Torontáli Zoltán Gazdaság

Itt egy jobb megoldás, mint a dugódíj

Jó az autósoknak, jó a bicikliseknek, lényegesen csökkenti az agglomerációs ingázók miatti dugókat, és egészségesebbé teszi a lakosokat, de egy vagyonba kerül, mi az? A bringasztráda. Németországban, Hollandiában és Dániában már építik, mi meg csak lesünk.

MTI Itthon

Tarlós nem ereszti a 3-as metróra szánt 137 milliárdot

A főpolgármester megerősítette, hogy kérdéses még, mikor indul a 3-as metró infrastrukturális felújítása, a tervezett időtartam azonban változatlan. Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján beszélt a dugódíj lehetséges mértékéről is, valamint arról, hogy nincs napirenden a Szabadság híd végleges lezárása az autók elől.

MTI Itthon

Tarlós belengetett több nagy beruházást, majd a dugódíjat

A főpolgármester szerint tervezik a Lánchíd, a Váralagút és a Blaha Lujza tér felújítását, valamint a fogaskerekű meghosszabbítását. Tarlós István csütörtöki nyilatkozatából az derült ki, hogy ezekre a fejlesztésekre hitelt vennének fel, és a Blaha Lujza tér felújítása tűnik a legbiztosabbnak. Azt is mondta: nagy baj lehet abból, ha jövő év végéig nem vezetik be a dugódíjat.

Szabó M. István Vállalkozás

A dugódíjra és a béna bringás gyerekülésére is itt az orvosság

A viszikli a „vinni” és a „bicikli” szavak ötvözéséből született műszó. Azt a teherhordó bringatípust jelzi, amelyet egy pesti bringás egy évtizede dédelgetve terjeszt, és amire a teherhordó futárokon és street foodos mikrovállalkozókon túl a kisgyerekes családok is harapni kezdenek. Az elnevezésnél csak a megjelenése feltűnőbb, pedig a legpraktikusabb családi közlekedési eszköz válhatna belőle.

hvg.hu/MTI Itthon

Biciklis KRESZ-vizsgával fenyeget, kevesebb futóversenyt akar Tarlós

2017-ben lehet legkorábban dugódíj, KRESZ-vizsga kellene a kerékpárosoknak, és leállítják a 4-es metróval párhuzamosan futó felszíni járatokat - ilyen bejelentéseket tett Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján, ahol Lázár Jánosnak is üzent.

hvg.hu Itthon

Tarlós közölte, mikor lesz vége a fővárosi útfelújításoknak

Megy a lobbi, hogy az újpalotai villamos az Astoriáig menjen, de ennek Budapest ellenáll. A dugódíjhoz kapcsolódik majd egy belső zónahatár is, hogy értelmezhető bevétel származzon belőle, különösen, ha a kormány nem oldja meg a BKV normatív finanszírozását. Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón elmondta azt is, hogy mi mindennel lesznek meg jövő tavaszra.

Heimer György Autó

Benzin nélkül, hatvannal: villanyrollerrel száguldunk a városban

Gyermekkorunk egyik kedvenc játékszere a roller, komolyabb kiszerelésben, elektromosan hajtva, sokkal többre hivatott. Praktikus városi közlekedési eszköznek is kiváló. Kicselezi a BKV-t, a dugót, akár munkába járni is remek – feltéve, ha a kiszemelt célállomások az akkumulátorok kapacitásán belül vannak. Teszteltünk egy ilyet.

hvg.hu Gazdaság

Itt az újabb javaslat a dugódíjhoz, egyre nagyobb a káosz

A Budapesti Közlekedési Központ azt javasolja, hogy a kiskörúton belüli területen vezessék be a dugódíjat 2016-tól, de ott is lennének kivételek. A Szabad sajtó úton és a Kossuth Lajos utcában az elképzelés szerint nem kellene fizetni, az I. kerület egy részén viszont igen – írja a pénteki Népszabadság. A lapban napi 500 forintos dugódíjjal számoltak, amiből évi 30 milliárd forint folyhatna be. A főpolgármester korábban havi 500 forintról beszélt, és van olyan javaslat is, amelyben évi ötezer forint szerepel.

hvg.hu Itthon

Tarlós a virágpiacig vinné a 4-es metrót

Tarlós István a 4-es metrót inkább Budaörs fele hosszabbítaná a virágpiacig, Újpalota felé pedig villamost építene. A dugódíjat nem akarja bevezetni, de a jelenlegi költségvetési tervezet alapján meg kellene ritkítani a BKV járatait.

hvg.hu Közlekedés

VS: Politikai okokból kihátrálna a kormány a dugódíjból

Inkább vállalná a kormány, hogy több tízmilliárdot vissza kelljen fizetni az EU-nak, mint az újabb sarc bevezetésével járó további népszerűségvesztést – értesült kormányzati és fővárosi forrásokból a VS.hu. A főpolgármester kommunikációja is megváltozott a behajtási díjjal kapcsolatban az utóbbi hetekben, és nem véletlenül.

hvg.hu Itthon

Tarlós csökkentené a kerületek számát

2019-ben jöhet el a főváros közigazgatási reformja, amelyet a kormány is támogat. Kétséges viszont, hogy maga Tarlós István részt vesz-e ebben, mert mint a Magyar Nemzetnek megerősítette: a következő ciklusban nem indul a főpolgármesteri posztért. Azt is elmondta, hogy 2016 végéig vezetnék be a dugódíjat.

1 2 3 4 5

A címlapról ajánljuk