Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c8d2c096-7016-423a-b818-4738b5da4c99","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az NMHH szerint a reggeli műsorban elhangzottak a cukorbetegséggel élők emberi méltóságát sértették.","shortLead":"Az NMHH szerint a reggeli műsorban elhangzottak a cukorbetegséggel élők emberi méltóságát sértették.","id":"20250417_Cukorbetegeket-serto-vicc-miatt-buntettek-meg-Balazsekat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8d2c096-7016-423a-b818-4738b5da4c99.jpg","index":0,"item":"3e921a77-097b-468e-8b57-582b9af80b4d","keywords":null,"link":"/elet/20250417_Cukorbetegeket-serto-vicc-miatt-buntettek-meg-Balazsekat","timestamp":"2025. április. 17. 11:48","title":"Cukorbetegeket sértő poénkodás miatt büntették meg Balázsékat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78012a9b-6d32-4f2f-9607-51821ed81d48","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Havasi a 17. Magyar Jogászgyűlésen mondott beszédén annyira megsértődött Varga Zs. András kúriai elnök, hogy elviharzott a rendezvényről, majd a Kúria közleményben minősítette „éles politikai kritikának” az ügyvédi kamara elnökének felszólalását.","shortLead":"Havasi a 17. Magyar Jogászgyűlésen mondott beszédén annyira megsértődött Varga Zs. András kúriai elnök...","id":"20250416_kuria-varga-zs-muk-kozlemeny-havasi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78012a9b-6d32-4f2f-9607-51821ed81d48.jpg","index":0,"item":"b0b334b7-51e8-455d-9a2c-bcdba700467c","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_kuria-varga-zs-muk-kozlemeny-havasi","timestamp":"2025. április. 16. 19:25","title":"A Magyar Ügyvédi Kamara a Kúria kritikájával szemben is kiállt Havasi Dezső elnök mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Korábban már az Erzsébet hídra sem akarták őket felengedni. A képviselő nem nyugodott bele a tiltásba.","shortLead":"Korábban már az Erzsébet hídra sem akarták őket felengedni. A képviselő nem nyugodott bele a tiltásba.","id":"20250418_hadhazy-akos-tuntetes-rendorseg-tiltas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99.jpg","index":0,"item":"73100c92-70fb-41b3-b875-bf1da2122f7a","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_hadhazy-akos-tuntetes-rendorseg-tiltas-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 11:10","title":"Letiltotta a rendőrség Hadházyék Ferenciek terére tervezett tüntetését is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16c57f15-a01f-4e96-ab99-bc136544e670","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag.zhvg","description":"Lázas, nyáladzó, elkékülő nyelvüket nyújtogató kérődzőkkel, térden csúszó juhokkal, „táncoló” marhákkal szembesülhetnek azok a tenyésztők, akik állatait megfertőzte a vírus. Ausztriában több száz esetet észleltek a napokban, de szinte egész Nyugat-Európában ott van már a szinte láthatatlanul apró szúnyogok terjesztette vírus. A kéknyelv betegség nem annyira durva, mint a száj- és körömfájás, de esetleges hazai megjelenése már túl sok lehet az eleve túlfeszített állategészségügynek és a piaci pszichózis által is sújtott húságazatnak. A kormányzat mindenesetre már készül rá.","shortLead":"Lázas, nyáladzó, elkékülő nyelvüket nyújtogató kérődzőkkel, térden csúszó juhokkal, „táncoló” marhákkal szembesülhetnek...","id":"20250415_keknyelv-betegseg-virus-btv-3-allattenyesztes-husagazat-torpeszunyogok-allategeszsegugy-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16c57f15-a01f-4e96-ab99-bc136544e670.jpg","index":0,"item":"6422079a-c94b-414f-a0ef-8191a28d7a6e","keywords":null,"link":"/zhvg/20250415_keknyelv-betegseg-virus-btv-3-allattenyesztes-husagazat-torpeszunyogok-allategeszsegugy-gazdasag","timestamp":"2025. április. 16. 17:30","title":"Szinte láthatatlan vérszívókkal jön az új veszély a száj- és körömfájás után: a szomszédban már százával fertőz a kéknyelv vírusa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39f1507b-65a6-481b-bda1-d7186cacb286","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési szakember szerint akadnának fontosabb ügyek, amikről beszélni kellene, mint a Lázár által elővezetett politikai bolhacirkusz.","shortLead":"A közlekedési szakember szerint akadnának fontosabb ügyek, amikről beszélni kellene, mint a Lázár által elővezetett...","id":"20250416_vitezy-lazar-buzizas-miniszter-vasut-kozlekedes-pride","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39f1507b-65a6-481b-bda1-d7186cacb286.jpg","index":0,"item":"32ed3d37-e365-407d-b3f6-def6d8c93b21","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_vitezy-lazar-buzizas-miniszter-vasut-kozlekedes-pride","timestamp":"2025. április. 16. 18:51","title":"Vitézy válasza Lázárnak: „Értem, hogy egyszerűbb a Pride-ról beszélni, mint a lerobbanó vonatokról”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bdd5ec5-5cca-427b-bdf6-9b1b973543a9","c_author":"Földes András","category":"itthon","description":"Kik mennek el egy 24 órás tüntetésre, és miért ügyesebbek az éjszaka eltöltésében, mint a szervező, Hadházy Ákos? Földes András riportja. ","shortLead":"Kik mennek el egy 24 órás tüntetésre, és miért ügyesebbek az éjszaka eltöltésében, mint a szervező, Hadházy Ákos...","id":"20250416_Mint-egy-fesztival-reggelen---videon-hogyan-birtak-az-ejszakazast-Hadhazyek-a-Karmelita-elott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bdd5ec5-5cca-427b-bdf6-9b1b973543a9.jpg","index":0,"item":"b98f9c00-c0af-4707-b8be-05ddc2b413dc","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Mint-egy-fesztival-reggelen---videon-hogyan-birtak-az-ejszakazast-Hadhazyek-a-Karmelita-elott","timestamp":"2025. április. 16. 19:44","title":"Mint egy fesztivál reggelén – videón, hogyan bírták az éjszakázást Hadházyék a Karmelita előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Két részletben kell tíz százalékra emelni az arányukat. ","shortLead":"Két részletben kell tíz százalékra emelni az arányukat. ","id":"20250418_befektetesi-alapok-allampapirok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38.jpg","index":0,"item":"59979c89-7ae1-4fb1-bebe-86577e73dfe2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_befektetesi-alapok-allampapirok","timestamp":"2025. április. 18. 08:51","title":"A hosszú lejáratú állampapírok tartására kényszerítik a befektetési alapokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz sajttermelők, akik szerint az Amerikában bevezetett vámok nem az amerikai piacokat, munkavállalókat védik, hanem a jól érlelt európai értékeket támadják. Az írek azt üzenik: több tiszteletet az ír sajtoknak!","shortLead":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz...","id":"20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb.jpg","index":0,"item":"cdb28e4c-36b3-47e1-a004-1d59094abb1f","keywords":null,"link":"/360/20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","timestamp":"2025. április. 17. 11:29","title":"Meloni washingtoni látogatása után jöhet a nagy európai sajtháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.
Nem volt eddig szerencsém a kabriókkal, vagy eső esett vagy havazott. Az Eos azonban más, benne gyönyörködtek a napsugarak. Éjjel-nappal nyitott tetővel utaztam, a sárga irigység nem ártott, a torkom viszont nagyon begyulladt a fene nagy szabadságvágy kiteljesülésében. Szagolni a benzingőzt, ez a lényege.
Megint egy kicsit közelebb kerültünk ahhoz az igazsághoz, miszerint csak páratlan számozású Golfból lesz kabrió. Ám téved, aki azt hiszi, hogy az Eos a Golf nyitott változata. Erős túlzással a Passatot lehet felfedezni méltóságteljes méreteiben. Válasszuk inkább az arany középutat, nevezzük a Jetta kabriójának. Ilyen felszereltséggel, ilyen kényelemmel, ilyen motorral, ilyen áron nehéz jobbat találni a kabriók mezőnyében. Bármennyire is drágának tűnik az autó, az árrangsorban értékének megfelelő helyen van, az Opel Astra TwinTop és a BMW Z4 között.
Bézs bőrbelső fogad, diófa utánzatú betétekkel. A luxus kihangsúlyozását nem lehet félreérteni, a VW nem a francia kupé-kabriók sorát akarta gazdagítani az Eos-szal, hanem megmutatta, milyen a kínálat csúcsa. Ez sajnos az árcédulán sem marad rejtve, tesztautóm izmos motorral és minden jóval felszerelve megközelítette a 10 millió forintot. Az Eos abban is különbözik a többi kupé-kabriótól, hogy valóban négyszemélyes, hátul is használható, feladja a leckét a kategóriában.
A fényűző belsőben ismerős minden kezelőszerv, kapcsoló, kijelző. Csak a kijelző és a műszerfal megvilágítása változik Golfról Jettára, Passatról Octaviára. Éjszaka vörös és kék izzás fogad.
A jármű belsejét új koncepció szerint alakították ki. Míg a funkciós és kezelőelemek (például a világítás, a légkondicionáló vagy a rádiórendszerek kapcsolói) más típusokból tűnhetnek ismerősnek, az Eos számos alapvető eleme teljes egészében új fejlesztés. Ezek közé tartoznak a vezetőtér egyes részei, az ajtó- és oldalkárpitok, a hátsó ülés és a kifejezetten kabriók számára kifejlesztett légkondicionáló. A Volkswagen első ízben kínál mindehhez elektromos működtetésű easy-entry üléseket, amelyek megjegyzik a vezető és az első utas üléspozíciójának hosszirányú helyzetét, s miután a hátsó utasok be- vagy kiszálltak, gombnyomásra pontosan ugyanoda állnak vissza. Ezekbe az elektromos működtetésű, 12 irányban állítható ülésekbe deréktámaszt is építettek. A fautánzatú műanyag betét nem túl szép, a nemes bőr belső igazit kívánt volna, bár minek.
A kormány kis méretű, multifunkciós, de nem elég sportos a fogása. A váltó halálosan precíz, élvezet vele kapcsolni. A műszerfal elrendezése optimális. A kilátást zavarja a két hátsó fejtámla, közöttük tudunk kinézni. Nem csupán a középső visszapillantó tükör sötétedik el erős fényre (elektrokróm), hanem a baloldali is, jelentősen megkönnyítve az esti autózást. Jobboldalon miért nem az?
Minden tárolórekeszt meg kell becsülnünk, mert sok hely nem áll a rendelkezésünkre. Az ajtók zsebei elég tágasak, van két pohártartónk, egy nyitható kartámaszunk és egy minimális csomagtartónk. Nyitott tető mellett 205 liter áll rendelkezésre, míg a tető zárt helyzetében a csomagtér eléri a 380 litert is. A csomagtér-fedél már alapkivitelben is elektromos záró rendszer segítségével csukódik az utolsó millimétereken. A hátsó ülésben integrált, lezárható rakodónyílást alakítottak ki.
[[ Oldaltörés: Szagolni a benzingőzt (Oldaltörés) ]]
A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően 2006 májusában megjelent a Volkswagen Eos. A négyüléses új Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes kabrió-, toló- és kupé-tetőt (CSC-tető). A keménytető kompakt módon csukódik össze, és erőteljes formavilágot kölcsönöz. A 25 másodperc alatt teljes egészében kinyíló, illetve összecsukódó CSC-tető első része átlátszó üvegszerkezettel készül, és panoráma-üvegtető módjára önállóan nyitható vagy 35 milliméterrel fel is emelhető. A tető így még zárt állapotában is éppoly világos, mint amilyen barátságos belső hangulatról gondoskodik. Másfelől a hosszan előre ívelő CSC-tetőnek köszönhetően az Eos szélvédőkeretét igen rövidre alakíthatták ki, ami hamisítatlan szabadság érzést biztosít. Harmadszor pedig mindez a karosszéria arányainak is előnyére válik; a tetővonal hosszan ível, a hátsó rész izmosnak, míg összhatása igényesnek hat.
A kabriótető lenyitását óvatosan kell végeznünk, ugyanis legalább harminc centire hátranyúlik a felnyíló csomagtartó fedél, ami alá majd besimul a tető. Dugóban, vagy forgalmas helyen nagy körültekintéssel végezzük el ezt a látványos műveletet. A tető mozgatásakor különösen vigyázzunk a gyerekekre, nehogy odapiszkáljanak, ahová nem szabad. A tetővel kapcsolatos harmadik észrevétel, ami óvatosságra int, hogy a csomagtartóban csak a kijelölt zónába szabad pakolni, ha kabriózni is akarunk. Egyébként vagy a tető issza meg a levét, vagy csomagokból préseljük ki a szuszt.
Nyitott tetővel, felhúzott ablakokkal ugyanolyan zenei élményt lehet varázsolni a kocsiba, mint amilyen a Szigeten a Medúza sátorban volt. Bent tombol ritmus, fent figyelnek a csillagok. Nagyon jól szól a zenegép, pedig semmi különleges extrával nincs felspécizve, csak persze Dynaudio fejlesztés.
A VW-konszern legkorszerűbb motorja duruzsol a motortérben, a 200 lovas TFSI erőforrás hatalmas lendülettel hajtja a kabrió mivolta miatt jó nehéz autót. A futómű kemény és feszes, ami illik az autó dinamikájához, de nem annyira illik a kabriózáshoz. Tartani kell a kormányt, mert ez az autó pillanatokon belül 150-en van, egy sima előzésnek indul a művelet és könnyen ámokfutás lehet a vége. A motort nem hatja meg, hogy éppen Golf GT-ben, Skoda Octavia RS-ben vagy Seat Leon FR-ben van, megy mint az állat. Ilyenkor a kabriózás bizony csorbát szenved, nagy sebességnél, inkább szenvedtem, de a tetőt nyitva hagytam. A megfázás jött magától.
A gázpedállal óvatosan kell bánni, egyrészt mert brutálisan erős a gép, másrészt fogyaszt is a drága. Az 500 kilométeres úton 10,4 liter benzint fogyasztott vegyes üzemben, amelynek során Győrig is eljutottam.
Egyik este megrémisztett a gázpedál leragadása és az alapjárati villanymotor megzavarodása. Egy padlógázas indulásnál az történt az autóval, mint korábban a 11 éves Tipómmal, ugrálni kezdett a fordulatszám 1000 és 2000 között. Egy gyors újraindítás megoldotta a problémát, ami többször nem jelentkezett, igaz nem is padlóztam le gyakran. Ha meg is tettem, a poros úton bizony dolgoztak a fékek rendesen a megálláson. Kicsit nagyobb féktárcsákat el tudnék képzelni erre az izmos autóra, mert ha ez a velem együtt közel 1,7 tonna megindul, bizony kell valami, ami visszafogja a kétszáz lovat.
A biztonságos utazás nem csupán az autóban ülő felnőttek, hanem a gyermekek számára is rendkívül fontos. A Volkswagen fejlesztői egyebek mellett a legkisebb utasok biztonságára is ügyelnek, ezért a VW-modellekben számos, a gyermekek biztonságát szolgáló elem a szériafelszereltség részét képezi.
Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.
Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.
A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.
A Volkswagen Crafter többre is képes, amint azt az Atacama tanulmány is jól szemlélteti. A Design Center Wolfsburg az áruszállítóból egy határozott fellépésű terepest faragott, amelyet a dél-amerikai Atacama sivatagról neveztek el.
A Volkswagen Haszonjárművek a düsseldorfi Caravanexpón (augusztus 26. – szeptember 3.) a szabadidőjárművek terén több újdonságot is bemutat. A VW haszonjármű részlege a Sonora névre keresztelt California speciális modellt és a no limit nevű tanulmányautót mutatja be.