szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Ellentmondást találtak autóik szén-dioxid-kibocsátásának és fogyasztásának meghatározott és mért értékei között. Az ügyben 800 ezer európai autó érintett. A cég saját becslése szerint 2,2 milliárd euróba kerülhet ez a fiaskó.

Szabálytalanságot tárt fel a Volkswagen- (VW) csoportnál a dízelbotrány miatt indított belső vizsgálat, a német társaság keddi közleménye szerint a szén-dioxid-kibocsátás mértékének meghatározására irányuló eljárásban találtak rendellenességeket, az ügy több százezer autót érinthet.

A közlemény szerint a még zajló belső vizsgálatban áttekintik a dízelmotorokra vonatkozó összes folyamatot és eljárást. Az ellenőrzés közben feltűnt, hogy bizonyos típusok engedélyeztetése során helytelenül határozták meg a szén-dioxid-kibocsátást, és így a fogyasztást is.

A helytelen eljárás révén a valóságosnál alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeket rögzítettek. A rendellenesség "túlnyomórészt dízelmotorokat érint" – áll a közleményben.

Az Automotive News úgy tudja, hogy a VW, Seat, Skoda, Audi 1.4-, 1.6 és 2.0 literes dízelei lehetnek érintettek, amelyek 2012-ben, illetve utána készültek. Iyenek a VW Golf, Polo, Passat, Audi A1 és A3, Seat Ibiza és Skoda Octavia modellek. Érintett továbbá, a VW Polo azon 1.4 literes változata, amelyben úgynevezett ACT-technológiás motor van. (Ez bizonyos üzemállapotban lekapcsol hengereket, spórolva az üzemanyagon).

AFP / Paul J. Richards

A VW hangsúlyozta, hogy az autók biztonságát nem befolyásolja az ügy. A szabálytalanság nagyjából 800 ezer kocsit érinthet, és kétmilliárd euró nagyságú "gazdasági kockázatot" jelenthet a cégnek, de annak "kiterjedtségét" egyelőre nem lehet megbízhatóan felmérni.

A társaság haladéktalanul kapcsolatba lép az illetékes engedélyeztető hatóságokkal. Az amerikai hatóságok nemrég derítettek fényt arra, hogy a VW több millió autót látott el olyan szoftverrel, amely érzékelte a mérés körülményeit, és így az autó a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálta, vagyis csalt a vizsgán.

Mondhatni, mostanság nem múlik el nap a Volkswagen-konszernt érintő botrány nélkül. A hét elején a csoport prémiummárkáit is elérő, nagyobb 3.0 literes dízelmotorok emissziós tesztjénél talál visszásságokat az amerikai környezetvédelmi ügynökség. Kedden pedig az közölte egy német lap, hogy annak gyanúja miatt vizsgálódik egy másik amerikai hatóság a konszern ellen, hogy túl kevés kártérítési igénnyel fordultak a VW felé az utóbbi évben a járműhasználók. Gyanújuk szerint a német autógyártó cég elhallgatott kártérítési pereket, és ezzel technikai hibákat is.

Ha nem szeretne lemaradni a Volkswagen-botrány legfrissebb híreiről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!