szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A keveset futott kétszemélyes ritkaságnak alaposan megkérik az árát.

A Skoda a jó öreg farmotoros elavult S105/120 sorozat utódjaként 1987-ben mutatta be a teljesen új fejlesztésű és immár fronthajtású Favoritot, melyet 1994-ben váltott a már a Volkswagennel közösen megalkotott Felicia.

Kevesen tudják, de az ötajtós Favoritból nemcsak kombi és haszonjármű változat, hanem kis mennyiségben roadster is készült.

A nyitható tetejű Favoritból az MTX gyártott mintegy 200 darabot 1991 és 1996 között, melyek közül az egyik megkímélt példány most új gazdára vár.

Skoda Favorit MTX Roadster
Ráj veteránů
Skoda Favorit MTX Roadster
Ráj veteránů

Az 1992-ben készült és jelenleg Csehországban állomásozó MTX Roadster eddig mintegy 48 ezer kilométert hagyott maga mögött, és az árcéduláján átszámítva mintegy 22,7 millió forintos összeg szerepel.

Ennyi pénzből egyébként akár egy vadonatúj, fullextrás 265 lóerős összkerék-hajtású és automata váltós Skoda Superb is kijön.

A vászontetős kétszemélyes Favorit meghajtásáról egy 1,3 literes 4 hengeres szívó benzinmotor gondoskodik, melynek 60 lóerős teljesítménye kézi váltón keresztül érkezik meg az első kerekekre.

Skoda Favorit MTX Roadster
Ráj veteránů
Skoda Favorit MTX Roadster
Ráj veteránů
Skoda Favorit MTX Roadster
Ráj veteránů
Skoda Favorit MTX Roadster
Ráj veteránů

Nemrégiben volt szerencsénk beülni egy ennél is sokkal ritkább régi Skodába, a mindössze egyetlen példányban készült és “emberi vérrel üzemelő” Feratba.

Skoda Ferat
László Ferenc
Skoda Ferat
László Ferenc
Skoda Ferat
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!