Mit hozhat Orbánnak a kiskorúak megrontásáról rappelő Dopeman?
Nemcsak Majka, Dopeman számai is gondot okozhatnak Orbán Viktornak.
Nem feltétlenül az autóipari óriások a jövő önvezető autóinak letéteményesei, s ezt a Qualcomm erőfeszítései is alátámasztják.
A világ most elsősorban az új Snapdargon 845-ös chipkészlettel van elfoglalva a Qualcomm-mal kapcsolatban, de ez nem jelenti azt, hogy a gyártó ne foglalkozna más területekkel is. Ezúttal az autóiparról van szó, itt szeretné megalapozni a jelenlétét. Ez azért nem jelenti azt, hogy autógyártóvá válna, viszont hamarosan meghatározó szerepe lehet az autótechnika jövőjében.
A Qualcomm a napokban kapott engedélyt ugyanis arra Kaliforniától, hogy önvezető autókat tesztelhessen San Diego közútjain. Az amerikai állam igen barátságosan áll ehhez a témához, egy évvel ezelőtt az Nvidiának, év elején pedig a Samsungnak engedélyezte az önvezető autók tesztelését. Az Intel is érdekelt a témában, de még nincs engedélye Kaliforniától.
„Kulcsszerepet szeretnénk betölteni az önvezető autók ökoszisztémájába” – fogalmazott Nakul Duggel, a Qualcomm autóipari alelnöke, s a cégnek vannak is kapcsolódó termékei. Szeptemberben indították el például a 9150 C-V2X lapkakészletet, amelyik lehetővé teszi, hogy az autók „beszélgethessenek” egymással, vagy például a közlekedési lámpákkal. Ez a chipkészlet, jegyezte meg az alelnök, együttműködhet más Qualcomm termékekkel, amelyek az autók biztonságát javíthatják.
Az említett chipkészlet Ford autókba kerül, és ilyen megy most próbaútra San Diegóban is (ahol egyébként a Qualcomm főhadiszállása is található). Hasonló próbautakra készülnek Michiganben, Kínában, Japánban, Németországban és Olaszországban.
Nemcsak Majka, Dopeman számai is gondot okozhatnak Orbán Viktornak.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár.
Ha a tusványosi beszéd a NER szellemi iránytűje, Orbán most fordítva tartja.