szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A 407 kupé álomautó. Minden csupa bőr, lendületes vonalak, bődületes motor, elegáns belső tér, csúcstechnika, exhibicionista forma. Izmos luxuskocsi, csak néma.

© Peugeot
A legszebb Peugeot - tudom, ezt már a 307 CC-nél is elsütöttem. A 407 kupé elbűvölő, mind formáját, mind menetteljesítményeit tekintve. Méreteit szokni kell, a 406 kupéval a Peugeot hagyományokat átörökítő szépség a 407-ben jócskán megnőtt. Feminin jellegét robosztusságának köszönhetően el is veszítette, inkább egy kőkemény, de érző szívű mácsó benyomását kelti fenyegető cápa orrával, vigyorgó kopoltyúival.

Praktikus és féltékeny

© Peugeot
A 407-es átdolgozott belseje jellemzi, de ha jobban alkalmazkodunk az enteriőrhöz beugranak a 307 CC és egyes Citroenek jellemzői is, így például a középkonzol egy az egyben a C5-ös szériatartozéka. Különleges látványt és hasznot nyújt a kis képernyős színes kijelző, amely a navigációs funkciók kivételével rendelkező fedélzeti számítógép adatait teszi könnyen leolvashatóvá.

© Peugeot
Bluetooth protokollon keresztül kommunikál az erre képes telefonnal, így pillanatokon belül létrehozható a kapcsolat és szabályosan, kihangosítóval is beszélhetünk. Már ha lesz időnk, a 407-es kupé ugyanis féltékeny teremtés, nem hagyja az embert egy pillanatig sem békén, kéreti magát, és amit akar, azt megkapja tőlünk. Tökéletes csábító. Hogy mit akar? Száguldozni, pörögni, menni, gumit csikorgatni. Ez utóbbi természetesen, az ESP-nek köszönhetően megvalósíthatatlan álom marad, a 407-es olyan stabil, hogy ember legyen a talpán, aki ezzel a felszereltséggel (épeszű keretek) között megcsúsztatja, kipörgeti. A versenysportok világából átvett kettős háromszög lengőkarral ellátott első felfüggesztés nagyfokú vezetési kényelmet biztosít. A hátsó, többlengőkaros integrált hidraulikus lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztés még a legélesebb kanyarokban is tökéletes stabilitást garantál.

© hvg.hu
A műszerfal elegáns, a bajusz kapcsolók és a kézzel varrott bőr kormány a többi testvérből lehet ismerős. Egyedi autó egyedi kormányt kívánt volna. Narancs és vörös színek dominálnak éjszaka. A kanyarkövető bixenon fényszórók automatikusan bekapcsolnak szürkületkor. Az ülések memóriásak, kényelmesek és sportosak, oldaltartásuk kiváló. Ülésfűtés, elöl-hátul parkolóradar, rükvercben lebillenő visszapillantók, esőérzékelő ablaktörlő, kétzónás klíma – igazán full extrás autó.

Bőr és alumínium barátságát példázza a váltó és a kézifékkar bevonata. Bár a kocsi vérbeli sportautó, igaz, nem a legvadabb 211 lovas benzines változat - valószínűleg a vásárlóközönség korára való tekintettel -, a pedálokról száműzték a fémes betéteket.

Nem tetszett

Magas ár
Nagy fogyasztás
Álomba ringató kipufogóhang

Csak minőségi anyagok vannak az utastérben. Ízlésesen osztja meg a gyönyörűen, kézzel kidolgozott bőr hegemóniáját az autó belső terét körbe kettéválasztó alumínium csík. Tárolórekeszből, fiókból, pohártartóból, rejtekhelyből bőven van a nagy kupéban, talán egy kicsivel több is a praktikum, mint ami egy ilyen sportos autóhoz illik.

[[ Oldaltörés: Vadulás egy kattintásra (Oldaltörés) ]]



© Peugeot
A futómű a 607-eshez hasonlóan két fokozatba kapcsolható, a sportost akkor érdemes használni, ha éppen sietünk, sorozatban előzünk, vagy a városban cikázni akarunk. A komfort fokozathoz képest hasznát csak ekkor vesszük a keményebb beállításnak. Ugyancsak kétfokozatú a Porsche fejlesztésű tiptronic automatikus váltómű, téli fokozatát értelemszerűen havas úton érdemes használni, a sport gomb ugyanakkor a mennyekbe repíti a pilótát - nem abban az értelemben. Ilyenkor bevadul az automata, levetkőzi szerénységét és igazi, vérengző nőstény oroszlánná válik, aki vad hajszában hajtja fel az élelmet kicsinyei számára.

Ha mindkét sport fokozatot beállítjuk durva száguldásra képes az autónk, feltépi az aszfaltot, felsüvít, duruzsol, és repül. Csajozni nem fogunk vele, mert aki mellénk ül, az csak sikít, majd elájul.

Dízeles tempót ne várjunk tőle, ha kicsit odaléptem neki, úgy meglódult, hogy a gyomrom összeszorult. Kívánja, megköveteli, dominaként megparancsolja, hogy hajszoljuk. A dízel jelleget ebben a szövegösszefüggésben felejtsük el, ez a szív teljesen más értelmet ad ennek a hajtásrendszernek, nem csodálom, hogy az Audihoz hasonlóan a franciák is öngyulladós versenyautón dolgoznak.

Az izgalmas menetnek azonban ára van, az autó 10,9 liter gázolajat fogyasztott az 530 kilométeres tesztút során, ez jóval több, mint amit vártam.

Koncertminőség a csomagtérbe rejtve

© Peugeot
A JBL feliratú hangszórók (tucatnyi) sokat sejtetően és elégedetten kuncogtak össze, amikor a Thiery Corporation összest tartalmazó MP3-korongot becsúsztattam. A hatlemezes cédétárral, erősítővel és rejtett mélynyomóval megerősített cucc igazi élményben részesítette a bent ülőket. Akár egy koncertterem: tökéletes hangzás, finom, érzéki szólamok még a legnagyobb hangerőn is.



© hvg.hu
Hátul is fejedelmi a kínálat, négy személyre szabva. Magam mögé kényelmesen beférek. Könnyű a be- és kiszállás, az első ülések automatikusan előre, illetve hátrahúzódnak, hogy megkönnyítsék ezeket az amúgy is egyszerű manővereket. A hátsó sorból is könnyű a kibújás, csak meg kell lökni az első ülést, az máris előrehúzódik. A hatalmas ajtók Peugeotosan nehezek, viszont a 307-es Feline-vel és CC-vel ellentétben nem annyira zajosan csukódnak. A keretnélküli ablakoknál szexisebb nincs is. Az üveg kétrétegű és hangszigetelt, így aztán végképp nincs esély arra, hogy halljunk valamit a motor haragjából.



[[ Oldaltörés: A kipufogás csalódás (Oldaltörés) ]]


© hvg.hu
A hathengeres 2,7 literes 24 szelepes, 204 lóerős, részecskeszűrővel ellátott erőforrás az utolsó generációs biturbó dízelmotor. Maximális nyomatéka 440 Nm, 6 fokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A hangja viszont csalódást kelt. Ez a minden ízében forradalmár sportkocsi olyan hangon üzemel, mind egy 1,1 literes 107-es, sőt annál is halkabban. Nem csupán alapjáraton, de 120-as tempónál is, leengedett ablakkal is. Semmi hang. Felháborító. Pedig annyira vártam a hörgést, azt az üvöltést, amit például a 180 lovas 307 Féline produkál. Nem, a 204 lovas kupé hangtalan. Keresve az okát megvizsgáltam pompás farát, megcsodáltam diffuzorokat mintázó hátsó kötényét, a magasra felpakolt gyönyörű lámpatesteket a széles és sportos dupla kipufogót. Jaj, de mi ez, a krómozott kipufogóvég alatt két vékony csövecske található, pisilésre is alkalmatlan nem hogy bőgetésre. Innentől már nem voltam szerelmes a 407-es kupéba. Hiányzott a hang, hiába az erő, a süket száguldás nem boldogít.

Tetszett

Elragadó forma
Parádés motor
Sportos váltó, sportos futómű

Vannak olyan vásárolók, akik szeretik az erőt, de nem kívánják fitogtatni, csak csendben évezni. Nekik szánja a Peugeot ezt az autót, nem a fiatal titánoknak. Hang ide, vagy oda, a 235/45-ös 18 hüvelykes P Zero Nero Pirelli gumikon suhanni sem semmi.

A 607-es árban jobb

© hvg.hu
Sokszor az volt az érzésem, hogy ez a kocsi nem is a 407-es kupéja, hanem a 607-es háromajtós változata. A 607-est ugyanezzel a motorral volt szerencsém kipróbálni. Szinte hihetetlenül hangzik, de így utólag, a két kocsi ismeretében nekem a 607-es kéne jobban. Ráadásul egy árban vannak. 12 millióért inkább választanám a limuzin sportos luxusát, mint a kupé túl finom sportosságát.

Az utasok biztonsága kiemelt figyelmet kapott a 407 Coupé tervezésénél : frontális védelmi rendszer, megerősített oldalvédelem, 7 légzsák, első biztonsági övek pirotechnikai övfeszítőkkel, 3 Isofix rögzítési pont a hátsó üléseken. Az autó az Euro NCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt ért el.


Peugeot 407 Coupé 2,7 HDI Tiptronic Féline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2720
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 204/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 440/1900-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2725
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4815/1868/1399
Csomagtér400 liter
Saját tömeg (kg)  1724
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 230
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi  11,9
Országúti  6,5
Vegyes8,5
Tesztfogyasztás10,9
CO2 kibocsátás (g/Km) 226
ÁRA A tesztelt autó ára 12 millió Ft.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Wuhanból jönnek majd a Citroënek és a Peugeot-ok

A PSA Peugeot Citroën és a Dongfeng Motor Group Company Ltd. a DPCA - Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles kínai közös vállalat a Hubei tartományban található Wuhan települést választotta az új termelési egység színhelyéül, amely évente 150 ezer gépjármű gyártására szolgál majd.

hvg.hu Autó

Tesztelték a brutál Peugeot-ot

A Genfi Autószalonon tavaly márciusban bemutatkozott Peugeot 207 R CUP a leendő 207 Super 2000 versenyautó előfutára volt. A Peugeot Sport műhelyében megszületett lejújabb oroszlán az eredeti ütemezésnek megfelelően folytatja útját murván és aszfalton egyaránt.

hvg.hu Autó

Megújult a Peugeot Boxer

1995 és 2005 között a könnyű haszongépjárművek piaca Európában 60 százalékkal bővült, a darabszám 1 millió 291 ezerről 2 millió fölé nőtt. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 ezerről 166 ezer darabra nőttek. A piac fejlődésével összhangban a Peugeot júniusban bevezeti új generációs furgonját, az új Boxert.

hvg.hu Autó

Dízel versenyautóval harcol Le Mansban a Peugeot

Peugeot egy új technológiai kihívásnak szeretne megfelelni: megnyerni a világ egyik legrangosabb és legmegerőltetőbb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt, méghozzá egy HDi dízelmotorral hajtott és dízel részecskeszűrő rendszerrel ellátott gépkocsival. Idén az Audi dízel versenyautója nyerte meg a viadalt. A Peugeot 2007-től versenyez a 908-assal.

automenedzser.hu Autó

Forradalmi váltó a dízel C4-esben

Júniustól nálunk is rendelhető a Citroen C4 modellje az új elektrohidraulikus sebességváltóval is, amely forradalmasíthatja az automatikus váltók piacát és amelyet Versailles-ban volt alkalmunk kipróbálni. A HDi 110 FAP dízelmotorhoz kapcsolódó hatfokozatú, elektronikusan vezérelt MCP-váltó a kedvezőbb fogyasztás mellett az vezetési kényelmet és élményt biztosít.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 teszt: csúcsmodell

A Féline maga az angyalbőrbe bújt ördög. Szelídnek álcázott bamba harcsaszája azonnal cápavigyorba csap át, ha valaki felhergeli. A 307-es csúcsváltozata annak való, aki a végletekben él, aki nem képes uralkodni vágyai fölött, de tud gyengéd is lenni, olykor racionális, sőt néha könyörtelenül szigorú.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 607 teszt: a főnök különgépe

A Peugeot 607 a hivatásos sofőrök rémálma. Ha a főnök egyszer a volánhoz ül, sosem fogja átengedni a vezetést. Én is nehezen engedtem el a volánt.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 CC teszt: az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

automenedzser.hu Autó

A reformminiszter autója

Végre egy igazi cégautó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt a motort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.

hvg.hu Autó

Biturbó dízelszív a Peugeot 407-ben

A 407 és a HDi motor nyerő páros. Európában a Peugeot 407 eladásainak 79 százalékát, Franciaországban pedig 87 százalékát adja ez a kombináció. Mostantól nálunk is kapható a krómcsíkos hűtőmaszkkal felfrissített 407-es az új, 2,2 literes, részecskeszűrős (FAP) 170 lovas biturbó HDi motorral is.

hvg.hu Autó

Új fejezetet nyit a Peugeot 207-es

Megérkezett Magyarországra is a kultikus 200-as széria legújabb üdvöskéje, a nagyon várt 207-es. Az autó tulajdonságai meggyőzőek, induló ára viszont magas.