Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Tegnap elnapolta a fővárosi közgyűlés a Mahart Passnave Kft. többségi tulajdonának megvásárlásáról szóló beadvány tárgyalását. A nyereséges társaság tulajdonosi köre szerint ez biztosítaná a cég jövőjét, ugyanakkor a fővárosnak nem kellene a zsebébe nyúlnia - írja a Világgazdaság.
A Mahart Passnave tulajdonosai még tavaly döntöttek a cég 51 százalékának eladásáról, mert az európai trendeket látva úgy gondolták, az biztosítja a Passnave jövőjét, ha valamilyen állami tulajdonost vonnak be - idézte fel a VG.
Ha megkötik az üzletet, a Masped Zrt. tulajdonában 41, az Európa csoportéban pedig 8 százalék marad. Jelenleg a Masped Zrt. a Mahart Passnave főtulajdonosa 84 százalékos részesedéssel, egy másik hajóstársaság, az Európa csoport pedig korábban felvásárolta a 10 százalékos dolgozói, valamint a 6 százalékkal rendelkező menedzsment kft.-t.
Az ajánlatban 750 millió forintos vételár szerepel, a fővárosnak azonban egyetlen forintjába sem kerülne, mert az 51 százalékos üzletrészt öt év alatt fizetné ki a vevő a megtermelt osztalékból. Közben pedig a Mahart Passnave Kft. továbbra is fizetné az évi 110 millió forintos partfalhasználati díjat.
A cégnek közel 4 milliárd forintos vagyona van: egytucatnyi kikötő Komáromtól Mohácsig, sok ingatlan a parton, és ott vannak az elmúlt években jórészt felújított hajók. A társaság folyamatosan évi százmilliós nagyságrendű összeget fordított húsz hagyományos és tíz szárnyashajója felújítására.
A Mahartot is megemlítette az a dunai hajózás újjászületését célzó minisztériumi vitaanyag, amely jelentős szerepet szán új, hazai tervezésű és építésű hajótípusoknak, és különböző közvetetett támogatásokkal a kereskedelmi és személyhajózást is ösztönözné. A hvg.hu korábban megtalálta azt a fejlesztőmérnököt, akinek a régóta dédelgetett tervei most valósággá válhatnak és forradalmasíthatják a Budapest környéki agglomeráció közlekedését.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.