozta a bajt. Az viszont biztos, hogy nem történt emberi mulasztás, a jármű egyszerűen nem állt meg, mert a fékek nem működtek megfelelően – olvasható a cikkben.

MTI - Lakatos Péter

A Népszabadság úgy értesült, hogy a karambolozó villamos fékjei közül több ki volt valamiért iktatva a baleset idején, de ezt semmi sem jelezte a vezetőfülkében. Sok minden más mellett kérdés még az is, miért nem működött az összes fék, köztük a második körös fékrendszer. Mindez olyan súlyos koncepcionális hibára utalhat, ami nem volt előre jelezhető, és az engedélyeket kiadó közlekedési hatóságnak sem tűnt fel.

Mivel nincs meg a pontos ok, csak találgatni lehet, hogy a hiba javításához újra kell-e kábelezni az összes új villamost, vagy a szoftvert kell módosítani. Ha utóbbira lenne szükség, a járművet újra engedélyeztetni kellene, azokat is, amelyeket már forgalomba adtak.

Az újraengedélyeztetés több hónapos csúszást jelenthet az egyébként is feszes ütemtervű villamosprojektben – jegyzi meg a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!