Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

Porsche Hungaria

"Az elektromos autózás mára többet jelent egyszerű közlekedési lehetőségnél"

A mai műsorban arról beszélgetünk, hogy milyen technológiai fejlesztésekkel tehető érthetőbbé, vonzóbbá az elektromobilitás. Vajon milyen lesz a jövő autózása, hogyan kapcsolódik az elektromobilitás a holdra szálláshoz, mikor készült az első elektromos autó vagy épp milyen szerepe lehet egy speciális, innovációs rendezvénytérnek az általános edukációban? Többek között ezekről is kérdeztük Basilides Jánost, a Porsche Hungaria MOON üzletágának vezetőjét.

Generali

"Én soha nem vittem utánuk semmit, se az uzsonnát, se a tornacuccot" – gondoskodásról, öngondoskodásról pszichiáter szemmel

Mit jelent az öngondoskodás a mindennapokban? Hogyan alakul át ennek jelentősége az egyes életszakaszokban: mit jelent egy fiatalnak, egy családos felnőttnek vagy épp egy idősebb embernek? Podcastunkban Dr. Belső Nóra pszichiáterrel azt járjuk körbe, miért fontosak a legapróbb gesztusok is saját jóllétünk érdekében, hogyan tudjuk az öngondoskodást beilleszteni a napjainkba, milyen mikró és makró formái vannak ennek egyéni és akár társadalmi szinten is.

Aruba Cloud

Ez az 5 legnagyobb felhőtévhit

Az O'Reilly's Cloud Adoption riportja szerint már 2021-ben a vállalkozások több mint 90%-a használt vagy tervezett bevezetni valamilyen formában felhőszolgáltatásokat (ez az arány a nagyvállalatok között 94%), a piac pedig 2028-ra 1251 milliárd dollárosra nő. A cégek nem véletlenül lépnek gyorsan: a felhő kiszámíthatóbb, nagyobb profitot generál, megbízhatóbb és biztonságosabb, mint a saját – úgynevezett on-premise – megoldások. Ráadásul, akik érzékeny adatokkal dolgoznak vagy éppen a belső működésük szempontjából fontos, hogy ne kerüljenek a dolgaik publikus felhőbe, azok ma már privát, hibrid, sőt, több felhőt is egyesítő megoldásokat is igénybe vehetnek.

BrandLab

Nem hagyják kárba veszni az élelmiszert a magyarországi multi élelmiszerláncok

Nem csupán az infláció, hanem az élelmiszer-hulladék ellen is számos eszközzel harcolnak a hazánkban jelen lévő nemzetközi élelmiszer-kiskereskedők. A veszteséget automatizált rendelési rendszerekkel csökkentik minimálisra, a nap végén az üzletekben megmaradt és fogyasztásra alkalmas élelmiszer pedig kedvezményes áron a vásárlókhoz, illetve adományként a rászorulókhoz jut el. A multi áruházláncok a hulladék mennyiségének nyomon követésével, valamint szemléletformáló jó gyakorlatokkal egymást és a lakosságot is ösztönzik arra, hogy minél kevesebb feleslegesen kidobott étel végezze a kukában.

Bee Wise

Az épületek üzemeltetési költsége idővel a beruházás többszöröse is lehet

A BIM (Building Information Modeling), azaz az épületinformációs modellezés lehetővé teszi egy építészeti projekt összes szereplője számára a közös platformon való munkát, tájékozódást és valós idejű kommunikációt, ez pedig az ingatlanok hatékonyabb üzemeltetését eredményezheti. A részletekről a Bee Wise tulajdonosát, Hajdu Eriket és a cég okleveles építőmérnökét, BIM specialistáját, Joó Dánielt kérdeztük.

OTP Bank Nyrt.

Mire tesznek leginkább félre a magyarok?

Az első lépést megtenni sokszor a legnehezebb, hiszen azt gondoljuk, hogy ha messze a kitűzött cél, akkor már elindulni sem érdemes. Ez azonban téves elképzelés: ha a saját tempónkban haladunk, akkor erőfeszítéseinknek meglesz az eredménye, legyen szó akár tanulásról, akár egy vágyott sportteljesítmény eléréséről vagy épp a megtakarításról.

BrandLab

Aktívan karolják fel a szakmai oktatást a nemzetközi élelmiszerláncok

Az élelmiszer-kereskedelemben dolgozók nagy része számára már egy ideje nem kötelező a szakképesítés megszerzése, a Magyarországon működő multi kiskereskedők ezért saját maguk képzik közel 50 ezer kollégájukat, hogy minél magasabb színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. A nemzetközi áruházláncok a bolti munkatársaiknak folyamatos szakmai fejlődést biztosítanak, emellett az utánpótlás-nevelésre is kiemelt figyelmet fordítanak.

BrandLab

Napi gyakorlat a fenntartható, zöld működés a multi élelmiszerláncoknál

A kedvező árak és akciók mellett az alacsonyabb környezeti terheléssel járó, fenntartható működés is a napi gyakorlat része a Magyarországon jelen lévő nemzetközi élelmiszer-kiskereskedőknél. A multi áruházláncok folyamatos fejlesztésekkel teszik egyre zöldebbé tevékenységüket és ösztönzik vásárlóikat a környezetbarát megoldásokra, legyen szó a műanyag csomagolóanyagok csökkentéséről vagy a megújuló energia használatáról.

BrandLab

Egyedülálló szolgáltatásokat vezettek be a multi élelmiszerláncok Magyarországon

A kiskereskedelmi láncok nyitották meg hazánkban az első hipermarketet és az első benzinkúton üzemelő „mini közértet”. Nekik is köszönhetjük az online élelmiszer-vásárlás kényelmét, és hogy az önkiszolgáló kasszáknál nagyon gyorsan fizethetünk. A Magyarországon működő nemzetközi élelmiszer-kereskedőknél folyamatosak a fejlesztések és beruházások: karbantartják és felújítják üzleteiket az energiahatékony működést és fenntarthatóságot szem előtt tartva, újabb és újabb termékeket, szolgáltatásokat és programokat vezetnek be, hogy vásárlóiknak mindig a legjobbat tudják nyújtani.

TriGranit

„Ami tíz évvel ezelőtt 595 euró volt, az ma már 2000 euró felett van”: így gyűrűzött be a válság az építőiparba

Hogyan lehet leküzdeni a sorozatos kihívásokat az építőiparban, miért a fan-coil rendszerek és a liftek berendelésével érdemes kezdeni, miben kiemelkedőek az ukrán munkavállalók, miért indulunk hátránnyal a külföldi alapanyag-rendelésnél, és hogyan kerülnek work cafék, illetve alvószobák az irodákba – ezekre a kérdéseire is választ adnak a TriGranit fejlesztésében megvalósuló Millennium Gardens projekt vezetői.

Merkantil Bank Zrt.

Növekvő akciók, olcsóbb finanszírozás: merre változik az autópiac?

Aki kedvezményekre és akciókra várt az autóvásárlás kapcsán, most már bőséggel válogathat, ráadásul a monetáris folyamatok hatására csökkenő finanszírozási költségek még több lehetőséget nyújtanak cégeknek és magánszemélyeknek egyaránt – mondta Kiss Norbert, a Merkantil Bank Gépjármű Finanszírozási Igazgatóság ügyvezető igazgatója. Többek között arról is beszélgettünk vele, hogy az elektromos és a hagyományos autók ára közötti folyamatos csökkenés, valamint a kínai gyártók érkezése miatt milyen átrendeződés várható és milyen pozitív eredményeket hozhat a korábbi években a koronavírus majd a háború, az infláció és a gazdasági bizonytalanság sújtotta piacon.

BrandLab

A jó ügyekben is számíthatunk a multi élelmiszerláncokra

A Magyarországon működő nemzetközi élelmiszer-kiskereskedők nemcsak a vásárlók igényeit kielégítő élelmiszer-kínálatról gondoskodnak, de partnerek mindazokban a jó ügyekben is, amelyek vásárlóik és munkatársaik számára fontosak. Számíthatunk rájuk a helyi és országos jótékonysági programokban is, legyen szó akár élelmiszeradományokról, tanszergyűjtésről, esélyegyenlőségről, beteg gyermekek gyógyításáról vagy munkatársi önkéntességről.

Generali

Amikor az idő nem akadály: így töltsük aktívan a nyugdíjas éveinket

Van, aki retteg a nyugdíjas éveitől, mások pedig alig várják, hogy végre legyen idejük a hobbijuknak és családjuknak élni, és több időt tölteni az unokákkal. A lényeg, hogy találjunk majd magunknak olyan elfoglaltságot, ami boldoggá tesz minket, és hogy tevékenyek tudjunk maradni idősebb korban is. Ehhez viszont az kell, hogy már fiatalon gondoljunk életünk utolsó évtizedeire: nem mindegy, hogyan telnek el.

BrandLab

Multi élelmiszerláncok: családtámogatás az árakon és a munkatársakon keresztül

Évente több száz milliárdos nagyságrendben fektetnek be az árak letörésébe, valamint munkatársaik bérezésébe és egyéb juttatásaiba az árharcos multinacionális nemzetközi élelmiszerláncok. Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) hat nemzetközi élelmiszer-kiskereskedője (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar, Tesco) emellett sokrétű intézkedéscsomaggal támogatja kollégái munka- és életkörülményeit, a rugalmas munkavégzési lehetőségektől kezdve az extra szabadságokig. A munkavállalóik 70 százalékát adó nők élethelyzetét figyelembe véve az áruházláncok számos további családbarát intézkedést is beépítettek működésükbe, hogy támogassák a családi élet megalapozását, valamint a gyerekvállalás és a karrierlehetőségek összeegyeztetését.

BrandLab

A magyar termékek mellett tették le a voksukat a multi élelmiszerláncok

Kiemelten fontosak a hazai beszállítók a Magyarországon jelen lévő nemzetközi élelmiszer-kiskereskedők számára. Az áruházláncok több olyan termékkörben is kizárólag magyar forrásból töltik fel az árukészletet, melyeket a vásárlók a leggyakrabban keresnek, beleértve például a főbb tejtermékeket, a tojást vagy a különféle hús- és pékárukat. A gyártókkal közös fejlesztések, illetve a magyar kistermelőket támogató programok pedig biztosítják, hogy a vásárlókhoz minél kedvezőbb áron jussanak el a minőségi hazai termékek.

Immergas

Fűtés, ami jó neked és a bolygónak is

Az ősz első, hűvösebb napjai előbb vagy utóbb minden évben elhozzák a fűtésszezon kezdetét. A berendezések ellenőrzésének és karbantartásának fontossága mellett az utóbbi években a fűtés energiahatékonyságának kérdése is előtérbe került. Hogyan lehet úgy kifűteni otthonunkat, hogy a kellemes hőérzet mellett ne pazaroljunk sok energiát, ráadásul mindezt úgy, hogy az egyre fontosabbá váló fenntarthatósági szempontokat is figyelembe vegyük?

1
6 7 8 9 10
34