A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A városban január eleje óta kell fizetni Manhattan egy részén, épp ott, ahol a Trump Tower is áll.
Királyként hivatkozott magára Donald Trump amerikai elnök a Truth Social közösségi oldalon közzétett bejegyzésében, amelyben bejelentette, hogy eltörölteti a Manhattan egyes részeire bevezetett dugódíjat.
„A DUGÓDÍJ HALOTT. Manhattan, és New York egésze, mgmentve. ÉLJEN SOKÁ A KIRÁLY!” – írta diadalittasan Trump.
A bejegyzést a Fehér Ház hivatalos X-fiókja is megosztotta a Time magazinét utánzó címlappal, amelyen Trump látható koronával a fején New York jellegzetes épületeivel a háttérben.
“CONGESTION PRICING IS DEAD. Manhattan, and all of New York, is SAVED. LONG LIVE THE KING!”
— The White House (@WhiteHouse) February 19, 2025
–President Donald J. Trump pic.twitter.com/IMr4tq0sMB
Trump azután tette meg a bejelentést, hogy Sean Duffy közlekedési miniszter szerdán levelet írt New York állam kormányzójának, Kathy Hochulnak, amelyben felvázolta az elnök kifogásait a dugódíj ellen. Azt is közölte: a tárca azon fog dolgozni, hogy eltöröljék az év elején bevezetett rendszert, amely szerinte „pofon az amerikai munkásosztálynak és kisvállalkozóknak”.
Január 5-e óta fizetniük azoknak, akik behajtanak Manhattan Central Parktól délre eső részére – ezen a területen található például a Wall Street és a Trump Tower is. A dugódíjat, amelynek összege a jármű méretétől és a behajtás időpontjától függően 2,25-9 dollár között alakul, a szigetre érkezőknek a híd- és az alagúthasználati díj fölött kell megfizetniük.
A befolyó pénzt a tervek szerint a város naponta nagyjából 4 millió embert kiszolgáló tömegközlekedési rendszerének karbantartására, felújítására fordítanák. De azt is várják tőle, hogy csökkenjen a forgalom az érintett részeken. Ezt már most is tapasztalják, de a hatása nem jelentős.
A díj bevezetése megosztó: a tömegközlekedés fontosságát hangsúlyozók és a környezetvédők szerint innovatív lépés a légszennyezés csökkentése szempontjából, jó a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak, miközben gyorsabb közlekedést tesz lehetővé azok számára, akiknek valóban az utcán kell lenniük: például a rendőröknek, mentőknek és csomagszállítóknak. Az autóval rendelkező New York-iak azonban ellenzik, főleg a külvárosi részekben élők, akiket nem szolgál ki a metrórendszer.
Hochul úgy reagált Duffy levelére: „Jogállam vagyunk, amely fölött nem király uralkodik. Találkozunk a bíróságon.”
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.