szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német ProfNet Institute for Internet-Marketing által a bankok internetes megjelenését értékelő nemzetközi kutatás első eredményei alapján a világ 2500 banki honlapja között dobogós helyen végzett a Raiffeisen Bank Rt. internetes oldala.

A felmérésben 41 nemzetközi intézet kutatói vettek részt, és 141 kritérium alapján 171 országban működő mintegy 2500 banki honlapot elemeztek - olvasható a felmérés eredményeiről kiadott közleményben.

© Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar


















A magyarországi felmérés vezetője a Pécsi Tudományegyetem professzora, Rekettye Gábor, a marketing tanszék vezetője volt, a tanulmány elkészítésében pedig közreműködött Pintér Éva, a Vállalati Gazdaságtan és Számvitel tanszék tanársegédje.

„A bankok sikeresen használják az internetet, de ma, a globalizáció korában még hiányzik egy általános, egész világra kiterjedő stratégia” – állapította meg a nemzetközi kutatás vezetője, Uwe Kamenz professzor.

A felmérés alapján az első helyet megosztva két bank szerezte meg, amelyek – egy előre felállított kritérium-rendszerben – a maximálisan elérhető 100 pontból 73 pontot értek el: a Bank Millennium (Lengyelország), és a Wachovia Corporation (USA). Őket követi közvetlenül a Raiffeisen Bank  Rt., amely minimális lemaradással 72 pontot kapott, és az előkelő harmadik helyre került.

Magyarországi eredmények (Oldaltörés)

A 100 pont négy terület értékeléséből adódik: külső megjelenés, kezelhetőség, interaktivitás (ezekre maximálisan 20-20 pontot lehetett kapni) és tartalom (maximum 40 pont).

© Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar


















A magyarországi bankok internetes megjelenéséről szóló részfelmérés szerint az első helyet a Raiffeisen Bank Rt. kapta, második és harmadik helyre pedig a Takarékbank Rt., és a K&H Bank Rt. került.

Érdekes, hogy a CIB Bank Rt. nem került fel az első tíz magyar bank toplistájára, bár az olasz tulajdonú pénzintézet a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Klub pályázatán 2004-ben és 2005-ben is elnyerte az Év honlapja díjat.

A magyarországi bankok átlagosan 10,6 pontot értek el a kezelhetőség, 15,8 pontot a tartalom, 6,0 pontot az interaktivitás és 7,9 pontot a megjelenés szempontjából. Az eredményeken még lehet és szükséges is javítani, de összességében pozitív a magyar bankok értékelése. A teljes tanulmányt 2006. januárban hozzák nyilvánosságra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Infinit Tech

Az e-banking 2002 óta 47 százalékkal növekedett

Az elektronikus bankolásról készített tanulmányában a Pew Internet & American Life azt állítja, hogy az online pénzügyi szolgáltatás az elmúlt öt év legdinamikusabban fejlődő internetes tevékenysége. Legalább is így volt, az Egyesült Államokban.

hvg.hu Tech

Internetes pénzügyek: optimista bankok, kétkedő biztosítók

A pénzügyi szektor internet-gazdasági tevékenységét vizsgálta a tavalyi harmadik negyedévben a GKI Gazdaságkutató Rt. a T-Mobile és a Sun Microsystems támogatásával. A most közölt eredmények szerint a bankok és a biztosítók között jelentős véleménykülönbséget tapasztaltak az internet pénzügyi szolgáltatásokra gyakorolt hatásáról: a bankok optimistábbak a biztosítók kevésbé.