szerző:
Tetszett a cikk?

Sokan gondolhatják elsőre, már csak ez hiányzott a világból: egy tető nélküli divatterepjáró. De akármennyire is megosztó a Range Rover Evoque Convertible ideája, rendkivül látványos lett, ami újabb divatot teremthet.

Az autóipar mostanság rácáfol egy két olyan tézisre, ami a józanságot hirdeti. Eleve, a városi terepjárók műfaja, bennük a városi sport kupé terepjárókkal és most már kabrió terepjáróval is így van. Ahogy a falusi ember, amikor először látott zsiráfot és azt mondta ilyen állat nincs is, a Range Rover Evoque Convertible-re is elsőre azt gondolná az ember ilyen autó nincs is. Nem is volt idáig, de az angol márka nagyon bátrat húzva, úgy gondolta, akkor meg kell csinálni. Előálltak egy tető nélküli SUV-val.

Range Rover Evoque Convertible - galéria
D.P.

Ha másért nem, az ilyen piacformáló megoldások előtt illik kalapot emelni, de a Range Rover Evoque Convertible esetében még csak nem is kell túl nagy hazardírozástól tartani, menni fog ez a változat. Az alapja a Jaguar Land Rover márkákat tömörítő JLR-cég tulajdonképpeni megmentője, az öt éve bemutatott Range Rover Evoque, amely mára a második generációjánál tart. A bemutatkozása óta megnyert vagy 182 dizájndíjat, Victoria Backham-et nagykövetének és nem mellesleg, eladtak belőle több mint félmillió darabot.

A komoly sikeren felbuzdulva az indiai tulajdonú márka vezetése csavart még egyet a divatslágeren és a háromajtós karosszériának lecsapták a tetejét. Mindezt úgy, hogy a kocsit tömege, alig 270 kilogrammal több a szükséges merevítések mellett is a zárttetős változaténál.

A négy évszakot tökéletesen kiszolgáló autó vászonteteje 18 másodperc alatt csukható ki-be, akár 48 km/h-s (30 mph) sebesség mellett. Ami a kocsi lényegi paramétereit illeti, a csomagteret a maga 251 literes méretével nem lehet igazán komolyan venni, de igazából kit is izgat ez egy ilyen autó mellett. Viszont alapból van síalagút a hátsó ülésbe ágyazva, ami szintén jelzés értékű a használhatóságot illetően.

Ami a Range Rover-örökségből biztosan megmaradt, a szabadidő autók közt kiemelkedő terepező képessége. Akár a beállított sebességgel automatikusan képes végig menni terepen, ráadásul az aktívhajtás 300 milliszekundum alatt képes váltani az összkerék-hajtásra kétkerék-hajtásról. Érdekesség - persze nem a nyitott tető miatt - de a gázlómélységre is figyelmeztet a jármű, 500 milliméterig süllyedve a dagonyában, figyelmeztető hangot ad. (Bár szinte kizárt, hogy ezt a tulajok sokszor fogják hallani.)

Persze minden nyitott autó esetében a borulás utáni védelmet is meg kell valahogy oldani, itt 0,09 másodperc alatt ugrik ki a bukókeret, ha a szenzorok úgy érzékelik, szükség van rájuk.

D.P.

A motortérben az elsőre furcsaságként ható 2.0 literes dízelek lehetnek igazán a sikeresek, amelyek 150 illetve 180 lóerősek. Ezek a négyhengeresek a gyártó teljesen új Ingenium motorcsaládjának tagjai, amelyre 500 millió fontot költött az anyavállalt. A benzines frontot szintén egy 2.0 literes erőforrás képviseli, az alumínium blokkos motor 240 lóerős, ezzel papíron 7,8 másodperc alatt van 100-on a kabrió. Mindkét változathoz alap a 9 fokozatú automataváltó.

A 180 lóerős, 420 Nm-es nyomatékú dízellel a nagyon rövid próba alapján jó benyomásokat szereztünk. A háromajtós megoldás ellenére a hátsó helyekre sem lehetetlen beszállni és viszonylag kényelmesen ülni. Nyitott tetőnél hátra ülni persze frizura gyilkos kihívás. Nem úgy elöl, ahol még a légterelő felszerelése nélkül is komfortosan lehet autózni, nagyjából 120-as tempóig. A kétezres dízelmotor elsőre szokatlan egy kabrióban, a gázolajos kerregést nem lehet teljesen eltűntetni. Egyébként a dízelhang ellen a legjobb orvosság a megfelelő hifi, itt a egy Meridian high-end hangrendszer szolgál, 12 hangszóróval plusz mélynyomóval összesen 660 Watt teljesítménnyel. Amit nagyjából pár perc alatt megállapíthattunk, a karosszéria merevség miatt itt biztosan nem fognak reklamációt hallani. A futómű és a motor és a kormányzás karaktere is leginkább azt az általános komfortos vonalat követi, amely egy ilyen speciális örömautónak dukál.

Ami az árakat illeti, nem mérik majd szűken az első luxus kabrió terepjárót. A Range Rover Evoque Convertible SE Dynamic 2.0d 150 lóerős változata 17,4 millió forint alapáron. Csak összehasonlításképpen ugyan ez, zárt tetős karosszériával, nagyjából 2,7 millió forinttal lenne olcsóbb.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!