szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Biztonságot ígért a Twitter a felhasználóinak, majd azok adatait átadta a hirdetőknek – röviden így összegezhető ama ténykedése, amiért most mélyen a zsebébe kellett nyúlnia.

150 millió dollár, azaz mintegy 55 milliárd forint kifizetését feltehetően még egy olyan közösségimédia-óriás is megérzi, mint amilyen a Twitter. Ennyibe kerül ugyanis számára az Egyesült Államok Igazságügyi minisztériumával és Szövetségi Kereskedelmi bizottságával (FTC) folytatott adatvédelmi per rendezése – írja a The Verge.

Az FTC végzéséből kiderül, hogy a Twitter több mint 140 millió felhasználó személyes adataihoz férhetett hozzá 2014 és 2019 között, és ezeket az adatokat megosztotta a hirdetőkkel. Mindez akkor történt, amikor a Twitter szerződéses feltételei egyértelműen állították, hogy ezeket az információkat kizárólag a felhasználók fiókjának védelmére használják fel. Erre hivatkozva ösztönözték arra felhasználóikat, hogy a kétlépcsős hitelesítés érdekében adjanak meg telefonszámot vagy e-mail címet. Míg az átlagos Twitter-felhasználók valószínűleg azt feltételezték, hogy telefonszámuk és a kapcsolódó adatok biztonságban vannak a Twitteren, a vállalat figyelmen kívül hagyta a felhasználók bizalmát, és megosztotta ezeket az adatokat a hirdetőkkel – áll az FTC feljegyzésében.

A büntetésen túl az FTC végzése azt is megtiltja a Twitternek, hogy a felhasználóktól megtévesztő módon gyűjtött adatokból profitáljon. Ezenkívül arra is kérték a Twittert, hogy használjon más hitelesítési formákat, amelyekhez nem szükséges, hogy a felhasználók megosszák a telefonszámaikat a céggel. Az FTC azt is szeretné, ha a Twitter értesítené a felhasználókat arról, hogy visszaélt telefonszámaikkal és e-mail címeikkel.

A Twitter, amellett, hogy kifizette a büntetést, elnézést kért ezért a gyakorlatért, és állította, hogy csak „véletlenül” vitte be a címeket és a telefonszámokat a rendszerébe. Damien Kieran, a Twitter adatvédelmi munkatársa elmondta, hogy a cég együttműködik az FTC-vel, és gondoskodik arról, hogy a felhasználók személyes adatai biztonságban maradjanak, miközben megismételte a Twitter elkötelezettségét az adatvédelem mellett, Kieran beszélt a vállalat új adatkezelési bizottságáról, amelyet 2021 végén hoztak létre annak érdekében, hogy felügyelje az adatvédelem-központú megfelelést minden területen. Az FTC-vel kötött megállapodás keretében pedig a Twitter tovább dolgozik az alkalmazottak felhasználói adatokhoz való hozzáférésének korlátozásán.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!