szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Arra senki ne számítson, hogy a mostani jegyárszintek megmaradnak hosszabb távon is - mondta az Origónak adott interjújában Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. A Ryanairrel indult küzdelemről Váradi azt mondta, a magyar vezetésű cég jobban ismeri az itthoni piacot.

Tartósan sehogy sem lehet működni néhány ezer forintos jegyárakkal - mondta az Origónak adott interjújában Váradi József. Szerinte most minden légitársaság próbálja a saját elkötelezettségét mutatni, "a torta újrafelosztásakor magához akarja édesgetni az utasokat. Arra senki ne számítson, hogy a mostani árszintek évekre megmaradnak" - tette hozzá.

Arra a felvetésre, hogy a Malév piacára belépő ír Ryanair új budapesti járatok tucatjait jelentette be és a Wizz Air jövőbeli tönkremenetelére is célozgatott, Váradi úgy reagált, hogy a Wizz Air "nincs túlélő üzemmódban", sikeres a cég üzletmenete és minden piacon versenyhelyzetben van.

"Tudunk olyan pillérekre támaszkodni, amelyek hosszabb távon versenyelőnyt jelentenek. A Wizz Airt magyarok alapították, menedzsmentje többségében most is magyar, jobban ismerjük az itteni piacot, mint bármely más légitársaság, Számunkra Magyarország nem csupán egy piac. Az attitűdünk is más, mint az említett versenytársé, mi utazási élményt akarunk adni, alacsony áron. Amellett nem jövünk-megyünk a piacokról, hosszabb távon kötelezzük el magunkat, itt és máshol is" - mondta.

Szerinte a piac nagyon gyorsan reagált a Malév leállása után, és "senki sem gondolta, hogy a leállás bejelentése után nyolc óra leforgása alatt a konkurensek több új férőhelyet jelentenek be, mint amennyi a Malévval kiesett". A piac később konszolidálódhat, nem biztos, hogy minden most bejelentett járat megmarad. "Összességében azonban a légi forgalom nem fog visszaesni" - jósolta Váradi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!