Tetszett a cikk?

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatóját kérdeztük a márka elmúlt évéről és a jövő évi tervekről. Az Opel egy százalékponttal akarja majd növelni piaci részesedését, ehhez jó alapot adnak az idei évben bemutatott, már kapható és a jövőre érkező újdonságok.

Hogy sikerült az Opel idei éve a magyar piacon?

A tavalyi évhez képest növekedtek az eladásaink, de nem csökkentek az ambícióink. A következő év arról fog szólni, hogy az általános piaci növekedést meglovagolva tovább növekedjünk. Összességében 2016-ban sikeres évet zárt az Opel, akár a személyautó, akár a haszongépjármű-piacot vizsgáljuk. Akkor is dobogós helyen állunk, ha a kettőt együtt nézzük, de akkor is, ha csak a személyautókat. Piaci pozíciónkkal elégedettek vagyunk, a részesedésünket szeretnék egy százalékponttal növelni a 2017-es esztendőben. Jelenleg 10 százalékos részt mondhatunk magunkénak az újautó-piaci tortából, ezt szeretnénk 11-re növelni a személyautó piacon.

Koncz Gábor ügyvezető igazgató
Miért adhatja a növekedés alapját?

A meglévő siker modellek, mint az Astra és a Mokka X illetve az a hat újdonság, amelyet a 2017-es évben hozunk be Magyarországra. Itthon látványosan növekszik az SUV-szegmens, így ott erősítünk. A sikeres Mokka X mellé további két új termékünk is érkezik a következő évben, a kisebb Crossland X és a Zafira méretű, de teljesen más alapon épülő Grandland X. További növekedési lehetőségeket ad nekünk, hogy érkezik az új Opel zászlóshajó, az új Insignia. Ennek áttételes hatása is várható, hiszen ha a sikeres valaki a D-szegmensben, akkor az húzza magával a kompakt szegmens eladásait is. Nagy segítségünkre lesz, az is hogy az autókra való várakozási idő lerövidül. Az Astra kombira például néhány ügyfelünk fél évet is várt, de ezen a területen is lényegesen javul a helyzet 2017-ben. A fontos új modellek és az autóellátottság növekedése a hétköznapokban további eladásokat eredményez majd.

Az egész újautó-piac helyzete milyen volt itthon 2016-ban?

Huszonnégy százalékkal nőtt az egész piac, ez komoly teljesítmény, leginkább az SUV-szegmens fejlődött. Ez az a népszerű kategória, ahol a jövő év közepétől a Mokka X mellett sokat segít majd nekünk az új Crossland X és a Grandland X. A re-export is erős ezen a területen, míg tavaly 10, idén már 15 százalékot tett ki, ez is hozzájárul az szabadidő autó eladások szép számaihoz. Közben szerencsére egyre több magánvásárló tért vissza, de még így is 70% fölött van a cégautók aránya, mert a cégek is több autót vásárolnak a gazdasági növekedés eredményeképpen. A magyar vevők egy nagy része továbbra sem ár-érték arány, hanem gyakorlatilag csak ár szerint vásárol autót. A mi pozíciónk ott erősebb, ahol a jó ár-érték arányt keresik, hiszen a vevőinknek fontos a várható maradványérték is.

Milyen növekedés várható 2017-ben hazai piacon?

Az ideinél valamivel gyengébb, 10-15 százalékos plusszal lehet számolni szerintem, de ez a valós hazai piacra vonatkozó becslés. A 2016-os 24 százalékos pluszban egy re-export növekedés is beleértendő.

Melyek lesznek 2017-ben az Opel húzó modelljei?

Nagy reményeket fűzünk az új Insigniához, hiszen az utolsó, kifutó évben már jóval kevesebb vásárlás realizálódott. De ez minden új modell bevezetésénél így van, sokan elhalasztották a vásárlást, mert várják az újdonságot, amelyről már nyár óta beszélünk. Májusban érkezik meg az autó a márkakereskedéseinkbe, mind a céges mind a magánpiacon jelentős érdeklődésre tart számot. Célunk a vezető pozíció visszahódítása. Új vásárlókat remélünk a Crossland X és a Grandland X bevezetésétől. Már most látszik, hogy jól fogy majd az Astra is. Sajnos 2016-ban, különösen a magasabb felszereltségű modellekre, mint a LED-mátrix fényszóróval és a masszázsüléssel rendelt verziókra sokat kellett várni. A gyártás átszervezésével már a megvárható kategóriába kerültek ezek az autóink is.

További információ