Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Az egészséges étrend segít az agynak is

2011. december 29., csütörtök, 11:41 • Utolsó frissítés: 2011. december 29., csütörtök, 11:42
Szerző: MTI


Címkék: agy; egészséges étrend; időskor;

Jobb teljesítményt nyújtottak a mentális teszteken azok az idős emberek, akiknek vérében nagyobb volt bizonyos vitaminok és az omega-3 zsírsavak szintje - állapították meg tanulmányukban amerikai kutatók.

Az Oregoni Állami Egyetem munkatársai vizsgálatukba száznégy idős, átlagosan 87 éves embert vontak be, akiket nem egyszerűen kikérdeztek étrendjükről, de vérükben mérték is a különböző vitaminok és tápanyagok koncentrációját a megfelelő biomarkerek segítségével.

A résztvevőkkel kognitív teszteket is végeztek, ezekkel mérték fel szellemi teljesítményüket. Kiderült, hogy a B-, C-, D- és E-vitamin, valamint a telítetlen zsírsavak magasabb szintje pozitív hatással volt a teszteredményekre.

Az elemzéshez összesen harminc különböző biomarker vérszintjét mérték, és 42 résztvevő agyáról MRI-felvételt is készítettek, hogy megállapítsák agytérfogatukat. Az elemzés szerint a kor és a végzettség is befolyásolta az elért szellemi teljesítményt, ám 17 százalékkal hozzájárult a pontszámok változatosságához a biomarkerek által mutatott tápanyag-ellátottság, és 37 százalékkal az agytérfogatban lévő különbségek is.

A tanulmányt a Neurology című szakfolyóiratban tették közzé.


Az egészséges étrend segít az agynak is




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X