szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Mindenki ismeri a közhelyet: a negatív reklám is reklám. De mégis miként lehet jól kijönni egy, a cégét szapuló kommentből? Mutatjuk.

A közösségi média nem egyenlő az ügyfélszolgálattal, megvannak a saját szabályai és kultúrája. Az emberek például bátrabban, sokszor az anonimitás álarca mögé bújva, nyomdafestéket nem tűrő módon fejezik ki nemtetszésüket, rossz tapasztalataikat. Ezek a kritikák az internetnek köszönhetően néhány percen belül több száz vagy ezer emberhez is eljuthatnak, ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan reagál ezekre. Leskó Norbert, a Mini CRM Zrt. vezérigazgatója a Piac és Profit oldalán megosztotta javaslatait, a negatív kommentekre vonatkozóan.

1.) Semmiképpen sem szabad a negatív megjegyzéseket kitörölni.

„Egy dolog van, ami annál is rosszabb, mint hogy figyelmen kívül hagy egy negatív hozzászólást: ha törli azt. Ugyanis ha a kommentelő semmilyen választ nem kap és csak azt látja, hogy törölték a hozzászólását, még nagyobb hangot ad majd csalódottságának” – írja a szakértő, de hozzáteszi, hogy a trollok ellen nincs orvosság. „Ez a tipp nem vonatkozik olyan esetekre, ha valaki megsérti a magatartási kódexet, például sérti mások személyét, vagy trágár kifejezéseket használ.”

2.) Fontos a gyors reakció, de ne írjon indulatból.

„Ha azonnal akarna reagálni, természetes, hogy egyből elkezdene védekezni vagy dühből írna. Azonban fontos, hogy soha ne vegye a negatív hozzászólásokat személyes sértésnek. Ha néhány órán belül válaszol, azt közvetíti, hogy a vállalkozásnak nincs semmi takargatnivalója, és könnyebben visszanyerheti a kommentelő bizalmát.”

3.) Mérlegelje, hogy jogos-e a kritika.

Vizsgálja meg objektíven a kommentet, valóban jogos-e megjegyzés és tényleg valós problémáról van-e szó. „Ha tényleg cége hibázott, ne próbálja meg elrejteni az igazságot, hanem ismerje be és próbáljon rá valamilyen megoldást találni, kompenzálja valamivel a kommentelőt.”

4.) Mindig barátságosan válaszoljon.

„Tartsa szem előtt, hogy a bejegyzéseivel ön tudja legjobban befolyásolni azt, hogy milyen hangulat uralkodik például Facebook-oldalán. Ha barátságos, pozitív hangnemben válaszol a kommentekre, akkor az általános hangulat is ennek megfelelően fog alakulni. Még akár az is előfordulhat, hogy egy másik kommentelő az ön pártjára fog állni.

5.) Tanuljon a véleményekből.

A negatív hozzászólásokból is lehet tanulni: minden ilyen „párbaj” után gondolja át, hogy mit tanult az esetből, mi az, amin javítania kell. Fontos, hogy folyamatosan figyelje, mit gondolnak az emberek vállalkozásáról, hiszen bevétele vevői elégedettségétől függ.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!