Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9b7fe6ad-f987-41a5-a8ed-e7721094f947","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A konzervatív-szociáldemokrata koalíció azt üzeni, hogy Németország visszatér a világ színpadára.","shortLead":"A konzervatív-szociáldemokrata koalíció azt üzeni, hogy Németország visszatér a világ színpadára.","id":"20250409_nemet-kormanykoalicio-programismertetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b7fe6ad-f987-41a5-a8ed-e7721094f947.jpg","index":0,"item":"9eceac17-b0e3-40b1-915d-d8d8fb59c944","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_nemet-kormanykoalicio-programismertetes","timestamp":"2025. április. 09. 17:21","title":"A faxgépeknek hadat üzent, az illegális bevándorlókkal szemben „hazatelepítési offenzívát” ígér az új német kormánykoalíció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72dfe7a0-f5d1-4339-a4d9-a2997fae4718","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Igen népszerű a kiskocsma-program, már a jogosultak 80 százaléka leadta pályázatát.","shortLead":"Igen népszerű a kiskocsma-program, már a jogosultak 80 százaléka leadta pályázatát.","id":"20250410_falusi-italbolt-kocsma-felujitas-program-keszpenz-atm-videk-kormany-fejlesztes-kisfaludy-templomfelujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72dfe7a0-f5d1-4339-a4d9-a2997fae4718.jpg","index":0,"item":"9ca03a3c-b49d-4118-8df5-4449bbeea182","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_falusi-italbolt-kocsma-felujitas-program-keszpenz-atm-videk-kormany-fejlesztes-kisfaludy-templomfelujitas","timestamp":"2025. április. 10. 22:02","title":"Még több falusi italboltost támogat a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94990c61-8b62-4af9-892d-ee4d35c8614b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"24 fok is lehet.","shortLead":"24 fok is lehet.","id":"20250410_tavasz-hetvege-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94990c61-8b62-4af9-892d-ee4d35c8614b.jpg","index":0,"item":"cbe31348-7d3c-4fd9-97d1-84d991d517b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_tavasz-hetvege-idojaras","timestamp":"2025. április. 10. 16:46","title":"Hétvégén visszatér a tavasz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0edf982-a19d-44a9-856c-a016ba14e07f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Utoljára 2021-ben volt ilyen olcsó az olaj, az áresés részben Trump vámjainak köszönhető.","shortLead":"Utoljára 2021-ben volt ilyen olcsó az olaj, az áresés részben Trump vámjainak köszönhető.","id":"20250409_A-vamhaboru-pozitiv-hatasa-tartosan-olcsobb-lehet-a-benzin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0edf982-a19d-44a9-856c-a016ba14e07f.jpg","index":0,"item":"4e18a284-3800-4eba-8e26-a33233cdcb61","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_A-vamhaboru-pozitiv-hatasa-tartosan-olcsobb-lehet-a-benzin","timestamp":"2025. április. 09. 19:41","title":"A vámháború pozitív hatása: tartósan olcsóbb lehet a benzin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"251d77d7-4422-432a-9aa7-9d05d554d9a4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Szaúd-Arábiával közösen terveznek konferenciát az izraeli-palesztin konfliktus kétállami rendezéséről.","shortLead":"Szaúd-Arábiával közösen terveznek konferenciát az izraeli-palesztin konfliktus kétállami rendezéséről.","id":"20250409_emmanuel-macron-franciaorszag-palesztin-allam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/251d77d7-4422-432a-9aa7-9d05d554d9a4.jpg","index":0,"item":"7c5f70d5-902a-46fd-9838-5a5072e6fa67","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_emmanuel-macron-franciaorszag-palesztin-allam","timestamp":"2025. április. 09. 21:14","title":"Macron: Franciaország júniusban elismerheti a palesztin államot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd7ac6d6-b28a-4b22-9d73-634cc0be4866","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hadházy Ákos felhívására negyedszerre foglalták el tiltakozók a budapesti hidakat, negyedszerre töltöttük velük az egész estét, éjszakát.","shortLead":"Hadházy Ákos felhívására negyedszerre foglalták el tiltakozók a budapesti hidakat, negyedszerre töltöttük velük...","id":"20250409_tuntetes-hidfoglalas-hadhazy-akos-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd7ac6d6-b28a-4b22-9d73-634cc0be4866.jpg","index":0,"item":"b2d629f5-223d-412f-b001-c1c4ea1614d1","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_tuntetes-hidfoglalas-hadhazy-akos-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 20:38","title":"„Muszáj valamit csinálni, mert megőrülsz” – videón a jövőért is aggódó hídfoglalók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d4e1982-13b1-42cd-9d46-b8759abf7f6c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A megállapodás már csak a két párt küldötteinek, illetve tagságának jóváhagyására vár.","shortLead":"A megállapodás már csak a két párt küldötteinek, illetve tagságának jóváhagyására vár.","id":"20250409_nemetorszag-kormanykoalicio-cdu-sdu-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d4e1982-13b1-42cd-9d46-b8759abf7f6c.jpg","index":0,"item":"a537083d-8c98-4c5b-986c-0dbadcf1b86c","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_nemetorszag-kormanykoalicio-cdu-sdu-megallapodas","timestamp":"2025. április. 09. 13:45","title":"Megvan a megegyezés a német kereszténydemokraták és szociáldemokraták között a kormányalakításról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6cd10f2-c8be-40db-8268-4bc21b6ae126","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A független országgyűlési képviselő szerint a siker nem azon múlik, hogy hány hidat foglalnak el. ","shortLead":"A független országgyűlési képviselő szerint a siker nem azon múlik, hogy hány hidat foglalnak el. ","id":"20250409_Hadhazy-Akos-A-siker-nem-azon-mulik-hany-hidat-foglalunk-el","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6cd10f2-c8be-40db-8268-4bc21b6ae126.jpg","index":0,"item":"88ec8db5-c0fe-40aa-b61c-b9030c59e338","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_Hadhazy-Akos-A-siker-nem-azon-mulik-hany-hidat-foglalunk-el","timestamp":"2025. április. 09. 09:32","title":"Hadházy Ákos: Olyan határokat lépett át a kormány, hogy a polgári engedetlenségnek is eljött az ideje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a Nissan Qashqai és a Suzuki Grand Vitara mellé fészkeli be magát az autópiacon a Skoda Yeti, a cseh márka első igazi szabadidőautója. Terepen és városban, országúton és autópályán egyaránt kiemelkedő, az alsó-középkategóriájú limuzinoktól semmiben el nem maradó menettulajdonságai mellett praktikummal, gazdag alap- és extrafelszerelésekkel, valamint új motorokkal is csábítja vásárlóit. Alapára 4,6 millió forint.
Az összkerékhajtás vonóerő-átadási előnyeit nem feltétlen igénylő vezetők számára a Yeti tisztán elsőkerék-hajtású kivitelével is rendelkezésre áll, a belépő benzines modellt 1,2 literes, 105 lovas TSI-motorral szerelik. A hazai bemutatón a kétliteres, 140 lovas dízelt, valamint az 1,8 literes, 160 lovas TSI benzines változatot hajtottuk meg. Emellett 110 lovas és 140 lovas változatban is kapható a közös nyomócsöves turbódízel.
A maximum 1760 literes raktér és a két centivel a vezetőhely fölé pozicionált második sor, valamint a variálható ülések a Roomsterre emlékeztetnek, a helykínálat az Octaviára, a kényelem és a high-tech a Superbre. Az akár DSG-váltóval is választható benzines Yeti alapára 4,598 millió forint, a legolcsóbb dízel 5,499 millió, az összkerekes változat 5,999 millióba kerül (110 lovas dízel).
A 4,2 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,7 méter magas Skoda Yeti (amely az Octavia PQ3-as platformjára épült) – nem csupán 180 milliméteres szabadmagasságának, hanem negyedik generációs Haldex-tengelykapcsolóval működő állandó összkerékhajtási rendszerének köszönhetően könnyű terepen megállja a helyét. A sajtótájékoztatón elhangzott: ahol az Octavia 4x4, vagy a Scout elment, ott a Yeti is elboldogul. Hajtásrendszer az Octavia Combi 4x4 illetve a Superb 4x4 modellek technikájára épül. Az elektrohidraulikus szabályozású, többlamellás Haldex-tengelykapcsoló a hátsó futómű előtt, a kereszthajtással és a hátsó differenciálművel közös házba építve kapott helyet. Kedvező vonóerő-átadási körülmények között – például száraz úton – a motor nyomatéka 96 százalékban az első kerekekre jut, ám azt a pillanatnyi menethelyzet függvényében a Haldex-tengelykapcsoló elektronikus szabályozása akár 90 százalékig is a hátsó kerekekre irányíthatja. A csökkenő tapadású hátsó kerekek kipörgését automatikus differenciálzár-funkció akadályozza meg. Mindez magasfokú iránytartást és biztos uralhatóságot kölcsönöz a Yeti számára, terepen és utcán egyaránt.
A Haldex-tengelykapcsoló szabályzóegysége a hátsó kerekek hajtásának bekapcsolásakor számos érzékelő adatait veszi tekintetbe: a motor szabályzóegysége felől érkező információk (fordulatszám és gázpedálállás); az ABS/ESP szabályzóegységének adatai (kerékfordulatszámok, féklámpa-kapcsoló állása, oldal- és hosszirányú gyorsulás); a bekormányzási szög.
Terepen is biztonságos (Oldaltörés)
Az összkerékhajtás érzékeny szabályozása teljes mértékben kompatibilis a menetstabilizáló berendezések (ABS, ESP) hasonló rendszerével. A 4x4 modellekben az alapkivitelhez tartozó elektronikus menetstabilizáló (ESP) beavatkozásakor a Haldex-tengelykapcsoló működtetését az ABS/ESP szabályzóegysége veszi át. A blokkolásgátló (ABS) működésbe lépésekor önműködően nyit a Haldex-tengelykapcsoló.
A műutakról letérve a Yeti 4x4 karakterét is alkalmasan változtatja. Elegendő egyetlen mozdulat, s a műszerfal „Off-Road” gombjának megnyomására az ABS, az ASR és az EDS segédrendszerek azonnal terepes üzemmódjukra váltanak. Ennek megfelelően például a motor érzékenyebben reagál a gázpedál mozgásaira, laza talajon is megkönnyítve a finom indulásokat. A fordulatszám-határolással működő elindulássegítő funkció, illetve a lejtő-asszisztens ugyancsak készenlétben áll. Utóbbi meredek lejtőn haladva finom fékezési beavatkozásokkal segíti az egyenletes és biztonságos ereszkedést, így a vezető mindenkor teljes mértékben a nehéz terep legelőnyösebb útvonalának megválasztására összpontosíthat.
A Yeti viszonylag alacsony saját tömege ellenére rendkívül robusztus konstrukció, és példás ütközésbiztonsági adottságait a gyalogosvédelem lehető legnagyobb biztonsági tartalékaival kombinálja. Karosszériáját következetesen az igényes Euro-NCAP töréstesztek (ezen öt csillagot kapott a modell) követelményrendszere jegyében alakították ki. Utascellája a legnagyobb szilárdságú acélfajták alkalmazásának köszönhetően még a súlyosabb balesetek során is kellő túlélési teret biztosít utasai számára, a fellépő energiákat ugyanis a célzottan kialakított terhelési csatornák anélkül vezetik el, hogy a cella jelentős deformációt szenvedne. A vészfékrásegítővel kiegészített blokkolásgátló (ABS) és a motor fékezőnyomaték-szabályozása (MSR) további rendszerek mellett a Yeti minden változatának szériafelszereltségében szerepelnek, míg az elektronikus menetstabilizáló (ESP) a 4x4 modellek alapfelszerelése. Ütközéskor akár kilenc légzsák is védheti a bennülőket, köztük a vezető térdlégzsákjával, illetve a hátsó oldallégzsákokkal.
A légzsákok működésekor a Yeti számos előzetes művelettel készül az esetleges vészhelyzetre. A hajtóanyag-szállítás és a motor áramellátása azonnal önműködően megszakad, ami jelentősen mérsékli a tűzveszélyt. A központi zár automatikusan kireteszeli az ajtókat, s a mentést sötétben is könnyítendő, bekapcsol a belső világítás.
Ráfutásos baleset során az első aktív fejtámlák (WOKS) mérséklik a vezető és az első utas nyaki sérüléseinek kockázatát. A tökéletesen e célra kiformált fejtámlák a fej lengőmozgását megakadályozva hatékonyan előzik meg a nyakcsigolyák sérüléseit. A 60 kilométer/óra feletti tempóról végrehajtott vészfékezések hatására a Yeti féklámpája villogni kezd, jól láthatóan figyelmeztetve a mögöttes forgalmat a veszélyhelyzetre. Amint a jármű megáll, bekapcsolódik a vészvillogó. A hátsó ülésen Isofix gyerekülés-rögzítési pontok állnak a rendelkezésre, ami kívánságra az első utasüléshez is rendelhető. Rendelhető adaptív bixenon fényszóró, automatikusan padka mellé beparkoló asszisztens, nyitható panorámatető, érintőképernyős navigáció és hátsó oldallégzsák is.
A sikeres OPC (Opel Performance Center) program tízéves jubileumára élvonalbeli technikával látta el az Opel az Insigniát. 2,8-as V6-os turbó motorja (239 kW/325 LE, 435 Nm) a márka legnagyobb teljesítményű szériakocsijává teszi, amely alig hat másodperc alatt gyorsul százra. Ez az első OPC-modell, amelyben standard az adaptív összkerékhajtás és az elektronikus differenciálzár. A FlexRide csillapítást a különösen dinamikus vezetési stílushoz hangolták. A 2009-es Év Autójának OPC-változata mindhárom karosszériával – szedán, ötajtós és kombi – kapható 13,173 millió forinttól.
A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.
Az Nyugati Alpok havas hegyoldalában első kézből ismerkedhettünk meg a Skoda új szabadidő-autójával, az Octavia Scout-tal. Az cseh 4x4-es kombi eddig is szerethető kocsi volt, az emelt hasmagasság, az igényesebb belső és a néhány apró külső trükk után egyenesen telitalálat. Csak az ára tartja vissza a tömegeket.
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.
Ráfért a felújítás a Mitsubishi Coltra, elődjének nem volt egyénisége. A redizájn azonban nem sikerült: az autó orra megkapta ugyan a jellegzetes vadászrepülős hűtőmaszkot, ám a kocsi fara és beltere kiveri a biztosítékot. A Ralliart felszereltség és az élvezetes vezetést ígérő izmos motor enyhít a bajokon. A Colt 1,5-ös turbómotorral vérpezsdítő örömautó. Kiváló ralialap.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.
Válság idején a legdrágább, de a legjobb tanfolyam menedzsertitánoknak a Mercedes-Benz S-osztály. Aki egyszer belekóstol, nincs az a bevételi terv, amelyet ne múlna felül. Mint agarak előtt a guminyúl, úgy húzza majd egyre feljebb a grafikont, csak prémiumnak kell beígérni. Pókerarc kell hozzá.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.