szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A világ egyik legnagyobb tuningautós kiállítására a japánok sem érkezhetnek üres kézzel, így a tavalyi évhez hasonlóan, most is a kis roadsterük kerül a középpontba.

November 1-én kezdetét veszi Las Vegasban a Sema Show, ami a világ egyik legnagyobb tuningautós szakmai kiállítása, ahol illik jelen lennie a volumengyártóknak is valamilyen egyedi modellel. A Mazda a tavalyi évhez hasonlóan most is két MX-5 prototípussal készül, melyek közül az egyik a tavalyi Speedster továbbfejlesztése, a másik pedig a keménytetős RF-re épülő Kuro tanulmány.

A hófehérben pompázó, tető és ablakok nélküli Speedster Evolution még a tavalyi modellnél is könnyebb lett 45 kilogrammal, ami azt jelenti, hogy a vászontetős utcai kivitelnél mintegy 160 kilóval nyom kevesebbet a mérlegen. Hogy mivel érték el a súlycsökkenést azt egyelőre nem árulták el, de egy ilyen bemutatóautónál ez kevésbé számít akkora kihívásnak, mint a szériagyártás esetén.

carscoops.com

A másik kiállítási darab stílusosan matt fekete fényezést kapott, erre utal a neve is, amely japánul faszént jelent. Az összhatás érdekében az ablakait is lesötétítették, valamint 17 colos kovácsolt alumínium Rays felniket pakoltak alá tapadós gumikkal és a kupás versenyautó állítható felfüggesztésével. Így ahogy van, akár utcára is küldhetnék, de ebből sem valószínű a sorozatgyártás, akinek viszont megtetszik, az könnyedén átalakíthatja majd ilyenre a roadsterét, hiszen utólagosan minden beszerezhető.

carscoops.com

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!