szerző:
hvg.hu

2018 első negyedévében a bevásárlási céllal külföldre utazó magyarok 25, tavaly összesen 100 milliárd forintot költöttek a határon túli boltokban. Most viszont fordul a kocka, reménykedhetnek a hazai vállalkozások.

Ez negyedével több, mint egy évvel korábban, az öt évvel korábbi értéknek pedig a kétszerese – írta a blokkk.com.

A legvonzóbb úti cél eddig Ausztria volt; 2018 első negyedévében 16 milliárd forintot költöttek ott a magyar bevásárlóturisták, mely az összes külföldi boltokban elköltött pénz kétharmada. Szlovákiában 3, Szerbiában 2 milliárd forint feletti összegben költekeztünk. 2017-ben viszont a teljes évet tekitnve már többet költöttek a magyarok Szerbiában, mint Szlovákiában.

A gyenge forint és az emelkedő üzemanyagárak várhatóan mérséklik majd a külföldre irányuló bevásárlóturizmust, viszont a magyarországi vállalkozások ezzel jól járnak; nemcsak az egyre intenzívebb külföldi, hanem a hazai vásárlóerő is feléjük irányul majd. 2018-ban eddig 40 milliárd forintot költöttek el a hazai boltokban a külföldi bevásárlóturisták, akik az elmúlt öt évben harmadával többet  - tavaly 180 milliárd forintot – költöttek Magyarországon.

2017-ben a határokon túli boltokban 100 milliárdot költöttek el a magyar bevásárlóturisták, ez alkalmanként kb. 25 ezer forintot jelent.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!