Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"998e282c-3dc4-4850-b9f3-b2b0a09c7a15","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Homlok egykor az állami vasútépítések kiemelkedő kedvezményezettje volt, mióta azonban elvált Mészáros Ágnestől, rájár a rúd.","shortLead":"Homlok egykor az állami vasútépítések kiemelkedő kedvezményezettje volt, mióta azonban elvált Mészáros Ágnestől, rájár...","id":"20250409_Csodeljaras-homlok-zsolt-meszaros-lorinc-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/998e282c-3dc4-4850-b9f3-b2b0a09c7a15.jpg","index":0,"item":"5b3a18b5-ef7a-4ee1-84d7-6915eda841c5","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_Csodeljaras-homlok-zsolt-meszaros-lorinc-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 21:56","title":"Csődeljárás alá került Mészáros Lőrinc volt vejének, Homlok Zsoltnak a cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec2b49be-d66f-4381-bb3e-588d77911cce","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színész gyógyultnak tekinti magát, de az orvosok ezt addig nem jelenthetik ki, amíg öt évig tünetmentes nem lesz.","shortLead":"A színész gyógyultnak tekinti magát, de az orvosok ezt addig nem jelenthetik ki, amíg öt évig tünetmentes nem lesz.","id":"20250410_Reviczky-Gabor-a-rakbetegsegerol-En-tudom-hogy-tunetmentes-vagyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec2b49be-d66f-4381-bb3e-588d77911cce.jpg","index":0,"item":"5585e814-31a3-4f17-a41a-8d8a3fa15576","keywords":null,"link":"/elet/20250410_Reviczky-Gabor-a-rakbetegsegerol-En-tudom-hogy-tunetmentes-vagyok","timestamp":"2025. április. 10. 11:56","title":"Reviczky Gábor: Én tudom, hogy nincs már rákom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99edb392-10eb-4155-85ce-b2fa66dd94ff","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Rengeteg adatot gyűjtenek manapság az okostelefonok, ezek segítségével pedig a pszichológiai rendellenességek is azonosíthatók – hívja fel egy figyelmet egy kutatás.","shortLead":"Rengeteg adatot gyűjtenek manapság az okostelefonok, ezek segítségével pedig a pszichológiai rendellenességek is...","id":"20250410_depresszio-felismerese-okostelefonok-adataibol-kinai-tanulmany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99edb392-10eb-4155-85ce-b2fa66dd94ff.jpg","index":0,"item":"702b9b8e-8aa9-4cad-ac22-02b25b07c28e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_depresszio-felismerese-okostelefonok-adataibol-kinai-tanulmany","timestamp":"2025. április. 10. 13:03","title":"Meglepő dolog segítheti a depresszió korai felismerését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d07d9c3-452f-4284-b58c-a3750169cb81","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Szaturnusz Titan nevű holdján, mélyen a felszín alatt lehet ugyan folyékony óceán, ám könnyen lehet, hogy az élethez szükséges szerves anyagok nem tudnak eljutni a vízig. Vagy ha igen, akkor csak minimális mennyiség.","shortLead":"A Szaturnusz Titan nevű holdján, mélyen a felszín alatt lehet ugyan folyékony óceán, ám könnyen lehet, hogy az élethez...","id":"20250410_szaturnusz-titan-hold-foldon-kivuli-elet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d07d9c3-452f-4284-b58c-a3750169cb81.jpg","index":0,"item":"7f801e1e-251c-46cb-a950-54d38f96e22b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_szaturnusz-titan-hold-foldon-kivuli-elet","timestamp":"2025. április. 10. 17:03","title":"Minimális lehet az esélye, hogy élet legyen a Szaturnusz holdján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb6fa2e5-6bca-4190-980c-efcd987b9c6b","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Slow Horses sztárja esélyes a morózus szívtipró szerepére. ","shortLead":"A Slow Horses sztárja esélyes a morózus szívtipró szerepére. ","id":"20250410_megvan-ki-lehet-az-uj-Mr-Darcy-Jack-Lowden","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb6fa2e5-6bca-4190-980c-efcd987b9c6b.jpg","index":0,"item":"e03c3c2e-7c73-4cef-a0c3-5ba1106fc02e","keywords":null,"link":"/kultura/20250410_megvan-ki-lehet-az-uj-Mr-Darcy-Jack-Lowden","timestamp":"2025. április. 10. 08:59","title":"Ehhez képes az új Bond smafu: megvan, ki lehet az új Mr. Darcy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vizsgálatot kezdeményez a kormány annak kiderítése érdekében, hogy mesterségesen vagy természetes úton jött-e létre a ragadós száj- és körömfájást okozó vírus – közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón. A tájékoztatót Vitályos Eszter kormányszóvivővel és Koncz Zsófiával, a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkárával közösen tartotta. ","shortLead":"Vizsgálatot kezdeményez a kormány annak kiderítése érdekében, hogy mesterségesen vagy természetes úton jött-e létre...","id":"20250410_Gulyas-Gergely-elarulja-hogyan-reagal-a-kormany-Donald-Trump-vamhaborujara-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64.jpg","index":0,"item":"44f56399-195c-43b2-a63e-63b4fa32ab53","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Gulyas-Gergely-elarulja-hogyan-reagal-a-kormany-Donald-Trump-vamhaborujara-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 09:37","title":"Kormányinfó: Gulyás Gergely szerint is új stratégiára van szüksége a Fidesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7334464a-bd8c-4ce0-8499-231fdec2a4af","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Önkénteseket keresnek, akik sétálnának egy nagyot, és közben keresnék az ürgelyukakat.","shortLead":"Önkénteseket keresnek, akik sétálnának egy nagyot, és közben keresnék az ürgelyukakat.","id":"20250410_urge-osszeiras-szamlalas-urgelyuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7334464a-bd8c-4ce0-8499-231fdec2a4af.jpg","index":0,"item":"f6893fbc-bb01-4c57-acfe-2e0b5522ccef","keywords":null,"link":"/zhvg/20250410_urge-osszeiras-szamlalas-urgelyuk","timestamp":"2025. április. 10. 14:09","title":"Idén is összeírják az ürgéket, lehet jelentkezni a számlálásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b0fbe6f-948c-4adf-a8d1-d5449ae00553","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egyik elkövető a földre rántotta az áldozatot, majd elszaladt a táskájával.","shortLead":"Az egyik elkövető a földre rántotta az áldozatot, majd elszaladt a táskájával.","id":"20250411_nyugati-palyaudvar-rablas-idos-ferfi-rendorseg-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b0fbe6f-948c-4adf-a8d1-d5449ae00553.jpg","index":0,"item":"eed46713-2d81-4d35-89ab-09224f3da253","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_nyugati-palyaudvar-rablas-idos-ferfi-rendorseg-video","timestamp":"2025. április. 11. 13:13","title":"Videón, ahogy a Nyugati pályaudvaron kirabolnak egy idős férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Volkswagen Golf 1,2 TSI Bluemotion teszt: dízel helyett
szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?
Az már korábbi tesztünkből kiderült, hogy a pirinyó erőforrás biztonsággal és jó kedvvel mozgatja a VW Golf testét. Most arra kerestük a választ, hogy a TSI motor Bluemotion technikával párosítva valóban takarékos-e.
Az emberek ritkán fordulnak meg egy Golf után, tesztautóm esetében gyakori volt ez az utcakép. Pedig semmiben sem tért el az átlagos hatos Golftól, csak volt rajta pár matrica. Az alacsony fogyasztást hirdette, és a benzinárak jelenlegi szintjén ez mindenkit érdekelt.
Tesztautónk bizonyítja, hogy egy puritán cégautó is kellemes társ a munkában, a Golfban nincs semmi kivetnivaló, csak a csomagtér mérete miatt szégyenkezhet. Bármennyire szegényesnek tűnhet is elsőre beltér, felszereltsége bőséges: dupla automatikus klíma (53 ezer forint) tesz a megfelelő hőmérsékletről, autópályán tempomatot kapcsolhatunk (55 000 forint), kanyarodásban kanyarfény segíti a biztonságos közlekedést, a stabil útfekvésről kiváló futómű, a kipördülés megelőzéséről elektronikus menetstabilizáló gondoskodik. A kompakt kategória etalonja kényelmes autó, sem elöl sem hátul nem panaszkodhatunk a helyszűkére. Alapára 5,171 millió forint, a tesztautónk 5,5 millió forintos listaára 1 millióval elmarad a hasonló teljesítményű, azonos felszereltségű 1,6-os dízel Bluemotion listaárától.
Egyedül használva az autót kifejezetten dinamikusnak tűnik, de nagyon nem hajtottam meg, hisz ez egy takarékos modell. Megpakolva veszít a lendületből, az 1,6-os korábbi szívómotor teljesítményét hozza. Előzéskor érezzük, hogy kell a padlógáz, olyankor felsikít a kis turbó, és belead mindent a siker érdekében.
A TSI motorok lényege a közvetlen befecskendezés és az intelligens feltöltés technikája: nagy teljesítmény, magas fordulatszám és alacsony fogyasztás. Korábban nem hittem a TSI motorokban, a kettős feltöltésű változatok igen szomjasnak bizonyultak. A két éve kipróbált 1,4 TSI Golf a maga 122 lóerejével 7,3 literrel beérte 100 kilométerenként, a tavaly tesztelt 1,2 TSI Golf (lásd a kapcsolt anyagok között) is rácáfolt előítéletemre az 5,7 literes átlagfogyasztásával. A Bluemotion változatban pár trükköt is bevetettek a wolfsburgiak: speciális védőborítással látták el a kocsi alját, ami csökkenti a légellenállást. A hűtőrács szinte teljesen zárt, a futómű süllyesztett, a sebességváltó magasabb fokozatait olyannyira elnyújtották, hogy alig érünk a végére. Átdolgozták a motorelektronikát is, módosították a töltőnyomást, a kipufogógáz-visszavezetést és a befecskendezési időt. A multifunkciós kijelzőn a rendszer megjeleníti az optimális sebességfokozatot.
bcs
Az aerodinamikáról apró sportos kiegészítők gondoskodnak, a start-stop rendszert energia-visszanyelő megoldás (fékezéskor és motorféküzemben felszabaduló energiát elektromos árammá alakítja és visszatáplálja az akkumulátorba) egészíti ki, a takarékosságot alacsony gördülési ellenállású abroncsok segítik – már ha vannak az autón. A tesztautó téli gumija Semperit volt, hangosan gördült és csúszott.
A start-stop rendszer megbízhatóan működik. Ha a motor üzemmeleg, a fűtés és szellőzés nincs a szélvédőre irányítva, akkor mínusz két fokon is leállítja megálláskor az erőforrást. Az újraindulás gyors, nem éreztem, hogy hátrányban lennék, igaz, mindig nagy gázzal indultam, hogy még véletlenül se akadályozzam a forgalmat. A hosszú áttételek révén hatodikban ötvennél ezret forog a főtengely, ilyenkor 4 liter benzin alatt beéri száz kilométerenként. A teszt során a legnagyobb hatótáv, amelyet a fedélzeti számítógép előrejelzéséből és a megtett útból kiszámítottam, 975 kilométer volt, tehát nagy odafigyeléssel az ezer kilométeres hatótáv nem lehetetlen.
Tankolásnál kellemes meglepetés ért, többszöri számításra sem jött ki a fedélzeti számítógép által kijelzett érték. Ezt normálisnak is vehetjük, hisz a gyártók kísérleti számokkal játszadoznak a fogyasztási adatok közlésekor. A Golf Bluemotion esetében másról volt szó, a valós fogyasztás jelentősen eltért az autó által közölt adattól: a kiírt 5,9 helyett ténylegesen 5,3 litert fogyasztott 100 kilométerenként átlagban, téli üzemben és többnyire elővárosban használva.
A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.
Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.
Ahogy a kompakt kategóriában a viszonyítási egység a Volkswagen Golf, úgy a kisautók mezőnyében mindenkit a Polóhoz hasonlítanak. Az új Volkswagen Polo annyiban változtat ezen a gyakorlaton, hogy magasabbra emeli a mércét. Sajnos az árat is – így marad keresnivalójuk a konkurenseknek.