szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kedden lett nyilvános, hogy Kimi Räikkönen visszatér a Forma-1-be, ahonnan 2009-ben igencsak alulmotiváltan távozott. Most állítja, a motivációjával nincs gond, különben nem is tért volna vissza.

Bár hetek óta a Williamsszel hozták kapcsolatba, Kimi Räikkönen kedden két éves szerződést írt alá a Lotus-Renault GP csapatával, ezzel pedig hivatalossá vált, hogy 2009-es távozása után visszatér a Forma-1-be. A rajongókat igyekezett megnyugtatni, hogy a hozzáállásával nem lesz baj.

"Nem tértem volna vissza, ha nem lennék motivált - idézi a finn pilótát az ESPN, mely videointerjút is készített vele. - Állandóan a motivációmról hallok, de nem érdekel, mit mondanak az emberek. Örülök, hogy vissza tudtam jönni, nem adtam volna a nevem semmilyen szerződéshez, hanem élvezném még ezt az egészet. Érdekes és izgalmas lesz a visszatérés."

Kimi Räikkönen motivált
AP

"A fő oka a visszatérésemnek, hogy mindig megmaradt bennem a szenvedély a Forma-1-iránt. Amikor az idén pár verseny erejéig Amerikában NASCAR-autóba ültem, újra elkezdtem érezni, milyen egymás ellen harcolni, mert a raliban igazából csak az idővel harcol az ember. Ez az, ami nagyon hiányzott, ráadásul rengetegen hívtak és kértek fel a Forma-1-ből. Így kezdtünk el tárgyalni a Lotus-Renault-val, és meg is kötöttük a szerződést."

A Forma-1 azonban évről évre változik, így nem könnyű a visszatérés, jól mutatja ezt a hétszeres világbajnok Michael Schumacher esete is, akinek első két éve felejthetőre sikerült. Räikkönen azonban tisztán lát, nem aggódik.

"Azt hiszem, a gumi a legnagyobb változás, mióta visszavonultam. Azt azonban nem hiszem, hogy 2009-hez képest olyan hatalmas lenne a különbség. A DRS mondjuk új dolog, de hasonlóan egy gombnyomással megoldható, mint korábban az elülső szárny is. Ez most átkerült a hátsóra, ennyi. Mondom, szerintem a gumik a fő különbség."

A finn visszatérése azt is jelent, hogy a 2012-es Forma-1-es szezonban hat világbajnok lesz a mezőnyben: Michael Schumacher (Mercedes GP, 1995, 1996, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004), Fernando Alonso (Ferrari, 2005, 2006), Kimi Räikkönen (2007), Lewis Hamilton (McLaren, 2008), Jenson Button (McLaren, 2009) és Sebastian Vettel (Red Bull Racing).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Futottak még - a Forma-1 újoncai

A Forma-1 a favoritokról, a nagy csapatokról és a futamgyőzelmekről szól elsősorban. A háttérben azonban zajlik egy külön verseny is, aminek nyertese leginkább annak az esélyét nyeri el, hogy a következő évben is pilótaüléshez juthasson.

hvg.hu Sport

Forma-1: A szezon legnagyobb előzései

Évek óta húzták a szájukat az elemzők, mondván: túl kevés az előzés a Forma-1-ben. Aztán idén bejött a DRS, azaz az állítható hátsó szárnyak, és bár önmagában ez nem volt elég az üdvösséghez, kétségtelen, hogy a látványos helycserékben nem volt hiány 2011-ben.

hvg.hu Sport

A szezon legkeményebb Forma-1-es párbaja - videók

A 2011-es Forma-1-es év legnagyobb egyéni harca nem a világbajnokságért folyt. Szezon közben Lewis Hamilton (McLaren) és Felipe Massa (Ferrari) többször is ütköztek egymással, ami nem ritkán a pályán kívül is konfliktusokhoz vezetett. A szezon végén azonban megvolt a nagy összeborulás.

hvg.hu Sport

Izgalmas vagy unalmas volt a 2011-es Forma-1-es szezon?

A 2011-es Forma-1-es szezon Sebastian Vettel és a Red Bull Racing dominanciáját hozta, ami akár unalmassá is tehette volna az évet, de a sok változtatásnak köszönhetően - gumik, DRS - mégsem volt egysíkú az idény.