Az egyik zöld nem jött be a Coca-Colának, most egy másikkal próbálkozik

Új stratégiával próbálkozik a Coca-Cola, a következő 7-12 évre jókora változásokat ígér a cég.

  • hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI
Az egyik zöld nem jött be a Coca-Colának, most egy másikkal próbálkozik

Új globális hulladékkezelési stratégiát hirdetett a Coca-Cola, a világ legnagyobb üdítőital-gyártója. A cég teljesen átalakítani tervezi a csomagolási gyakorlatát – a cél az, hogy 2025-ig a csomagolóanyagai 100 százalékban újrahasznosíthatók legyenek, 2030-ig pedig 100 százalékra növelje palackjai visszagyűjtési és újrahasznosítási arányát.

A vállalat 2015-ben, a tervezettnél öt évvel korábban elérte és túl is szárnyalta azt a célkitűzését, hogy az üdítőitalaiban felhasznált vizet 100 százalékban visszapótolja a víznyerő helyeken.

A Coca-Cola Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak, a magyar gyártás során felhasznált műanyag mennyisége pedig 15 százalékkal csökkent az utóbbi pár évben. Az újrahasznosított műanyag aránya jelenleg átlagosan 20 százalék, ezt 2030-ig 50 százalékra növelnék.

A cég korábban próbálkozott már azzal is, hogy az egészségtudatos fogyasztókat célozza meg, de a zöld címkés Coca-Cola nagy bukás lett.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.