Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Covid vagy éppen az egekbe szökő infláció az emberek jó részét ösztönözte arra, hogy gondolja újra a pénzügyeit. Legyen szó egy vésztartalékról vagy egy középtávú célról, a megtakarítás biztonságot ad, ugyanakkor nem mindenki tudja, hogyan vágjon bele a spórolásba. Ebben segítünk az alábbi tippekkel.
Bár az Európai Unió tagállamainak 2024 nyaráig kell átültetniük a saját jogrendjükbe az ESG-re vonatkozó egyik fontos irányelvet, a magyar kormány már most benyújtotta az ESG törvényről elkészített javaslatát az Országgyűléshez, így az – elfogadása esetén – már január 1-jén életbe léphet. Az új ESG-törvény egy másik – még az unióban el sem fogadott – ESG irányelv tervezet legfőbb rendelkezéseit is hatályba léptetné. A CMS jogász szakértőinek segítségével összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.
Egy nagyvállalat megítélését döntően befolyásolhatja, hogy milyen jellegű ügyfélcenterrel szolgálja ki közönségét, mennyire hatékonyan igazítja el a hozzá fordulókat az elintézendő ügyek világában. Az ügyfélmegtartás fő erejét adhatja, hogy hogyan sikerül integráltan kezelni a különböző médiacsatornákat, fokozni a gyorsaságot. Hraskó Gáborral, a 4iG Contact Center szakértőjével beszélgettünk.
Magyarország az első uniós tagállam, ami ellen jogállamisági eljárás indult, amelynek az egyik leglátványosabb következménye az, hogy az országnak szánt uniós támogatásokat befagyasztották, a kifizetések leálltak. De mit jelent ez a gyakorlatban? Mi ez az egész folyamat, miért indult el és meddig tarthat? Cseh Katalin EP-képviselővel beszélgetve a legalapvetőbb kérdésektől indultunk, hogy utánajárjunk, vajon van-e visszaút, és ha igen, akkor hogyan?
Az már jó, ha valaki biztosítást kötött a lakására, de még jobb, ha rendszeresen, legalább évente, vagy a mostanihoz hasonlóan magas inflációs környezetben akár gyakrabban is kéri a lakásbiztosítása aktualizálását. Ezáltal ugyanis, ha beüt a baj, akkor nagyobb az esélye annak, hogy biztosítása megfelelően fedezze a kárt. A biztosító ugyanis nemcsak beszedi a pénzt, hanem fizet is – hogy eloszlassunk egy, némelyekben élő tévhitet.
Nem fognak eltűnni a személyes tárgyalások, ám a céges pénzügyek jó részét már most is könnyen lehet automatizálni. Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank vállalati digitális és fizetési megoldások területének vezetője integrált, a kereskedői fizetéseket és a napi pénzügyeket is kezelő irányítóközpontot ajánl a bank ügyfeleinek.
Közeledik az év vége, és vele az ünnepi időszak is: a plázákat járva egyre többször haladunk el a karácsonyi fényekben úszó kirakatok előtt. Az ajándékok beszerzése évről évre stresszel jár, így egyre többen cserélik a sorban állást, a cipekedést és a tömeget a kényelmes online vásárlásra. Noha a webshopok használata gyors és praktikus, szorongásra még így is lehet ok: a kártyás, digitális fizetés sokakat még ma is aggodalommal tölthet el. Elég azonban néhány alapszabállyal tisztában lennünk, hogy eloszlassuk a rossz érzéseket. Lássuk, melyek ezek!
Két szekszárdi kötődésű cég, akik fontos szereplői saját régiójuk gazdasági életének. Több évtizedre visszanyúló szakmai együttműködés, amely az új fejlesztések kapcsán is szavatolja a további sikereket. A sokak által ismert Tolle-termékeket gyártó TOLNATEJ Zrt. és a TARR Kft. Business üzletágának közös projektje jó példa arra, hogy a helyi partnerek közötti együttműködés révén is létrejöhet olyan eredmény, amely a következő évtizedek elvárásainak is képes megfelelni.
Megosztó és fontos kérdés, hogy mikortól és hogyan vezessük be a gyerekeket a digitális világba. Kikerülni gyakorlatilag nem lehet a képernyőt, ugyanakkor nagyon fontos, hogy szülőként mennyire vagyunk tudatosak a témával kapcsolatban. Két szakértő segítségét kértük, hogy megtudjuk, ha már mesét néz az óvodás gyerek, az hogyan válhat aktív és hasznos időtöltéssé.
A főváros közlekedésének megítélése ellentmondásos. Gyakran küzdünk dugókkal, a rossz minőségű levegő és a zaj problémája pedig szintén megoldásra vár. A szakértők körében konszenzus van arról, hogy szemléletváltásra van szükség. Azt viszont már jóval árnyaltabb vita övezi, hogy a döntéshozók milyen konkrét intézkedésekkel tudnak érdemi lépéseket tenni egy élhetőbb főváros gördülékenyebb tömegközlekedéséért, és hogy ebben a piaci szereplők különböző szolgáltatásainak milyen szerep juthat.
Ahhoz, hogy teljes biztonságban érezzük magunkat az otthonunkban, tudnunk kell, hogy akkor is lesz megoldás, ha valami baj történik. Ha meghibásodik egy eszközünk, ha a vihar tépázza meg a tetőt, esetleg besurranó tolvajok rámolják ki a lakást, nem mindegy, hogy megtérül-e a kárunk. Lakásbiztosításra szükségünk van, de az sem lényegtelen, hogy milyet választunk, hogyan szabjuk azt az igényeinkre.
Kereken száz éve kezdődött a BMW motorkerékpárjainak gyártása, amelyek azóta a motorozás világának megkerülhetetlen szereplőivé váltak. Összeállításunkban visszatekintünk a bajor márka történetére, és szakértő segítségével megnézzük, mit tartogat a jövő a kétkerekűek rajongói számára.
Külföldi utazás előtt vagy közben így vagy úgy, de pénzt kell váltanunk. Ahhoz, hogy ezt a számunkra legelőnyösebb módon tehessük, jó, ha tisztában vagyunk néhány fontos dologgal.
Ha egy átlagos háztartás rendszeres kiadásait nézzük, akkor az, hogy egy hónapban mennyit költünk élelmiszerre, biztosan dobogós helyen szerepel. Ugyanakkor egy kis odafigyeléssel és néhány apró változtatással sokat tehetünk azért, hogy a kasszánál egy barátságosabb végösszeget lássunk. Mutatjuk, hogy lehet bárkiből tudatos bevásárló!
A kiberbiztonság területén az elmúlt évtizedekben hihetetlenül jelentős tapasztalat, szaktudás halmozódott fel például a bankszektorban, ez a szaktudás pedig mára bérelhető, megvásárolható és igen hatékonyan használható a kis és középvállalkozásoktól kezdve a nagyobb cégek számára egyaránt. A piacnak erről a mozgásáról, a kibervédelemről, digitális tudatosságról beszélgetünk a Mastercard kiberbiztonsági megoldásokért felelős üzletfejlesztési igazgatójával, Wittinghoff Dániellel.
A mai műsorban arról beszélgetünk, hogy milyen technológiai fejlesztésekkel tehető érthetőbbé, vonzóbbá az elektromobilitás. Vajon milyen lesz a jövő autózása, hogyan kapcsolódik az elektromobilitás a holdra szálláshoz, mikor készült az első elektromos autó vagy épp milyen szerepe lehet egy speciális, innovációs rendezvénytérnek az általános edukációban? Többek között ezekről is kérdeztük Basilides Jánost, a Porsche Hungaria MOON üzletágának vezetőjét.
Készpénzzel, kártyával vagy telefonnal szeretünk inkább fizetni? Milyen félelmeink vannak az utóbbival szemben, és van-e ezeknek a félelmeknek bármi alapja? Fizetési szokásairól kérdeztük az utca emberét, a válaszokat pedig az OTP Bank szakértőjével vitattuk meg.
Legújabb adásunkban egy sikeres IT-infrastruktúra-váltás történetét meséljük el. Vendégeink voltak Csorbai Hajnalka, az Opten Informatikai Kft. stratégiai igazgatója, valamint Pataki Tünde, az Invitech Stratégiai és Kiemelt ügyfelek csoport üzletágvezetője.
Mit jelent az öngondoskodás a mindennapokban? Hogyan alakul át ennek jelentősége az egyes életszakaszokban: mit jelent egy fiatalnak, egy családos felnőttnek vagy épp egy idősebb embernek? Podcastunkban Dr. Belső Nóra pszichiáterrel azt járjuk körbe, miért fontosak a legapróbb gesztusok is saját jóllétünk érdekében, hogyan tudjuk az öngondoskodást beilleszteni a napjainkba, milyen mikró és makró formái vannak ennek egyéni és akár társadalmi szinten is.
Az O'Reilly's Cloud Adoption riportja szerint már 2021-ben a vállalkozások több mint 90%-a használt vagy tervezett bevezetni valamilyen formában felhőszolgáltatásokat (ez az arány a nagyvállalatok között 94%), a piac pedig 2028-ra 1251 milliárd dollárosra nő. A cégek nem véletlenül lépnek gyorsan: a felhő kiszámíthatóbb, nagyobb profitot generál, megbízhatóbb és biztonságosabb, mint a saját – úgynevezett on-premise – megoldások. Ráadásul, akik érzékeny adatokkal dolgoznak vagy éppen a belső működésük szempontjából fontos, hogy ne kerüljenek a dolgaik publikus felhőbe, azok ma már privát, hibrid, sőt, több felhőt is egyesítő megoldásokat is igénybe vehetnek.