Ha csak 2 percet játszik ezzel a játékkal, akár 250 ezer magyar életét is jobbá teheti
A Telekom által kiadott Sea Hero Quest telefonos játékot kifejezetten az egyre többeket érintő demencia kutatásának előmozdítására fejlesztették. Ha egyenként csak 2 percig játszik vele 100 ezer ember, azzal máris több mint 50 évnyi laboratóriumi kutatásnak megfelelő adatot állít elő a közösség.
hvg.hu
A demencia globális hatását vizsgáló jelentés szerint a betegség 2050-re világszerte 135 millió embert érint majd. A hatás igen komoly: a kór megakadályozza az új emlékek kialakulását, gyakran elszigetelve és összezavarva az érintetteket. Számos demenciával küzdő ember számára az első jel a tájékozódási képesség elvesztése, amelynek következtében még a jól ismert helyeken és környezetben sem képesek eligazodni és tájékozódni. A demencia és leggyakoribb formája, az Alzheimer-kór Magyarországon is súlyos problémát jelent: mintegy 250 ezerre becsülik a közvetlenül érintettek számát, de mivel ez a betegségcsoport a páciensek környezetére is jelentős hatással van, így egymillió magyar életében is jelen van a demencia.
Deutsche Telekom
Az első tünetekel összefüggésben a Sea Hero Quest (A tenger hőse) elnevezésű új mobiljátékot azért fejlesztették, hogy elmélyítse a térbeli tájékozódásról meglévő tudományos ismereteket, illetve információval szolgáljon arról, hogyan működik agyunknak ez a területe. A játékosok szigetek és jéghegyek közötti lavírozásának minden másodperce a szakértők számára hasznos tudományos adattá konvertálható. Hagyományos módszerekkel több, mint 5 órába telne ugyanannyi adat begyűjtése, mint kétpercnyi Sea Hero Quest játékkal. Ha 100 ezer ember 2 percig játszik, ezzel több, mint 50 évnyi laboratóriumi kutatásnak megfelelő adat jöhet létre.
Hogyan indult az iráni nukleáris program? Hogy vélekedtek az ország legfőbb vallási vezetői az atombombáról? És legfőképpen, milyen valós kockázata lehet egy iráni atomfegyvernek?