Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"01d41d78-702a-4142-aa91-0115cec2b859","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Frenk kilencedik, Isten élt Pesten című albumáról, a Bumeráng kapott videoklipet. A hvg.hu-n már meg is nézhető. ","shortLead":"Frenk kilencedik, Isten élt Pesten című albumáról, a Bumeráng kapott videoklipet. A hvg.hu-n már meg is nézhető. ","id":"20250118_uj-klippel-jelentkezett-Frenk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01d41d78-702a-4142-aa91-0115cec2b859.jpg","index":0,"item":"800327a6-7370-49ab-b9da-ea528ff8dbe9","keywords":null,"link":"/kultura/20250118_uj-klippel-jelentkezett-Frenk","timestamp":"2025. január. 19. 10:00","title":"„Egyszerre próbálunk a szerelemből menekülni és benne maradni” – új klippel jelentkezett Frenk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7690ef39-d6f3-426c-97e8-6945f237551f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már 2006 előtt épült ingatlanokra igényelhető támogatás és támogatott hitel, és sokkal egyszerűbb az adminisztráció.","shortLead":"Már 2006 előtt épült ingatlanokra igényelhető támogatás és támogatott hitel, és sokkal egyszerűbb az adminisztráció.","id":"20250119_A-kormany-ujra-nekifut-az-elbaltazott-felujitasi-programnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7690ef39-d6f3-426c-97e8-6945f237551f.jpg","index":0,"item":"3807b8bc-37f2-4a2e-b43f-0410bd62614d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250119_A-kormany-ujra-nekifut-az-elbaltazott-felujitasi-programnak","timestamp":"2025. január. 19. 08:26","title":"A kormány újra nekifut az elbaltázott felújítási programnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"998fe262-5902-4f42-a200-6c0606808945","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bár Majka új, politikai felhangú klipjének a pozitív szereplője még hasonlít is Magyar Péterre, ő nem ezt a labdát csapta le.","shortLead":"Bár Majka új, politikai felhangú klipjének a pozitív szereplője még hasonlít is Magyar Péterre, ő nem ezt a labdát...","id":"20250119_Magyar-Peter-ovatosan-rarepult-a-Majka-klipre-kerdest-intezett-Bindzsisztan-urahoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/998fe262-5902-4f42-a200-6c0606808945.jpg","index":0,"item":"f3150094-b88a-4977-99f4-276a870a8bf7","keywords":null,"link":"/itthon/20250119_Magyar-Peter-ovatosan-rarepult-a-Majka-klipre-kerdest-intezett-Bindzsisztan-urahoz","timestamp":"2025. január. 19. 17:26","title":"Magyar Péter óvatosan rárepült a Majka-klipre és megmutatta, hogy Orbán számára már nincs jó választás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74f2209b-78b1-48cc-8e40-45a9255a0a15","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A munkálatokat a Valton Security végezte el.","shortLead":"A munkálatokat a Valton Security végezte el.","id":"20250120_biro-ferenc-elnok-integritas-hatosag-kamera-drotkerites-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74f2209b-78b1-48cc-8e40-45a9255a0a15.jpg","index":0,"item":"c30cb620-9987-4538-9793-e857be03ac4a","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_biro-ferenc-elnok-integritas-hatosag-kamera-drotkerites-ebx","timestamp":"2025. január. 20. 12:39","title":"Biró Ferenc állítja, nem igaz, hogy az Integritás Hatóság pénzén felújított házban élne, de a kamerákat és a drótkerítést valóban a hivatal fizette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2b3fa53-9753-4de1-b356-731450bcebeb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A medúzák egy bizonyos típusa képes arra, hogy ha megsérül, akkor összeolvad egy egészséges társával. Az eredmény alapján az állatoknak még az idegrendszerük is képes összekapcsolódni.","shortLead":"A medúzák egy bizonyos típusa képes arra, hogy ha megsérül, akkor összeolvad egy egészséges társával. Az eredmény...","id":"20250120_meduza-serules-egyesules-szervatultetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2b3fa53-9753-4de1-b356-731450bcebeb.jpg","index":0,"item":"6ec4e49c-3269-4818-9430-aa00ef17d75c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_meduza-serules-egyesules-szervatultetes","timestamp":"2025. január. 20. 19:03","title":"Megdöbbentő dolgot figyeltek meg a medúzáknál, hatékonyabb lehet tőle a szervátültetés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d7d2eb3-4ecf-4acb-a79b-1ffd6ab394ac","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Már nem Kína Németország legnagyobb külkereskedelmi partnere.","shortLead":"Már nem Kína Németország legnagyobb külkereskedelmi partnere.","id":"20250119_Nemetorszag-kiszolgaltatottabb-Trumpnak-mint-hittuk-es-ez-Magyarorszagnak-is-rossz-hir","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d7d2eb3-4ecf-4acb-a79b-1ffd6ab394ac.jpg","index":0,"item":"0a7a83d9-e0c2-4106-a5c1-3979bb7ff5ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250119_Nemetorszag-kiszolgaltatottabb-Trumpnak-mint-hittuk-es-ez-Magyarorszagnak-is-rossz-hir","timestamp":"2025. január. 19. 09:01","title":"Németország kiszolgáltatottabb Trumpnak, mint hittük, és ez Magyarországnak is rossz hír","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"538b3837-96b3-49d0-856c-74b9035803dd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Sam Altman által is támogatott Retro Biosciences, valamint az OpenAI elkészítette az első eszközt, amivel az emberi élet lehetséges meghosszabbításán fognak ötletelni a kutatók. ","shortLead":"A Sam Altman által is támogatott Retro Biosciences, valamint az OpenAI elkészítette az első eszközt, amivel az emberi...","id":"20250120_retro-biosciences-openai-sam-altman-gpt-4b-micro-modell-elet-meghosszabbitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538b3837-96b3-49d0-856c-74b9035803dd.jpg","index":0,"item":"4f2f6938-288d-4027-8247-dc0b56341ae1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_retro-biosciences-openai-sam-altman-gpt-4b-micro-modell-elet-meghosszabbitasa","timestamp":"2025. január. 20. 13:03","title":"Már az élet meghosszabbításán dolgozik az OpenAI, +10 évről szól az ígéret","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a8d0fa5-004a-411a-8f34-d0adc231b64d","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A Liverpoolnak egy döntetlen is elég ahhoz, hogy bebiztosítja a helyét a legjobb 16 között. Nagy esélylatolgatás következik.","shortLead":"A Liverpoolnak egy döntetlen is elég ahhoz, hogy bebiztosítja a helyét a legjobb 16 között. Nagy esélylatolgatás...","id":"20250121_BL-Real-Madrid-Manchester-City-kieses-PSG-Liverpool-Barcelona-tovabbjutas-eselyek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a8d0fa5-004a-411a-8f34-d0adc231b64d.jpg","index":0,"item":"6a7407d9-55cc-4be8-9391-74215e246124","keywords":null,"link":"/sport/20250121_BL-Real-Madrid-Manchester-City-kieses-PSG-Liverpool-Barcelona-tovabbjutas-eselyek-ebx","timestamp":"2025. január. 21. 06:46","title":"Csillaghullás lesz a BL-ben? A kiesés szélén táncol a Real Madrid, a Manchester City és a PSG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.
Nem volt eddig szerencsém a kabriókkal, vagy eső esett vagy havazott. Az Eos azonban más, benne gyönyörködtek a napsugarak. Éjjel-nappal nyitott tetővel utaztam, a sárga irigység nem ártott, a torkom viszont nagyon begyulladt a fene nagy szabadságvágy kiteljesülésében. Szagolni a benzingőzt, ez a lényege.
Megint egy kicsit közelebb kerültünk ahhoz az igazsághoz, miszerint csak páratlan számozású Golfból lesz kabrió. Ám téved, aki azt hiszi, hogy az Eos a Golf nyitott változata. Erős túlzással a Passatot lehet felfedezni méltóságteljes méreteiben. Válasszuk inkább az arany középutat, nevezzük a Jetta kabriójának. Ilyen felszereltséggel, ilyen kényelemmel, ilyen motorral, ilyen áron nehéz jobbat találni a kabriók mezőnyében. Bármennyire is drágának tűnik az autó, az árrangsorban értékének megfelelő helyen van, az Opel Astra TwinTop és a BMW Z4 között.
Bézs bőrbelső fogad, diófa utánzatú betétekkel. A luxus kihangsúlyozását nem lehet félreérteni, a VW nem a francia kupé-kabriók sorát akarta gazdagítani az Eos-szal, hanem megmutatta, milyen a kínálat csúcsa. Ez sajnos az árcédulán sem marad rejtve, tesztautóm izmos motorral és minden jóval felszerelve megközelítette a 10 millió forintot. Az Eos abban is különbözik a többi kupé-kabriótól, hogy valóban négyszemélyes, hátul is használható, feladja a leckét a kategóriában.
A fényűző belsőben ismerős minden kezelőszerv, kapcsoló, kijelző. Csak a kijelző és a műszerfal megvilágítása változik Golfról Jettára, Passatról Octaviára. Éjszaka vörös és kék izzás fogad.
A jármű belsejét új koncepció szerint alakították ki. Míg a funkciós és kezelőelemek (például a világítás, a légkondicionáló vagy a rádiórendszerek kapcsolói) más típusokból tűnhetnek ismerősnek, az Eos számos alapvető eleme teljes egészében új fejlesztés. Ezek közé tartoznak a vezetőtér egyes részei, az ajtó- és oldalkárpitok, a hátsó ülés és a kifejezetten kabriók számára kifejlesztett légkondicionáló. A Volkswagen első ízben kínál mindehhez elektromos működtetésű easy-entry üléseket, amelyek megjegyzik a vezető és az első utas üléspozíciójának hosszirányú helyzetét, s miután a hátsó utasok be- vagy kiszálltak, gombnyomásra pontosan ugyanoda állnak vissza. Ezekbe az elektromos működtetésű, 12 irányban állítható ülésekbe deréktámaszt is építettek. A fautánzatú műanyag betét nem túl szép, a nemes bőr belső igazit kívánt volna, bár minek.
A kormány kis méretű, multifunkciós, de nem elég sportos a fogása. A váltó halálosan precíz, élvezet vele kapcsolni. A műszerfal elrendezése optimális. A kilátást zavarja a két hátsó fejtámla, közöttük tudunk kinézni. Nem csupán a középső visszapillantó tükör sötétedik el erős fényre (elektrokróm), hanem a baloldali is, jelentősen megkönnyítve az esti autózást. Jobboldalon miért nem az?
Minden tárolórekeszt meg kell becsülnünk, mert sok hely nem áll a rendelkezésünkre. Az ajtók zsebei elég tágasak, van két pohártartónk, egy nyitható kartámaszunk és egy minimális csomagtartónk. Nyitott tető mellett 205 liter áll rendelkezésre, míg a tető zárt helyzetében a csomagtér eléri a 380 litert is. A csomagtér-fedél már alapkivitelben is elektromos záró rendszer segítségével csukódik az utolsó millimétereken. A hátsó ülésben integrált, lezárható rakodónyílást alakítottak ki.
[[ Oldaltörés: Szagolni a benzingőzt (Oldaltörés) ]]
A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően 2006 májusában megjelent a Volkswagen Eos. A négyüléses új Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes kabrió-, toló- és kupé-tetőt (CSC-tető). A keménytető kompakt módon csukódik össze, és erőteljes formavilágot kölcsönöz. A 25 másodperc alatt teljes egészében kinyíló, illetve összecsukódó CSC-tető első része átlátszó üvegszerkezettel készül, és panoráma-üvegtető módjára önállóan nyitható vagy 35 milliméterrel fel is emelhető. A tető így még zárt állapotában is éppoly világos, mint amilyen barátságos belső hangulatról gondoskodik. Másfelől a hosszan előre ívelő CSC-tetőnek köszönhetően az Eos szélvédőkeretét igen rövidre alakíthatták ki, ami hamisítatlan szabadság érzést biztosít. Harmadszor pedig mindez a karosszéria arányainak is előnyére válik; a tetővonal hosszan ível, a hátsó rész izmosnak, míg összhatása igényesnek hat.
A kabriótető lenyitását óvatosan kell végeznünk, ugyanis legalább harminc centire hátranyúlik a felnyíló csomagtartó fedél, ami alá majd besimul a tető. Dugóban, vagy forgalmas helyen nagy körültekintéssel végezzük el ezt a látványos műveletet. A tető mozgatásakor különösen vigyázzunk a gyerekekre, nehogy odapiszkáljanak, ahová nem szabad. A tetővel kapcsolatos harmadik észrevétel, ami óvatosságra int, hogy a csomagtartóban csak a kijelölt zónába szabad pakolni, ha kabriózni is akarunk. Egyébként vagy a tető issza meg a levét, vagy csomagokból préseljük ki a szuszt.
Nyitott tetővel, felhúzott ablakokkal ugyanolyan zenei élményt lehet varázsolni a kocsiba, mint amilyen a Szigeten a Medúza sátorban volt. Bent tombol ritmus, fent figyelnek a csillagok. Nagyon jól szól a zenegép, pedig semmi különleges extrával nincs felspécizve, csak persze Dynaudio fejlesztés.
A VW-konszern legkorszerűbb motorja duruzsol a motortérben, a 200 lovas TFSI erőforrás hatalmas lendülettel hajtja a kabrió mivolta miatt jó nehéz autót. A futómű kemény és feszes, ami illik az autó dinamikájához, de nem annyira illik a kabriózáshoz. Tartani kell a kormányt, mert ez az autó pillanatokon belül 150-en van, egy sima előzésnek indul a művelet és könnyen ámokfutás lehet a vége. A motort nem hatja meg, hogy éppen Golf GT-ben, Skoda Octavia RS-ben vagy Seat Leon FR-ben van, megy mint az állat. Ilyenkor a kabriózás bizony csorbát szenved, nagy sebességnél, inkább szenvedtem, de a tetőt nyitva hagytam. A megfázás jött magától.
A gázpedállal óvatosan kell bánni, egyrészt mert brutálisan erős a gép, másrészt fogyaszt is a drága. Az 500 kilométeres úton 10,4 liter benzint fogyasztott vegyes üzemben, amelynek során Győrig is eljutottam.
Egyik este megrémisztett a gázpedál leragadása és az alapjárati villanymotor megzavarodása. Egy padlógázas indulásnál az történt az autóval, mint korábban a 11 éves Tipómmal, ugrálni kezdett a fordulatszám 1000 és 2000 között. Egy gyors újraindítás megoldotta a problémát, ami többször nem jelentkezett, igaz nem is padlóztam le gyakran. Ha meg is tettem, a poros úton bizony dolgoztak a fékek rendesen a megálláson. Kicsit nagyobb féktárcsákat el tudnék képzelni erre az izmos autóra, mert ha ez a velem együtt közel 1,7 tonna megindul, bizony kell valami, ami visszafogja a kétszáz lovat.
A biztonságos utazás nem csupán az autóban ülő felnőttek, hanem a gyermekek számára is rendkívül fontos. A Volkswagen fejlesztői egyebek mellett a legkisebb utasok biztonságára is ügyelnek, ezért a VW-modellekben számos, a gyermekek biztonságát szolgáló elem a szériafelszereltség részét képezi.
Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.
Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.
A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.
A Volkswagen Crafter többre is képes, amint azt az Atacama tanulmány is jól szemlélteti. A Design Center Wolfsburg az áruszállítóból egy határozott fellépésű terepest faragott, amelyet a dél-amerikai Atacama sivatagról neveztek el.
A Volkswagen Haszonjárművek a düsseldorfi Caravanexpón (augusztus 26. – szeptember 3.) a szabadidőjárművek terén több újdonságot is bemutat. A VW haszonjármű részlege a Sonora névre keresztelt California speciális modellt és a no limit nevű tanulmányautót mutatja be.