XXI. századi Coco Chanel: egész divatház épül Rihanna rajongóira
Másfél évtized alatt a világ leggazdagabb énekesnőjévé vált a 31 éves, barbadosi Rihanna, és közben üzletasszonnyá is vált. Gyerekként annyi köze volt a ruhákhoz, hogy az apjával azokat árult egy bridgetowni utcai bódéban, most mégis saját márkája van.
M mint Mademoiselle. A bennfentesek így hívták azt a kétéves projektet, amellyel előkészítették, hogy a párizsi székhelyű LVMH luxusipari cég divatházat alapítson Rihanna barbadosi énekesnő irányításával. A világ harmadik leggazdagabb emberének számító, százmilliárd dolláros vagyonú Bernard Arnault által felépített LVMH általában kész divatházakat vásárol, legutóbb 1987-ben indított egyet a semmiből, a Christian Lacroix-t, amit 2005-ben eladott. A Dior, a Givenchy, a Fendi vagy a Céline mellé most felsorakozó Fenty a 31 éves énekesnő családnevét viseli. A hírek szerint Arnault 30 millió dollárt tett bele, Rihanna pedig a közönsége körében élvezett befolyásával, valamint tervezői munkájával száll be, és a tulajdonnak hajszál híján a felét birtokolja.
Legnagyobbak közt
Az 1988-ban, Robyn Rihanna Fenty néven, a barbadosi Saint Michelben született, majd a sziget fővárosában, Bridgetownban felnőtt popsztár teljes szabadságot és vezérigazgatói címet kapott. Ő az első nő, aki divatházat építhet fel az LVMH-n belül, és Arnault úgy véli, a luxuscég által kínált gyártókapacitás és logisztika, valamint a közösségi médiában, illetve a millenniumi generáció körében kialakított tábor összeházasításából csak siker születhet.
Az Instagramon 73 millió, a Twitteren 92 millió követővel rendelkező Rihanna már bizonyított, hiszen a szintén az LVMH birodalmán belül 2017 szeptemberében elindított Fenty Beauty nevű kozmetikai márkája tavaly 570 millió dolláros bevételt ért el. Ha a divatház is ennyire bejön, akkor a lelkes kommentárok szerint a hivatalos divatipari képzettség nélkül is határozott ízléssel bíró énekesnő akár XXI. századi Coco Chanel is lehet: hozzá hasonlóan formálhatja át, hogy mit hordanak magukon – ruhaként, táskaként, kiegészítőként, parfümként, kozmetikumként – a nők. Ezt a reményt táplálta a Fenty május végi párizsi, majd New York-i bemutatkozása előtti két év felkészülésének elnevezése, hiszen a Mademoiselle a számos kapcsolatot megélt, de férjhez soha nem ment Coco Chanel eposzi jelzője volt.