szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kemény volnalakkal, klasszikus arányokkal, továbbra is hatalmas belső térrel és modern technológiával érkezett meg a Skoda zászlóshajója a Superb. A csehek Passatja még a német testvér sarkára is ráléphet?

Nyolcszáz vendég részvételével tartott premieren demonstrálta a Mladá Boleslav-i autógyár, hogy ereje teljében van. Korábban ilyen méretű világpremierre nem is volt esélye a csehek autóipari cégének. Mivel a márka szépen halad az anyacég a Volkswagen AG által kijelölt úton, ennek egyik jelentős állomását teljesítették tavaly - történetükben először átlépték az egymillió legyártott autós darabszámot – itt volt az ideje ünnepelni.

Minderre, a legkézenfekvőbb alkalmat a cég legmagasabb presztízsű autója harmadik generációjának premierje jelenthette. Amennyire a Skoda mára volumenében is a nagy gyártók közé emelkedett, úgy a Superb is nagyot lépett előre.

D.P.

Ahogyan a Skoda eddigi filozófiája diktálta, többet adni – első sorban térben – mint a kategóriatársak, most is megmaradt. Az újdonság tengelytávján, bár vélhetően erre eddig sem volt panasz még nyújtottak 80 millimétert.

A növekedés első sorban a VW-konszernnél korábban bevezetett keresztmotoros építési módjának, az MQB-platformnak köszönhető, amelynél bizonyos fix elemek igénybevétele mellett szinte bármilyen méretű autó építhető. Így ezen az alapon nyugszik, a VW Passat, a Golf, vagy az Octavia is. Az új platformnak köszönhetően a modell átlagos súlya is kisebb lett 75 kilógrammal.

Jozef Kaban a Skoda vezető tervezője.
Skoda

Az új Superb szélesedett is mintegy 50 milliméterrel, amely érezhetően növeli a komfortot. A hátsó fejtér magasságát is sikerült növelni úgy, hogy a kocsi közben kupészerűen alacsonyabb lett. Az eddig is gigantikus csomagtér is kapott plusz 30 litert, jelenleg 625 literes. Itt kell megjegyezni, a korábban megszokott Twindoor csomagtérajtó-megoldás – vagyis, hogy klasszikus limuzinként, illetve a hátsó szélvédő üveggel együtt lehetett nyitni a csomagteret, megszűnt - a Superb mostantól sima ötajtós. A csomagtérajtó mozgatása elektromos és kérhető „láblengető” szenzorral is, hogy a nyitáshoz ne kelljen a csomagokat lerakni.

Skoda

Összességében, élőben, az autót klasszikusabb arányok jellemzik elődjénél: laposabb tetővonal, rövidebb túlnyúlások, élesebb kontúrok, szélesebb nyomtáv. Ehhez társulnak kötelező elemként a karakteres első és hátsó fényszórók. Az elsők, LED-es nappali menetfényes xenon fényszórók, a hátsók, a szokásos "C-elem kirajzolása" mellett, ami LED-technikájú, a csehek híres kristályiparát is idézik.

A belső térben nagy újdonság lesz a későbbiekben megjelenő vetített központi műszeregység az analóg műszerek helyett. Az új ülések más varrásúak és minőségi fejlődésen mentek át, a belső tér apróbb elemei is sokat változtak, új a visszapillantó-tükör formája vagy az ajtók belső borítása is lépett előre.

A kényelmi extrák sora mára középkategóriában is elvárás, így a Superb-ben háromzónás klíma, kulcs nélküli indítás és nyitás, parkoló-asszisztens, tolatókamera, panorámatető, 12 hangszórós Canton hifi is elérhető. Mindkét ajtóban esernyők találhatók, amely csak egy példa a 29 féle szokásos apróbb skodás okosságra.

Sajtógaléria.
Skoda

A motortérben három benzinmotor (1.4 TSI 125 illetve 150 LE, 1.8 TSI 180 LE, 2.0 TSI 220 illetve 280 LE) és két dízel (1.6 TDI 120 LE, 2.0 TDI 150 vagy 190 LE) a választék, mindegyik  Euro 6 kipufogógáz normával, alapból Start-Stop rendszerrel illetve a fékenergia-visszanyerővel. A jelenlegi piaci ígényeknek megfelelően a belépőmotor kivételével, valamennyi motorvariáns DSG-váltóval is rendelhető. Szintén premier a Superb történetében, hogy adaptív lengéscsillapító-szabályozással is rendelhető a futóműve.

Skoda

A biztonsági rendszerek is generál módon érkeznek a konszern választékából. A városi vészfék-funkcióval, elektronikus menetstabilizáló rendszerrel, hét légzsák, adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, vészhelyzet-asszisztens, ami szükség esetén egészen megállásig fékezheti az autót.

Az új Superb első nyilvános fellépése a Genfi Autószalonon lesz március elején, az árakat is ezt követően kommunikálja a gyártó.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!