szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem fogja a nyilvánosság elé tárni értékesítési adatait ezentúl a Xiaomi. Túl gyorsan fejlődtek?

Megszokhattuk a Xiaomitól, hogy minden év elején megosztja az elmúlt esztendő értékesítési eredményeit a világgal. Idén viszont szakítanak ezzel a hagyománnyal, és már nem közlik, hány okostelefont adtak el 2016-ban.

A Xiaomi vezérigazgatója és társalapítója, Lei Jung ezt azzal magyarázta, hogy a cége túl gyorsan növekedett eddig, és mostantól nincs értelme az eladási számok nyilvánosságra hozatalának. A Xiaomi nagyjából hat évvel ezelőtt indult Kínában, és gyorsan az egyik legdinamikusabban növekvő okostelefon-gyártóvá vált. 2012-ben 7,19 millió okostelefont értékesítettek, egy évvel később már 18,7 milliót, 2014-ben 61,1 milliót, 2015-ben pedig 70 milliót.

A gyors növekedés segítette a Xiaomi terjeszkedési terveit, de a cég most elismerte, mindeközben több hibát is vétettek. Túl gyorsak voltunk az első néhány évben, és most itt az idő, hogy lassítsunk egy kicsit, és a hosszú távon fenntartható növekedésre koncentráljunk – írta Jung a vállalat dolgozóinak szóló levelében, s most a világ oldalát furdalja a kíváncsiság, mi nem sikerült 2016-ban, mire a lassítás és a titkolózás.

Egyébként a Xiaomi nem csupán okostelefonokat gyárt, vannak okos háztartási eszközei, mesterséges intelligencia és virtuális valóság termékeken is dolgoznak, sőt mobil fizetési rendszerrel is foglalkoznak. Nagy céljuk betörni az Egyesült Államok piacára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!