NN Biztosító
NN Biztosító
Tetszett a cikk?

Gondolt már arra magas vérnyomástól szenvedő nagyszülő vagy lázas gyerek mellett virrasztva, milyen jól jönne a családban egy orvos, akitől bármikor segítséget lehet kérni? Jó hírünk van: létezik ilyen megoldás.

Szabad-e reggelizni vérvétel előtt, lehet-e altatásban végezni gyomor- vagy vastagbéltükrözést? Mit kell tenni, ha valakinek fáj a dereka vagy bedagadt a lába? Milyen gyógyszert érdemes adni egy lázas kisgyereknek? Minden nap tömegek próbálnak internetes fórumokon, kérdés-válasz oldalakon feleletet kapni ezekhez hasonló kérdésekre, pedig valójában orvosi tanácsra lenne szükségük − lehetőleg minél gyorsabban.

Csakhogy a társadalombiztosítás által támogatott szakrendelésekre sok esetben már hetekkel korábban be kell jelentkezni, a szakorvosok egy részéhez pedig csak hosszas, időnként hónapokig tartó várakozás után lehet bejutni, vagy már az időpontkérésre is napokat kell várni. Akkor is így van ez, ha csak néhány egyszerű kérdést szeretnénk feltenni az orvosnak, és akkor is, ha nagyobb kivizsgálásra van szükségünk.

Egy orvosi call center-szolgáltatás ilyenkor igazi jolly joker. A telefon mindig kéznél van, így az egészségügyi problémákkal küzdők azonnal választ kaphatnak kérdéseikre, ráadásul végzett orvosoktól. A telefonos segítség akkor is jól jön, ha éjjel vagy hétvégén betegednek meg, és saját háziorvosukat nem tudják elérni, vagy a tüneteik alapján nem tudják eldönteni, elmenjenek-e az ügyeletre, hívjanak-e mentőt.

Az NN Biztosító Életút programja olyan speciális, testre szabható élet- és egészségbiztosítási megoldás, amely anyagi szolgáltatáson túl kézzel fogható segítséget is nyújthat asszisztencia szolgáltatások révén.  A mellrák, a rosszindulatú daganat és a 32 súlyos betegség elleni védelem választása esetén a biztosítási és az orvosi asszisztencia szolgáltatások folyamatos támogatást nyújtanak a tünetek jelentkezésétől a diagnózis felállításáig.
A csomag része a 7/24 orvosi call center is. A biztosítottak (valamint a velük egy háztartásban élő házastárs, egyenes ági rokon, testvér, élettárs) az Advance Medical Hungary Kft. által nyújtott asszisztencia- szolgáltatást vehetik igénybe: az év minden napján, éjjel-nappal hívhatják az orvosi call centert, gyakorló orvostól kérhetnek tanácsot, információt.

A hívásokat az adategyeztetést követően egy szakképzett orvos fogadja, aki − mivel a telefonos tanácsadás nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot − nemcsak tanácsokkal látja el a betegeket, hanem a tünetek alapján arról is információt ad, melyik ügyeletre, szakrendelésre érdemes elmenni a problémával.  

Az Advance Medical Hungary Kft. orvosi call centerét a leggyakrabban például kisgyermekes szülők és fiatal felnőttek tárcsázzák.

Nem csak vészhelyzetben

A call centert nem csak akkor érdemes hívni, ha valakinek saját tünetei vagy betegsége miatt lenne szüksége orvosi tanácsra: az orvossal konzultálni lehet gyerekbetegségekről és más családtagok, például a nagyszülők egészségi állapotáról is, sőt akár leletek, orvosi szakkifejezések értelmezéséhez, életmódváltáshoz is lehet segítséget kérni.

A hívást fogadó ügyintéző és orvos kórházi, orvosi, gyermekorvosi és fogorvosi ügyeletekről, az ügyeletes gyógyszertárakról, egészségügyi intézmények elérhetőségéről is ad információt, de akkor is érdemes telefonálni, ha valaki arra kíváncsi, van-e forgalomban a gyógyszerével megegyező hatóanyag-tartalmú, de kedvezőbb árú készítmény.

Az Advance Medical Hungary Kft. orvosi call centerét a leggyakrabban például kisgyermekes szülők és fiatal felnőttek tárcsázzák, saját, gyermekük vagy szüleik egészségi állapotával kapcsolatban kérnek orvosi tanácsot, főként akut panaszok − például vérzés, láz, sérülés, köhögés − miatt telefonálnak. Sokan kérnek információt terhességgel kapcsolatos kérdésekről, gyermekbetegségekről, csecsemőtáplálásról, vizsgálati leletekről, gyógyszerek alkalmazásáról, mellékhatásairól is, és idősebbek is használják a szolgáltatást.


Három gyakori kérdés − és a válasz

A gyermekem elesett, megsérült a csuklója. Vidéken vagyunk, hova kell fordulnunk, mit kell tennünk addig, amíg eljutunk az orvoshoz?

Hány éves a gyermek, hol, hogyan és mikor sérült meg? Milyen súlyos a probléma, van-e mozgáskorlátozottság? Milyen a gyermek általános állapota? Az orvos többek között ilyen kérdéseket tesz fel a szülőknek, akiket tájékoztat arról, hogy hol van gyermek-traumatológiai ellátás és magán ellátási lehetőség az adott régióban, illetve melyik ügyelethez tartoznak. Orvosi tanácsokat ad: addig is hogyan történjen a fájdalomcsillapítás (gyógyszerérzékenység alapján konkrét szert javasolhat), a borogatás, a rögzítés.  Elmondja, melyek azok az „alarmtünetek” − például fejsérülés általános tünetekkel, aluszékonysággal, hányással, neurológiai tünettel −, amelyek miatt azonnal mentőt kell hívni.

Lázas vagyok, fáj a torkom, napok óta köhögök. A háziorvosnál jártam, de nem hat az antibiotikum. Mit kell tennem, hova fordulhatok?

Mikor kezdődött a probléma? Pontosan mik a tünetek, milyen magas a láz? Eddig milyen kezelést kapott, mióta szedi a gyógyszert? Milyen vizsgálatok történtek, és azoknak mi az eredménye? Az orvos a válaszok alapján felméri a probléma súlyosságát és azt, hogy kinek kell ellátnia a beteget. Ha olyan súlyos a probléma, hogy ügyeleti ellátásra van szükség, elmondja, hogy melyik ügyeletre kell menni, vannak ugyanis olyan tünetek − például a nyelésképtelenség, a magas láz, a száj-arcdagadás, a légzési nehézség −, amelyekkel azonnal orvoshoz kell fordulni. Szükség esetén szervezési lehetőséget is felajánl, ha az adott régióban és problémával kapcsolatban szóba jöhet magánszolgáltató.

Várandós vagyok, szedhetem a háziorvos által felírt antibiotikumot? A leírásban az szerepel, hogy terhesség esetén nem javallt.

Milyen tünetek miatt javasolták a kérdéses gyógyszert? Ez az egyik első kérdés, amit az orvos feltesz, majd tájékoztatást ad arról, hogy a gyógyszer hatóanyaga ebben a konkrét esetben alkalmazható-e. Ha igen, elmagyarázza, hogy a gyógyszert a tájékoztató leírása ellenére miért lehet mégis bevenni, ha pedig tényleg nem javasolt a szedése, akkor másik gyógyszert javasolhat, a pontos hatóanyagról és arról is információt ad, hogy az adott szer vényköteles-e, ügyeletes orvos is felírhatja-e vagy csak szakorvos.



Az oldalon elhelyezett tartalom az NN Biztosító megbízásából jött létre, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.