szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Opellel kapcsolatban még semmi nem dőlt el, a versenyfutás tovább tart az egyik legpatinásabb német autógyárért, amely súlyos pénzügyi gondokkal küzd. Kormányzati segítséget sem kaphat addig, amíg nem tudni, lesz-e tőkeerős befektető.

Angela Merkel kancellár egy hétfői nyilatkozatában ismét megerősítette, hogy bármifajta kormányzati segítség előfeltétele olyan tőkeerős beruházót találni, aki képes biztosítani a gyár tartós fejlődését és a munkahelyek megőrzését. A kancellár utalt arra, hogy a kormány szerdára várja a két eddigi jelentkező, az olasz FIAT és az osztrák-kanadai Magna végleges ajánlatát. Az utóbbi az orosz GAZ autógyárral együtt érdeklődik az Opel iránt, ami szakértők szerint biztosíthatná az oroszországi piacokat is.
    
Közben - ugyancsak hétfői értesülések szerint - megerősítette az Opel átvételének szándékát a FIAT. Az olasz gyár első embere, Sergio Marchionne egy interjúban azt hangoztatta, hogy a FIAT a négy németországi Opel-gyár közül egyet sem zárna be. Az elnök nem tagadta azonban, hogy szó lehet a munkahelyek számának csökkentéséről. Az esetleges átvétellel kapcsolatban már tárgyalásokat folytatott annak a négy tartománynak a miniszterelnökével, ahol az üzemek találhatók.
    
A másik jelölt, az osztrák-kanadai beszállító és alkatrészgyártó Magna szintén hangoztatta, hogy szerdán terjeszti elő végleges ajánlatát. Az Opel alkalmazottainak, illetve üzemi tanácsi vezetőinek körében értesülések szerint a FIAT-tal szemben jóval nagyobb a bizalom a Magna iránt.
    
A kormány ugyanakkor felkészült arra, hogy ha bejelentik az amerikai anyavállalat, a General Motors csődjét, akkor az Opel azonnali kormányzati segítségre szorul. Ennek mechanizmusát  Karl-Theodor zu Guttenberg gazdasági miniszter dolgozta ki, aki újabb amerikai látogatásra készül a General Motors helyzetének és álláspontjának kipuhatolására. A kormány által kidolgozott megoldás a hírek szerint biztosíthatná, hogy a General Motors csődje esetén az Opel talpon maradhasson, és folytatódjanak a tárgyalások a lehetséges beruházókkal.
    
A szövetségi kartellhivatal ugyanakkor elutasította az Opelben való tervezett kormányzati részvételt, hangoztatva, hogy minden fajta, a reálgazdaság egyik szereplőjének nyújtandó szubvenció, illetve támogatás alapvetően versenyellenes.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Hivatalosan is beáll a sorba az Opelért a GAZ

Az orosz GAZ autógyár megerősítette érdeklődését az Opel iránt. A Handelsblatt szerdai számában idézte az orosz vállalat szóvivőjét, aki szerint a GAZ meghívást kapott, hogy csatlakozzon a General Motors európai érdekeltségeinek - elsősorban az Opelnek - az átvételét fontolgató csoporthoz.

MTI Gazdaság

Tart a Fiat és a Magna versenyfutása az Opelért

Tovább tart a Fiat és a Magna versenyfutása az Opelért. Csütörtöki sajtóértesülések szerint mind az olasz autógyár, mind az osztrák-kanadai alkatrészgyártó, illetve beszállítói vállalat megerősítette eltökéltségét az anyavállalat General Motors súlyos pénzügyi válsága miatt ugyancsak nehéz helyzetbe került, korábban nagy tekintélyű német autógyár átvétele iránt.

MTI Gazdaság

A Fiat felvásárolja az Opelt, a szakszervezetek idegesek

A Fiat átveszi az Opelt – közölte az Opel összüzemi tanácsának vezetője csütörtökön, megerősítve a Spiegel Online értesüléseit. Az erről szóló szándéknyilatkozatot a magazin információi szerint akár már csütörtökön aláírhatják. Az Opel európai munkavállalói képviseletei azonban a Fiat beszállása ellen vannak, mivel elbocsátásoktól tartanak.

MTI Gazdaság

Feltételekkel venné át az Opelt a német kormány

A német kormány feltételeket szab a bajokkal küszködő Opel cég Fiat általi átvételéhez. Sergio Marchionne, a Fiat vezetője hétfőn tárgyal majd Karl-Theodor zu Guttenberg német gazdasági miniszterrel és Frank-Walter Steinmeier külügyminiszterrel ezekről a feltételekről.

MTI Autó

Németországnak van Opel-terve, ha a GM csődbe jut

Németországnak van terve az Opel vagyonának megvédésére a hitelezőktől, ha az anyavállalat General Motors a következő hónapban csődöt jelent. A GM csődje esetén az Opel vagyonát egy vagyonkezelőnek adnák át, amely biztosítaná a hitelezők érdekeit, miközben egy bankkonzorcium áthidaló hitellel segítené az európai járműgyártót - jelentette ki a német gazdasági miniszter a Der Spiegelnek nyilatkozva.