Majdnem mindenki viselt már bérelt ruhát életében: legyen az 18 éves korunkban abroncsos ruha a szalagavatóra, menyasszonyi ruha, hiszen (jó esetben) egyszer vesszük csak fel, vagy férfiak számára egy öltöny, vagy a klasszikus szmoking. A luxusbérlésnek az USA-ban nagy hagyománya van, mondhatnánk, hogy amolyan úri huncutságként indult: a kölcsönözhető magángépek, yachtok és luxusjárgányok után felmerült az igény a ruhákra és az ékszerekre is, hogy a gazdagok és szépek ne lássák egymást kétszer ugyanabban (és ugyanezt kicsit olcsóbban ússzák meg).
Az online térhódítással pedig a 2010-es évektől havidíj ellenében, a megosztáson alapuló gazdaság és a fenntarthatóság zászlaja alatt néhány kattintásra kerültek bárkitől a kifutók csillogó kreációi. A legújabb tendencia pedig, hogy már maguk a ruházati márkák és a kereskedők, áruházak is kínálnak nem csak megvételi, de bérlési lehetőséget is.