Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7d311dc1-606f-42fb-a92f-1276934ff9af","c_author":"Galicza Dorina ","category":"itthon","description":"A miniszterelnök politikai igazgatóját kérdeztük a Magyar Péter által közzétett hangfelvételről, amelyen Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter arról beszél, „szakítunk a békementalitással”.","shortLead":"A miniszterelnök politikai igazgatóját kérdeztük a Magyar Péter által közzétett hangfelvételről, amelyen...","id":"20250508_Orban-Balazs-honvedseg-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-Ruszin-Szendi-Romulusz-bekementalitas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d311dc1-606f-42fb-a92f-1276934ff9af.jpg","index":0,"item":"7e59a675-c2ca-4482-b46d-338a72653028","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Orban-Balazs-honvedseg-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-Ruszin-Szendi-Romulusz-bekementalitas-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 12:08","title":"Orbán Balázs a HVG-nek: A honvédelmi miniszter a háborúpárti erők kiszorításáról beszélt a hangfelvételen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fad42b45-ee9d-4096-b590-148ea092caa2","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Már nem csak a terrorveszély miatt óvatosak a légitársaságok, nem csak azért, mert mondjuk fogpasztának vagy samponnak álcázott anyagokból pokolgépet lehetne barkácsolni a fedélzeten; reális kockázatot jelentenek a közönséges akkumulátorok is. Több veszélyes tűzeset nyomán egyre több helyen korlátozás alá esik a hordozható akku (powerbank) vagy akár az elektromos cigaretta is.","shortLead":"Már nem csak a terrorveszély miatt óvatosak a légitársaságok, nem csak azért, mert mondjuk fogpasztának vagy samponnak...","id":"20250508_hvg-forro-percek-powerbank-szabalyok-repulon-feladott-poggyasz-kezipoggyasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fad42b45-ee9d-4096-b590-148ea092caa2.jpg","index":0,"item":"f3d4f759-d5cc-44ab-a305-b3e238f89fd2","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-forro-percek-powerbank-szabalyok-repulon-feladott-poggyasz-kezipoggyasz","timestamp":"2025. május. 08. 07:00","title":"Szigorodnak a szabályok a repülőkön, célkeresztben a mobiltöltő powerbank","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71eaebde-4c6f-45b1-ad4f-53454f1a12c9","c_author":"Parászka Boróka - Sztojcsev Iván ","category":"360","description":"Fájó lélektani határ alá zuhant a lej, a román jegybanknak milliárdokkal kellett segítenie, mert úgy kellene visszarántani a román gazdaságot a válság széléről, hogy nincs, aki ezzel foglalkozzon: a kormány megbukott, az elnökválasztás szélsőjobboldali győzelmet ígér. A HVG-nek nyilatkozott Bálint Csaba, a Román Nemzeti Bank igazgatótanácsának tagja, aki állítja, ők felkészültek a helyzet kezelésére.","shortLead":"Fájó lélektani határ alá zuhant a lej, a román jegybanknak milliárdokkal kellett segítenie, mert úgy kellene...","id":"20250508_romania-valsag-valasztas-lej-arfolyam-krizis-balint-csaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71eaebde-4c6f-45b1-ad4f-53454f1a12c9.jpg","index":0,"item":"03b70036-2018-4679-97d3-5b8b29908b73","keywords":null,"link":"/360/20250508_romania-valsag-valasztas-lej-arfolyam-krizis-balint-csaba","timestamp":"2025. május. 08. 10:24","title":"Aki tudja, menekíti a pénzét Romániából, de mekkora lehet valójában a baj?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","shortLead":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","id":"20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0.jpg","index":0,"item":"490fdecf-100f-4bb3-8e57-93b0eb6a5d86","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","timestamp":"2025. május. 08. 06:41","title":"Videón a V6 mellett kitartó vadonatúj Audi RS5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a9cff38-2d75-468b-aa81-0135c2726c5c","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Az angol szövetség rasszista bekiabálások, huhogás és dobálás miatt tett bejelentést a szurkolók ellen, akik söröspoharakkal dobálták a gólját ünneplő focistát 2021-ben.","shortLead":"Az angol szövetség rasszista bekiabálások, huhogás és dobálás miatt tett bejelentést a szurkolók ellen, akik...","id":"20250507_szurkolo-eltiltas-repohar-bedobas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a9cff38-2d75-468b-aa81-0135c2726c5c.jpg","index":0,"item":"75269536-ea3c-4e29-b5ab-f19d40c5630a","keywords":null,"link":"/sport/20250507_szurkolo-eltiltas-repohar-bedobas","timestamp":"2025. május. 07. 16:08","title":"Az elsőfokú ítélet szerint 5 évig nem járhat sporteseményre a szurkoló, aki repohárral dobta meg Raheem Sterlinget Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc627998-9a50-4df9-9376-4bb92cec2f0f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Továbbra is döglődik az akkumulátorgyártás, de más ágazatok esetében már növekedés történt februárhoz képest.","shortLead":"Továbbra is döglődik az akkumulátorgyártás, de más ágazatok esetében már növekedés történt februárhoz képest.","id":"20250508_Csak-nem-bir-kikecmeregni-a-godorbol-a-magyar-ipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc627998-9a50-4df9-9376-4bb92cec2f0f.jpg","index":0,"item":"90b91143-520b-4561-89a6-32b137ceb1f9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_Csak-nem-bir-kikecmeregni-a-godorbol-a-magyar-ipar","timestamp":"2025. május. 08. 08:50","title":"Csak nem bír kikecmeregni a gödörből a magyar ipar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9945d647-7270-4211-88d9-fb42e2336ea0","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A távozó pártelnök helyett Dobrev Klárára építi a DK a „változás” szlogenjét, és azt a tervét, hogy ne csak bejusson 2026-ban a parlamentbe, hanem kormányváltás esetén a kormányban is szerepet kapjon. Egyelőre Dobrev az egyetlen elnökjelölt, de hogy ő lesz-e később a miniszterelnök-jelölt is, az nem dőlt el. Az viszont igen, hogy Gyurcsányt a párt „kiretusálja” – legalábbis közösségi médiás felületeit „archiválják”, bár könyvet biztosan ír. Elhangzott még: Dobrev majdnem Budapestet választotta Brüsszel helyett, de ez jogilag nem volt megoldható. Kiderült az is, más ellenzékiek nem tolonganak, hogy a DK önálló listájára felkéredzkedjenek.","shortLead":"A távozó pártelnök helyett Dobrev Klárára építi a DK a „változás” szlogenjét, és azt a tervét, hogy ne csak bejusson...","id":"20250509_Valtozas-DK-Gyurcsany-Dobrev-Fidesz-Tisza-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9945d647-7270-4211-88d9-fb42e2336ea0.jpg","index":0,"item":"f2e532d9-24f1-4dfc-aa4e-df99866e63ab","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Valtozas-DK-Gyurcsany-Dobrev-Fidesz-Tisza-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 10:36","title":"A „változás” a posztgyurcsányi DK jelszava, mindent Dobrev Klárára tesznek fel, aki csak vasárnap árulja el a terveit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6adb46fe-cb8f-49da-b06a-76bedd5c7d65","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A felhasználók gyakran csak legyintenek, ha telefonjuk frissítése kerül szóba, nem is gondolva arra, mennyi kényes adatot őriz az eszközük. Csalók boldogan csapnak le a régebbi operációs rendszert futtató készülékekre, óriási bevételek reményében. Egy biztonsági szigorítás jegyében a régebbi, védtelenebb készülékekkel nem lehet majd mobilbankolni.","shortLead":"A felhasználók gyakran csak legyintenek, ha telefonjuk frissítése kerül szóba, nem is gondolva arra, mennyi kényes...","id":"20250507_android-biztonsagi-frissites-szabaly-google-mobilbankolas-regebbi-telefonok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6adb46fe-cb8f-49da-b06a-76bedd5c7d65.jpg","index":0,"item":"824b0711-5e26-44f8-8c71-cbbf31b57e50","keywords":null,"link":"/tudomany/20250507_android-biztonsagi-frissites-szabaly-google-mobilbankolas-regebbi-telefonok-ebx","timestamp":"2025. május. 07. 20:03","title":"Régebbi az androidos telefonja? Akkor most gyorsan nézze meg a Beállítások menüt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Végre egy igazi cégautó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt a motort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.
A 307-es külseje még mindig tetszik nekem, szépen eltalált, franciásan ízléses és fifikás. Vidám és jól kidolgozott. Kényelmes és vonzó. Meg biztonságos, hat légzsák volt a tesztautómban, a biztonsági öv bekapcsolására pedig mindkét első ülésen éles hangjelzéssel figyelmeztet a fedélzeti számítógép.
A belső puritán, viszont az alapanyagok jó minőségűek. Sokaknak kopárnak tűnhet a műszerfal és a szélvédő alatti idom kialakítása, ám a sofőr előtt található műszer együttes szép, harmonikus és funkcionális. A középkonzol alu borítása picit feldobja a beltér temetői hangulatát. Az ülések oldaltartása minimális annak ellenére, hogy „sportosra” képezték ki. Deréktámasz ezen a szinten sajnos nem jár, legalább nincs mit letörni.
A váltó első kézbevétele nem ragadott meg, túl sutának, lötyögősnek és lányosnak találtam, hiányoltam a németes feszességet. A 307-es francia, így ennek megfelelően a komfort és kényelmes kapcsolás volt elsődleges. Hamar beletanultam azonban a ötsebességes PSA-váltó trükkjeibe, rossz szavam nem lehet rá, pontosan, kissé nagy úton, de tette a dolgát. Tesztautómban digitális kétzónás klíma volt, a kormányról vezérelhető cédés rádiós magnó természetes a Peugeot-ban. A fényszórók automatikusak, de csak töksötétben kapcsolódnak be maguktól, szürkületben nem. A fedélzeti számítógép kijelzője nappali fényben nehezen olvasható, este meg túl erős a szemnek.
A kormány méretes, négy irányba állítható, a futóműhöz és a már említett váltóhoz hasonlóan kissé lágy. Hosszú használatra tervezett, egyáltalán nem sportosra hangolt, funkcionális gépről, kiváló cégautóról és nem utolsósorban családi kompaktról beszélünk.
Tárolórekeszt találunk bőven, ám némelyik elnagyolt, azaz szűkre szabott, látszik, hogy a mennyiségre mentek a franciák. Annak kifejezetten örültem, hogy a szélvédő alá egy mélyedésben is lehet pakolni, akárcsak a nyolcvanas évek autóiban. Az első ülések alatt egy-egy kihúzható fiókot is találunk, a hátsó kartámaszban is van pohártartó meg rejtett rekesz.
Az összeszerelés minősége elfogadható, az anyagválasztás szintúgy, megrémülni csupán akkor rémültem meg, amikor sikerült nagy nehezen síkba döntenem a hátsó padot (előbb előre kell tolni picit az első üléseket, lehajtani, majd visszatolni) kivillant mi is van a huzat alatt. Silány egy szerkezet a hátsó üléspad. Habszivacs vékony fémszerkezettel megtoldva. Szerintem 100 nyitást és összecsukást nem bír ki. Ne bolygassuk ezt a témát túl sokat, az autó erényeit nem itt kell keresni, bár a csomagtartó méretei elfogadhatóak.
Tömpe orrába alig fért be az a motor, ami az egész autónak a lelke. A motorháztető meredeken ível lefelé, a hatalmas szélvédő télen-nyáron dolgoztatja a klímát és a fűtést. Viszont nagyon jó a kilátás.
A dízelmotor alapjárata elsőre hangosnak tűnt, de később, megismerve takarékos hajlamait, a hangzavar eltörpült ama érdemek mellett. Tempomat nélkül is alapjáraton ötösben tartja az ötvenet. 1,6-os 110 lovas dízellel nem a sietős embereknek találták ki a dízel 307-est, viszont biztosak lehetünk abban, hogy mi megyünk a mezőnyben a legtovább.
A 110 lovas motor nem alkalmas versenyzésre, ha lassan is, de a 120-130-as tempót el lehet érni vele, bármennyire is kacér nyomatékkal bír, a 307-es HDi-vel nem fogunk kilőni a piros lámpánál, legfeljebb lebőgünk. Ezzel az autóval akkor járunk jól, ha visszafogott tempót diktálunk a városban, országúton pedig nem bosszankodunk azon, ha leelőznek.
A takarékoskodás ragályos, az utolsó néhány tesztnapon azt a játékot játszottam, hogy nem szabad öt liter fölé engednem a pillanatnyi fogyasztást. Ha elértem az 5,0 litert, akkor levettem a lábam a gázról, egyből 3 literre ugrott vissza a kijelző. Természetesen, ha tehettem, ötösben vagy hatosban haladtam. Ennek ellenére dinamikusan autóztam végig.
Az óra hajszálpontosan mért, az együtt eltöltött közel hétszáz kilométer során 4,9 liter gázolajat „fogyasztott” az aranyszínű tesztautóm, többnyire városi forgalomban. Apropó szín, ezzel a színben még azok is megcsodálták, akik már láttak vigyorgó szájú harcsapofájú megújult közép-Peugeot-ot.
Kellemes autó, ha nagy cégem lenne és flottát üzemeltetnék, akkor erre a kocsira írnám ki a tendert, jó árat kialkudva verhetetlen. Fogyasztásban biztos, a megbízhatósági, gazdaságossági vizsgálathoz kevés volt az együtt töltött 8 nap. Egy spórolós cég még az ügyvezető igazgatónak is ezt venné, na jó kettőt…
Ez az autó nem négyszemélyes, hanem valóban elfér három ember a hátsó üléssoron. Az ajtók merevek és könnyűek, viszont nagyon kellemetlenül csukódnak, csapódnak, csattannak, ez alól kivétel a csomagtérajtó. A csomagtartó aljában teljes értékű pótkereket, de ugyanitt 12 Voltos csatlakozó és akasztókat is találunk.
Bírja a gyűrődést, magyar utakra tervezték, futóműve nem veszi rossznéven, ha rossz útra tereljük. Komfortosan, finoman lépked. Ez az első autó, amivel teljesíteni lehetne azt a régi vágyamat, hogy egy tankkal menjek legalább 1000 kilométert. Ezzel a kocsival a Budapest Róma között távolságot megtehetjük itthoni tankolással. Sajnos, nem sikerült ilyen nagyléptékű próbát összehoznom, így meg kellett elégednem azzal a tudattal, hogy hatszáz kilométert mentem fél tank gázolajjal.
A 307 HDi az a fajta autó, amely meghálálja, ha jól bánnak vele, ha nem hajtják agyon, nem kínozzák, becsülik és munkára fogják. Mert szeret dolgozni. Visszahozza az árát, ebből a típusból valóban megéri a dízelt választani.
A Féline maga az angyalbőrbe bújt ördög. Szelídnek álcázott bamba harcsaszája azonnal cápavigyorba csap át, ha valaki felhergeli. A 307-es csúcsváltozata annak való, aki a végletekben él, aki nem képes uralkodni vágyai fölött, de tud gyengéd is lenni, olykor racionális, sőt néha könyörtelenül szigorú.
A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.
Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.
A 407 és a HDi motor nyerő páros. Európában a Peugeot 407 eladásainak 79 százalékát, Franciaországban pedig 87 százalékát adja ez a kombináció. Mostantól nálunk is kapható a krómcsíkos hűtőmaszkkal felfrissített 407-es az új, 2,2 literes, részecskeszűrős (FAP) 170 lovas biturbó HDi motorral is.
A francia PSA Peugeot Citroen autóipari csoport kínai vállalata egyharmaddal növelte eladásait az idei év első negyedében az egy évvel korábbihoz képest az új modelleknek köszönhetően.
Megérkezett Magyarországra is a kultikus 200-as széria legújabb üdvöskéje, a nagyon várt 207-es. Az autó tulajdonságai meggyőzőek, induló ára viszont magas.
Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.
1995 és 2005 között a könnyű haszongépjárművek piaca Európában 60 százalékkal bővült, a darabszám 1 millió 291 ezerről 2 millió fölé nőtt. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 ezerről 166 ezer darabra nőttek. A piac fejlődésével összhangban a Peugeot júniusban bevezeti új generációs furgonját, az új Boxert.