Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8f133967-e99b-4172-896e-fa95d2cbf979","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Beszéljünk őszintén, választás közeledik” – mondta Gelencsér Attila, a kaposvári választókerület fideszes országgyűlési képviselője.","shortLead":"„Beszéljünk őszintén, választás közeledik” – mondta Gelencsér Attila, a kaposvári választókerület fideszes...","id":"20250312_Hangfelvetel-bizonyitja-hogy-a-fideszes-kepviselo-kampanyfejlesztesekre-is-hasznalna-az-allami-program-penzeit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f133967-e99b-4172-896e-fa95d2cbf979.jpg","index":0,"item":"9cfb5cc3-9d09-4648-b8f2-81972f1f64ef","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_Hangfelvetel-bizonyitja-hogy-a-fideszes-kepviselo-kampanyfejlesztesekre-is-hasznalna-az-allami-program-penzeit","timestamp":"2025. március. 12. 07:23","title":"Hangfelvétel bizonyítja, hogy a fideszes képviselő kampányfejlesztésekre is használná az állami program pénzeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5079342a-e0f6-4435-ba25-aa46363fd6a8","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Az óceánok vizének 2023-ban és 2024-ben tapasztalt rekordhőmérsékletei nem az általános felmelegedés „váratlan” gyorsulásának a jelei – mutat rá egy friss kutatás. ","shortLead":"Az óceánok vizének 2023-ban és 2024-ben tapasztalt rekordhőmérsékletei nem az általános felmelegedés „váratlan”...","id":"20250313_oceanok-hormerseklet-emelkedes-gyorsulas-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5079342a-e0f6-4435-ba25-aa46363fd6a8.jpg","index":0,"item":"4fc8e55d-798c-4ec9-a234-e8c87ba0d203","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_oceanok-hormerseklet-emelkedes-gyorsulas-rekord","timestamp":"2025. március. 13. 15:03","title":"Meglepő dolog derült ki az óceánok elmúlt években tapasztalt rekordhőmérsékletéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d3bd3d0-3934-4fe7-923e-4f45178b5a55","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Azért, hogy csökkenjen a konfrontáció.","shortLead":"Azért, hogy csökkenjen a konfrontáció.","id":"20250312_orosz-amerikai-szvr-cia-rendszeres-kapcsolattartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d3bd3d0-3934-4fe7-923e-4f45178b5a55.jpg","index":0,"item":"3e124929-0fdd-42bd-b82e-94f680fe8045","keywords":null,"link":"/vilag/20250312_orosz-amerikai-szvr-cia-rendszeres-kapcsolattartas","timestamp":"2025. március. 12. 11:36","title":"Az orosz és az amerikai hírszerzés igazgatója megállapodott, hogy rendszeresen tartani fogják a kapcsolatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07eb4238-4607-45e2-bb08-f1e4fe359d65","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Sebián-Petrovszki László belenézhetett a szerződésekbe, azonban az adatok egy részét kitakarták, így nem derült ki, ki írta a szerződést és ki döntött róla.","shortLead":"Sebián-Petrovszki László belenézhetett a szerződésekbe, azonban az adatok egy részét kitakarták, így nem derült ki, ki...","id":"20250312_per-dk-olimpia-parizsi-luxusszalloda-sulyok-tamas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07eb4238-4607-45e2-bb08-f1e4fe359d65.jpg","index":0,"item":"851ba0bb-b29b-4da3-96b7-17d0150b9da0","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_per-dk-olimpia-parizsi-luxusszalloda-sulyok-tamas","timestamp":"2025. március. 12. 17:55","title":"Perre megy a DK, hogy kiderüljön, mi történt az olimpia alatt a párizsi luxusszállodai szobákkal, amit Sulyoknak szántak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8d2e947-6952-45de-a2ab-94b09b566649","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormányfő szerint azt akarják, hogy azok a nők, akik szülnek, ne legyenek rosszabb helyzetben, mint azok, akik nem vállalnak gyereket.","shortLead":"A kormányfő szerint azt akarják, hogy azok a nők, akik szülnek, ne legyenek rosszabb helyzetben, mint azok, akik nem...","id":"20250312_orban-gyermeket-nevelo-30-ev-alatti-anyak-szja-mentesseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8d2e947-6952-45de-a2ab-94b09b566649.jpg","index":0,"item":"986b9b93-384d-4033-ada0-9f338d1617e6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_orban-gyermeket-nevelo-30-ev-alatti-anyak-szja-mentesseg-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 16:29","title":"Orbán: Döntött a kormány, az egy gyermeket nevelő 30 év alatti anyák is szja-mentességet kapnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85a9fad2-edd6-43ef-ac50-5c956fe5fc6d","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"NAV-végrehajtás alatt áll a csádi Adam Medella alig több mint egy éve alapított magyar cége. A vállalkozás tevékenysége, pénzügyei még nem látszanak, a tulajdonost viszont az Orbán-kormánynak fontossá vált közép-afrikai Csád fintech gurujaként emlegetik. A cég frissen felvett fő tevékenysége a csoportfinanszírozás, viszont nincs is cégcsoport.","shortLead":"NAV-végrehajtás alatt áll a csádi Adam Medella alig több mint egy éve alapított magyar cége. A vállalkozás...","id":"20250312_titokzatos-csadi-fintech-guru-magyarorszagi-cege-adam-medella-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85a9fad2-edd6-43ef-ac50-5c956fe5fc6d.jpg","index":0,"item":"00fe3816-c1bb-4fa7-9218-7f22fe297a9f","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_titokzatos-csadi-fintech-guru-magyarorszagi-cege-adam-medella-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 13:45","title":"Titokzatos csádi fintechguru alapított céget Magyarországon, de olyan tevékenységre, amelyre nem is képes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8fded54-e06f-474d-b9fa-c84cd27f0c89","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"360","description":"Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett a Tesla piaci értéke, csak márciusban 20 százalékos a bukás. A vagyonának nagy részét Tesla-részvényekben tartó Elon Musk tényleg kezdhet aggódni? Hiszen hiteleinek fedezetét is ezek a részvények adják.","shortLead":"Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett...","id":"20250312_Tesla-zosde-zuhanas-musk-nepharag-bojkott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8fded54-e06f-474d-b9fa-c84cd27f0c89.jpg","index":0,"item":"f3061f6c-4363-4ce9-88f6-fe83d46b952c","keywords":null,"link":"/360/20250312_Tesla-zosde-zuhanas-musk-nepharag-bojkott","timestamp":"2025. március. 12. 15:45","title":"Bejött a bojkott, de megállítja-e Elon Muskot a Tesla szédítő zuhanása?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Spiegel vendégszerzője arról írt, hogy olyan folyamat indult be a világban, mely most visszafordíthatatlannak tűnik. ","shortLead":"A Spiegel vendégszerzője arról írt, hogy olyan folyamat indult be a világban, mely most visszafordíthatatlannak tűnik. ","id":"20250312_nyugat-trump-ukrajna-oroszorszag-egyesult-allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"36bec885-8ebe-4949-817e-9ba0233c358c","keywords":null,"link":"/360/20250312_nyugat-trump-ukrajna-oroszorszag-egyesult-allamok","timestamp":"2025. március. 12. 07:30","title":"Herfried Münkler német eszmetörténész: Épp a Nyugat tette lehetővé Trump rombolását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Míg a japán gyártók csak beszélnek arról, hogy az európai ízlés diktálja autóik formatervét, addig a koreai gyártók ezt meg is valósítják. A SantaFe a Hyundai büszkesége, a legeurópaibb és legszebb ázsiai terepjáró.
A koreai gyártók, jelen esetben a Hyundai, jól eltalálták azt az európai ízlésvilágot, amelynek segítségével sok autót tudnak eladni. Az autó vonalainak megrajzolásakor európai, amerikai és ázsiai formai megoldásokat is elcsentek, így az autó megállja a helyét minden piacon. Különleges formavilága egy új Hyundai arcot vetít előre. Ha a Hyundai ezt fogja követni, akkor sikerekre számíthat. A SantaFe egy új dimenzió bemutatkozását közvetíti, a koreai márka célkeresztbe vette az európai és észak-amerikai vásárlókat. Sikertörténet a márka történetében, eladásai ugrásszerűen nőnek, még a magyar piacon is. Akinek még vannak emlékei a régi SantaFéről igen meglepődik, ha meglátja milyen utakra tévedt az új.
Az autó orrán feltűnik az a korábban az Audi Q7-ben megismert elnyúló fényforrás, amely az első lámpák alatt húzódik végig. Az Audiban led-lámpák világítanak, a Hyundaiban pedig egy matt fénycsík. Annyira karakteres arcot ad az autónak, mint például a BMW nagyon eltalált fénygyűrűi.
Jó minőségű bőr, minőségi műanyag, fémes borítás fogad a beltérben, a műszerek megvilágítása kék, a funkcionalitás, az ergonómia és a gazdag felszereltség tengerében már nem is zavar a rikítóan bordó fabetét. Kár, hogy nem ment még ki Koreában a divatból. A SantaFé belseje ízléses, modern. Kényelmes jó tapintású minden. Éjszakai fényben is nagyon tetszetős, a műszerórák elegánsak, jól leolvashatók, informatívak. A kormány két irányba állítható, multifunkciós, városban is jól uralható vele a hatalmas autó.
A hifi mp3-at is játszik, dupla digitális klímánk van, kapcsolható a központi differenciálzár, kiiktatható az ESP, szekvenciálisan is kapcsolható az ötfokozatú automatikus váltó. Mindehhez 2,2 literes nyomatékos dízelmotor tartozik, hét személyes utastérrel – mi kellhet még? A középső tükör elektrokróm, iránytűvel a terepezéshez, a két szélső visszapillantó hatalmas, jól lehet látni benne az autó körvonalait. Nagy az autó, de ez nem megy a külalak kárára. Nagyon szép a SantaFe, sokkal európaibb, sokkal elegánsabb, sokkal finomabb, mint bármelyik távol-keleti összkerekes.
A tetőablak elektromosan nyitható, az első ülések elektromos mozgatásúak, fűthetők. Kényelmesek, oldaltartásuk minimális. A hátsó sorokra is gondoltak a Hyundainál, nem csupán palacktartóval látták el mind a két hátsó sort, hanem külön fűtésszabályzóval a műszerfalról a hátsó sorok fűtését, hűtését is megoldották. Így a klíma kettő plusz egyzónás. A hátsó sor háttámlája pihentető pozícióba is dönthető, de ha csomagot akarunk szállítani, akkor előrehajtásával hatalmas rakteret kaphatunk. A leghátsó sor ülései többek, mint kényszerülések, két felnőtt, igaz féloldalasan, vagy széttett lábakkal ülve, hosszabb úton is elfér. A be- és kiszállás az utolsó sorban inkább gyerekeknek való feladat, nekik kifejezetten kényelmes a legtávolabbi üléseken helyet foglalniuk. A felnőtteket a lábtér szűkössége zavarhatja, a fej- és a válltér elégséges. A leghátsó sorban is függönylégzsák ügyel az utasok testi épségére.
A két vezetőülés közötti multifunkciós tároló doboz alsó méretes rekesze hűthető. Tároló rekesz, pohártartó mindenütt van, az ajtókban, a középkonzol tetején, a váltó előtt, a váltó mögött, az első ülések között, a hátsó könyöktámaszban. A hátsó ablakok sötétítettek, ezzel kompenzálja a Hyundai, hogy az autóhoz, legalábbis a hétszemélyes változathoz nem jár kihúzható csomagtér takaró fólia. Rögzítő hálót viszont kapunk az autóhoz, a kialakított rögzítési pontokkal együtt.
Futóműve kiegyenlíti az úthibákat, mozgása hajós, kissé imbolygós, a hátsó sorokban enyhén dobál, ennek ellenére a vezetőülésben a menetkomfort hibátlan. Tesztautóm 18 hüvelykes kerekeken szaladt, terepen is bírta a gyűrődést, igaz a veszélyesebb szakaszokat kihagytam, már csak tiszteletből is. A SantaFe alapvetően egy nagy szabadidőautó, terepjárásra csak korlátozottan alkalmas: mezőn, földúton, sárban, hóban, domboldalon, 50 centis vízmosásokon elboldogul, de sziklás, komolyabb terepszögeket igénylő akadályokon elakad.
A nagy kerekeknek is köszönhetően magas az autó, mélygarázsokban folyton lehajtottam fejem, nehogy beverjem a mennyezetbe. Méreteiben, szolgáltatásaiban és tulajdonságaiban összevethető a nagy német terepjárókkal, szabadidőautókkal. Az egyik német lap legutóbb holtversenyben a Touareggel hozta ki győztesnek a SantaFét, igaz a jóval olcsóbb ár erős érv a koreai mellett.
A tempomat kicsit lemarad az akaratunktól. A sebesség fokozására és csökkentésére a kormányról vezérelhető gombok segítségével nyílik lehetőség, a gombok lenyomását azonban egy-két másodperces késéssel reagálja le a motorvezérlő elektronika. Apróság, hozzá lehet szokni.
Kényelmes tempóban király a SantaFe, de ha menekülésre vagy kiugrásra van szükség, ha odalépünk neki, a 2,2 CRDi hangos bőgéssel és izgalmas gyorsulással szégyeníti meg a közönséget. A sebességre sem lehet panaszunk, megy, mint a golyó. Az autópályás haladásnál a tempót visszaveti a kormány kis holtjátéka, erősen kell markolni a volánt, be kell célozni a sávot. A kormány túl lágy ekkora autóhoz. 160 volt a legnagyobb sebesség, amivel haladtam.
Fogyasztása meglepően jól alakult: a SantaFe, a közel hatszáz kilométeres tesztút során megelégedett 9,1 liter gázolajjal száz kilométerenként vegyes használatban.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.
A dél-koreai gyártó a prémium terepjárók kategóriájában is meg kívánja szorongatni a nagy német és japán gyártókat. A Hyundai Veracruz a BMW X5 és a Lexus RX350 ellenében küzd a vásárlók kegyeiért.
Az edmunds.com amerikai autós portál a 2007-es Kia Rio-t és testvérét a Hyundai Accentet nevezte meg a „A szerkesztők ajánlata” díj nyerteseként a 15 ezer dollár alatti szedán kategóriában. A Kia Rio5 15 ezer dollár alatti kombi kategória győztese lett.