szerző:
hvg.hu

A Facebook fejlesztői végre egyszerűsítik a mára túlzsúfolttá vált Messengert, hogy sokkal könnyebb és élvezetesebb legyen használni.

Azt nem mondhatja senki, hogy a Facebook Messenger fejlesztői az elmúlt években tétlenkedtek volna, a közösségi oldal üzenetküldő alkalmazásához ugyanis egymás után érkeztek az új funkciók. Nem is csoda, hiszen nagyjából 1,3 milliárd aktív felhasználója van havonta, így muszáj is folyamatosan változtatni, különben előbb-utóbb átmennek a konkurens csatornákra.

Ettől azonban kissé kaotikus lett a Messenger, és jött olyan újítás is, amit szinte mindenki gyűlölt. Éppen ezért a fejlesztők most úgy döntöttek, az idei évben egyszerűbbé szeretnék tenni a szolgáltatást.

David Marcus, a Facebook Messenger fejlesztéséért felelős alelnöke a Facebookon jelentette be, mi mindenre számíthatnak a felhasználók az idei évben. A fejlesztések fókuszában az app egyszerűsítése áll, hogy minden helyzetben ez legyen a legjobb választás azok számára, akik így szeretnének beszélni barátaikkal, ismerőseikkel, szeretteikkel. Hogy ez pontosan mit jelent, arra egyelőre nem tért ki Marcus, de reményeink szerint kevésbé lesz kaotikus a Messenger.

A fejlesztők azonban más dolgokat is terveznek az idei évre. Külön figyelmet szentelnek például a vizuális üzenetekre, a videóhívásoktól egészen a GIF-ekig, matricákig és képekig.

©

A csoportos csevegés fejlesztése sem marad ki az idei tervből: tökéletesítenék azt, függetlenül attól, hogy épp hozzá akarunk adni valakit a beszélgetéshez, vagy épp videóhívást kezdeményezünk a résztvevő tagokkal. Emellett a vállalati felhasználók igényeire is nagyobb figyelmet fordítanak.

Könnyen lehet, hogy az egyszerűsítéssel még több felhasználót szereznek majd, holott a Messenger statisztikái már így is kiemelkedőek. A jelentés szerint mintegy 200 ezer csevegőbot létezik, a felhasználók pedig 500 milliárd hangulatjelet és 18 milliárd GIF-et küldtek egymásnak 2017-ben. Emellett 17 milliárd videóhívás indult, ami a 2016-os eredmény több mint duplája.

Ha máskor is tudni szeretne a Facebook újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!